چگونه ان اف تی خود را بفروشیم ؟ - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 84413
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱ |

چگونه ان اف تی خود را بفروشیم ؟

NFTها یا توکن‌های غیرقابل تعویض، دارایی‌های دیجیتال منحصربه‌فردی هستند که قابل معاوضه نیستند؛ یعنی نمی‌توان آن‌ها را مانند اسکناس به‌صورت مستقیم و بی‌واسطه مبادله کرد، زیرا هیچ دو NFT شبیه به یکدیگر را نمی‌توانید در این بازار پیدا کنید و از هر NFT فقط یک نسخه وجود دارد.
چگونه ان اف تی خود را بفروشیم ؟

NFTها یا توکن‌های غیرقابل تعویض، دارایی‌های دیجیتال منحصربه‌فردی هستند که قابل معاوضه نیستند؛ یعنی نمی‌توان آن‌ها را مانند اسکناس به‌صورت مستقیم و بی‌واسطه مبادله کرد، زیرا هیچ دو NFT شبیه به یکدیگر را نمی‌توانید در این بازار پیدا کنید و از هر NFT فقط یک نسخه وجود دارد.

امروزه افراد زیادی با ساخت انواع NFT رایگان و فروش آثار خود در قالب این توکن غیرقابل معاوضه، ثروت و درآمدهای هنگفتی به جیب زده‌اند! مسئله‌ای که تمایلات صاحبین آثار گرافیکی، موسیقیایی، نقاشی و … را به‌سمت تولید آثاری در قالب NFT و درآمدزایی از این راه سوق می‌دهد، بنابراین اگر شما هم جزو این گروه از افراد هستید، قطعاً با این سوال اساسی روبه‌رو هستید که بعد از ساخت، چگونه NFT خود را بفروشیم و به درآمد برسیم؟

جوابِ این سوال رایج را ما در ادامهٔ کار به‌صورت کامل و جامع به شما داده‌ایم.

چگونه NFT خود را بفروشیم؟ {آموزش فروش NFT در ۵ گام}

طبق قرارمان و در پاسخ به سوالی است که شما را اینجا کشانده (چگونه NFT خود را بفروشیم؟) باید بگوییم برای فروش و کسب درآمد از NFT باید یک پروسهٔ ۶مرحله‌ای را طی کنید که در ادامه آن را به شما معرفی می‌کنیم.

C:\Users\MoSi-KiNG\Pictures\چگونه ان اف تی خود را بفروشیم ؟_files\images_1680693363_642d58734411a.png

  • مرحلهٔ اول: انتخاب کیف پول دیجیتال

بعد از برگزیدن بلاک‌چین، نوبت به انتخاب کیف پول دیجیتال می‌رسد. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، این است که هر یک از بلاک‌چین‌های نام‌برده، استانداردها، بازار و کیف‌پول دیجیتال مجزا و منحصربه‌فرد خود را برای انتشار و فروش انفتنی دارند، این یعنی شما نمی‌توانید از کیف‌پولی که مناسب بلاک چین اتریوم است، برای دریافت رمزارز تزوس استفاده کنید.

در میان کیف‌پول‌های دیجیتالی موجود، دو کیف پول Trust Wallet و MetaMask که از ERC-721 (استاندارد توکن اتریوم برای انتشار NFT) پشتیبانی می‌کنند، جزو بهترین و محبوب‌ترین گزینه‌ها جهت انتخاب کیف‌پول دیجیتالی برای بلاک‌چین اتریوم و دریافت اتر به‌شمار می‌روند.

  • مرحلهٔ دوم: انتخاب بازار فروش

برای فروش و کسب درآمد از NFT خود، ابتدا باید یک بازار مناسب برای فروش و انتشار اثر خود انتخاب کنید، به این منظور وب‌سایت‌های مختلفی وجود دارند. شما می‌توانید بعد از مطالعهٔ نقد و بررسی‌های مختلف دربارهٔ هرکدام، یک گزینه را از میان موارد زیر انتخاب کنید:

  1. OpenSea
  2. Rarible
  3. SuperRare
  4. Foundation
  • مرحلهٔ سوم: اتصال کیف‌پول دیجیتال

در این مرحله بایستی کیف‌پول دیجیتال خود را به بازار یا وب‌سایتی که برای فروش انفتی انتخاب کرده‌اید متصل کنید. اکثر بازارهای فروش NFT معروف و شناخته‌شده مانند OpenSea، Rarible و … گزینه‌ای تحت عنوان Create را در اختیار کاربران می‌گذارند، فرد با کلیک روی این گزینه، وارد کردن لینک کیف‌پول و ثبت امضای دیجیتال خود، می‌تواند بدون‌هیچ دردسری، کیف‌پول دیجیتال خود را به بازار فروش منتخبش متصل کند.

حالا که تمام پیش‌زمینه‌ها فراهم شده‌است، نوبت به ساخت NFT می‌رسد. NFT را باید در بازار فروش منتخب خود بسازید؛ به این منظور باید:

C:\Users\MoSi-KiNG\Pictures\چگونه ان اف تی خود را بفروشیم ؟_files\images_1680693363_642d5873521e6.png

  1. با انتخاب بلاک‌چین مناسب، یک مجموعه (Collection) ایجاد کنید.

چگونگی ایجاد مجموعه به بازار فروش شما بستگی دارد و در هر وب‌سایت منحصربه‌فرد است برای مثال، در سایت Opensea که با جمع‌آوری بیش از ۱۹.۵ میلیون توکن غیرقابل‌تعویض، تاکنون نسبت‌به سایر بازارهای معرفی‌شده از محبوبیت و مقبولیت بیشتری برخوردار است، از طریقه برگهٔ My collection می‌توانید مجموعه ایجاد کنید.

مورد بعدی که باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب بلاک‌چینی است که اثر شما قرار است در آن منتشر شود. با این‌که NFT اغلب در بلاک‌چین اتریوم قابل دسترس است و این بلاک‌چین بهترین پیشنهاد ما به شماست؛ با این حال گزینه‌های دیگری هم روی میز هستند که عبارت‌اند از:

  • Binance Smart Chain
  • Cosmos
  • Polkadot
  • Tezos

حالا بعد از ایجاد کالکشن و انتخاب بلاک‌چین، می‌توانید NFTهای خود را به این مجموعه اضافه کنید.

  1. به‌منظور فروش و کسب درآمد از NFT، توکن‌های غیرقابل‌تعویض (NFT) بسازید.

برای ساخت توکن‌های غیرقابل‌تعویض با هدف فروش و کسب درآمد از NFT، باید فایل‌های خود را با یکی از فرمت‌های پشتیبانی‌شده مانند png، jpeg، gif و … در سایت فروش آپلود کنید. حین آپلود باید ویژگی‌های اثر، حق امتیاز و هزینه‌های خود را انتخاب کنید، همچنین در صورت نیاز به ارائه اطلاعات بیشتر، می‌توانید پیوند و لینک خارجی اضافه کنید. اطلاعات اضافهٔ دیگری هم هستند که هنگام آپلود فایل‌ها، سایت فروش مربوطه آن‌ها را از شما درخواست می‌کند و در صورت تمایل می‌توانید آن‌ها را نیز ارائه دهید.

با تکمیل اطلاعات و آپلود نهایی اثر، NFT شما آمادهٔ ساخته‌شدن است.

فرایند ایجاد NFT در بلاک‌چین اتفاق می‌افتد؛ طی این فرایند توکن غیرقابل‌تعویض یا همان NFT ساخته و اطلاعات آن روی بلاک‌چین ثبت می‌شود.

حالا می‌توانید با فروش این توکن‌ها، به کسب درآمد از NFT مشغول شوید.

توجه داشته باشید ساخت و فروش انفتی فرایند رایگانی نیست و باید بابت آن هزینهٔ گس اتریوم را بپردازید. هزینهٔ گس مبلغی است که کاربران باید به ازای انجام هر تراکنش در بلاک‌چین اتریوم آن را بپردازند. این هزینه به دورهٔ زمانی بستگی دارد که فرد در آن NFTهای خود را می‌سازد، ازاین‌رو مقادیر متفاوتی دارد. پیشنهاد ما به شما این است به‌منظور کاهش هزینه‌ها تا حد ممکن، عملیات ساخت و فروش NFT را زمانی انجام دهید که کارمزدها در پایین‌ترین حد خود هستند.

برخی از بازارهای فروش مانند Opensea و Rarible این امکان را برای کاربران فراهم کرده‌اند که هزینهٔ گس خود را بعد از فروش NFT خود بپردازند.

  • مرحلهٔ پنجم: بازاریابی و فروش NFT

از این جای کار به بعد همه چیز به قدرت شما در بازاریابی و جذب افراد بیشتر برای فروش انفتی به آن‌ها بستگی دارد. روش‌های متعددی برای بازاریابی NFT وجود دارد که بیان آن‌ها از حوصلهٔ بحث ما خارج است، با این حال استفاده از این تکنیک‌ها برای کسب درآمد از NFT واجب نیست! یعنی شما می‌توانید بعد از ساخت NFT و انتشار اثر خود، هیچ اقدام اضافه‌ای انجام ندهید و صرفاً منتظر بمانید تا هر زمان خریدی صورت گرفت، هزینهٔ آن به کیف‌پول دیجیتال شما واریز شود.

C:\Users\MoSi-KiNG\Pictures\چگونه ان اف تی خود را بفروشیم ؟_files\images_1680693363_642d58735a992.jpg

آنچه قبل از فروش NFT باید بدانید!

حالا که پاسخ سوال “چگونه NFT خود را بفروشیم؟” را گرفتید، شایسته است بدانید آنچه موفقیت شما را در این بازار تضمین می‌کند، جدا از هر اثر و شیوهٔ بازاریابی، آگاهی است. هرچقدر بیشتر بدانید، بهتر می‌توانید از فروش انفتی به درآمدهای کلان برسید.

برای رسیدن به آگاهی باید تحقیق کنید و آپدیت باشید. باید با تحقیقات عمیق و بررسی‌های چندگانه، NFTهای محبوب و پرفروش در مقاطع زمانی مختلف شناسایی کنید. همچنین از اخبار این حوزه عقب نمانید.

به این منظور می‌توانیم کریپتوباز را به‌عنوان یک رسانه و مرجع قدرتمند در حوزهٔ تحلیل دقیق و تخصصی NFTها در قالب محتوای ویدیویی، تصویری و متنی به شما معرفی کنیم. این سایت همچنین پوشش خبری به‌روزی برای ارائه آخرین خبار و رویدادهای این حوزه در اختیار دارد.

جمع‌بندی

آنچه در این مُقال گنجید و در رابطه با آن صحبت کردیم، آموزش چگونگی ساخت و فروش NFT بود:

به‌طور خلاصه برای فروش انفتی باید مراحل زیرا را طی کنید:

  1. کیف‌پول دیجیتال برای خود انتخاب کنید.
  2. بازار فروش NFT را انتخاب و کیف‌پول خود را به آن متصل کنید.
  3. NFT بسازید. (چگونگی ساخت ان‌اف‌تی را مفصلاً در همین مطلب عنوان کردیم).
  4. بدون هیچ اقدام خاصی منتظر فروش توکن‌های غیرقابل‌تعویض خود باشید یا این‌که با استفاده از روش‌های بازاریابی، برای فروش بیشتر ان‌اف‌تی‌های خود تلاش کنید.

منبع : کریپتوباز

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.