چند نکته در مورد پاسخ‌هاي رئيس جمهور محترم به اصحاب رسانه - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 3535
  پرینتخانه » یادداشت تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۳ |

چند نکته در مورد پاسخ‌هاي رئيس جمهور محترم به اصحاب رسانه

رئيس جمهور محترم در جريان ديدار روز گذشته (هفته جاري) با اصحاب رسانه نکته مهمي را متذکر شدند و گفتند؛ شرايط کشور به گونه‌اي است که همه بايد آن را به درستي درک کنيم و اگر برداشت و تحليل ما از شرايط کشور فاصله زيادي داشته باشد، نمي‌توانيم به درستي تصميم‌گيري کنيم.
چند نکته در مورد پاسخ‌هاي رئيس جمهور محترم به اصحاب رسانه

احمدرضا هدايتي
رئيس جمهور محترم در جريان ديدار روز گذشته (هفته جاري) با اصحاب رسانه نکته مهمي را متذکر شدند و گفتند؛ شرايط کشور به گونه‌اي است که همه بايد آن را به درستي درک کنيم و اگر برداشت و تحليل ما از شرايط کشور فاصله زيادي داشته باشد، نمي‌توانيم به درستي تصميم‌گيري کنيم.بي‌شک اين موضوع نکته مهمي است، که مسلماً تحقق آن مستلزم درک متقابل دولت و ملت است، اما طبيعي است که اين نکته لزوماً نمي‌تواند به معناي انتظار تأييد همه اقدامات و عملکردهاي دولت محترم باشد، چرا که برخي از ناهنجاري‌هاي جامعه مانند؛ رکود بخش توليد، گراني و تورم افسارگسيخته، موضوعات لاينحلي نيستند که دولتي که کار خود را با شعار تدبير و اميد آغاز کرده، نتواند، آنها را برطرف نمايد.
دراين سخنراني ايشان با اشاره به برخي ازويژگي‌هاي حکومت اميرالمومنين علي(ع) گفتند؛ در آن دوران مشکل اين بود که رسانه‌هايِ ضد عدل امير مؤمنان علي(ع) [اعم از خوارج و ديگر دشمنان] توانسته بودند افکار مردم را نسبت به حکومت علوي مشوش کنند و عده‌اي نگذاشتند پيام، ‌صدا و راه امير مؤمنان در دل مردم بنشيند، و در ادامه افزودند؛ نکند امروز نيز شاهد تکرار تاريخ باشيم.
چنانچه منظور ايشان از تشابه نقش رسانه‌هاي معاند و مزدور در مشوش نمودن افکار عمومي داخل و خارج کشور نسبت به نقش و جايگاه ولايت فقيه در شرايط کنوني باشد، سخن حقي است که قطعاً بايد براي آن تدبيري انديشيد، چرا که رسانه‌هاي همسو، همواره از همدلي و همنوايي مردم و مسئولين با ولايت سخن گفته و قدرشناس اقدامات مطلوب دولت‌ها نيز بوده و هستند.
رئيس محترم دولت تدبير و اميد، در بخش ديگري از مطالبشان شايد با اتکاء به همان توانمندي‌هايي که گفتند در چهره‌شناسي و تشخيص افکار عمومي از اين طريق دارند، صادقانه يادآوري کردند؛ هر چند که کار دولت و خدمات آن حتماً بي‌نقص نبوده، اما مردم هرگز گلايه‌اي نکردند، اما به‌نظر مي‌رسد اين نگاه کاملاً خوشبينانه را بايد ناشي از کم‌کاري مراجع تنظيم گزارش‌ها و به‌خصوص روابط عمومي دستگاه‌ها دانست که در مورد نقش خود براي انتقال گلايه‌هاي مردمي کوتاهي کرده‌اند.
در مورد فعاليت‌هاي هسته‌اي نيز با اين‌که اکثريت مردم ايران همواره از اقدامات دانشمندان ايراني در اين زمينه به‌طور صريح و قاطعانه حمايت کرده‌اند و نظرسنجي‌هاي داخلي و حتي خارجي که همانند نوعي همه‌پرسي عمل مي‌کنند، همواره مؤيد اين نکته بوده، اما در خلال سخنان خود بار ديگراز ضرورت اجراي اصل ۶۹ در اين خصوص سخن به ميان آورده‌اند، که بيان مجدد آن جاي تأمل دارد.
دکتر روحاني در اين مراسم با اشاره به اصل ۱۳۴ قانون اساسي و کنايه در مورد محدوديت اختيارات دولت، گفت: اگر قانون اساسي اجرا شود، دولت اختيارات کافي دارد، اما سوال مهم اين است که مگر مسئول اجراي قانون اساسي کيست و چه کسي مانع از اجراي آن شده است، که شما از اين بابت گلايه‌مند هستيد؟
ايشان در بخش ديگري از صحبت‌هايشان يادآوري کردند که؛ اين يکي از افتخارات دولت تدبير و اميد است که در حال حاضر هر روز به ۱۰ روستا گازرساني مي‌شود، به اين ترتيب از ابتداي دولت يازدهم تاکنون بايد هر سال ۳۶۰۰ روستا و در مجموع ۲۱۶۰۰ روستا از حدود ۵۰ هزار روستاي باقيمانده به اين شبکه متصل شده باشند، که اگر چنين شده باشد بسيار قابل تقدير است.
اين در حالي است که اولاً مديرعامل شرکت ملي گاز ايران در ارديبهشت سال گذشته از هدف‌گذاري براي تکميل توسعه شبکه گازرساني به روستاها تا
۲ سال آينده خبر داد و افزود: شعار امسال ما اين است که هر روز ۱۰ روستا را به شبکه گاز متصل کنيم تا به جايي برسيم که سال آينده گازرساني به شبکه‌هاي روستايي که بالغ بر ۳ هزار و ۵۰۰ روستا مي شود، به اتمام برسد.
ثانياً طرح توسعه گازرساني به شهرها و روستاها در کشور که از سال ۱۳۶۵ آغاز شد، تا سال ۱۳۹۲ توانست بيش از ۱۰ هزار روستا از مجموع حدود ۶۰ هزار روستاي کشور (يعني به طور ميانگين، سالانه حدود ۸۱۰ روستا) را از نعمت گاز برخوردار نمايد و اين در حالي است که قبل از انقلاب اسلامي، هيچ روستايي به شبکه گاز شهري متصل نبوده است.
ايشان همچنين يادآوري کردند که در دولت تدبير و اميد، هر هفته ۳۰ روستا از مزاياي آب آشاميدني سالم برخوردار مي‌شوند، که اگر اين اقدام از آغاز کار دولت يازدهم شروع شده باشد، اکنون حدود ۴۸۰ روستاي جديد مشمول اين خدمت ارزشمند دولت تدبير و اميد شده‌اند و باز اين در حالي است که تا قبل از سال ۹۲ آمار روستاهاي برخوردار از شبکه آب بهداشتي از چند صد روستا در قبل از انقلاب، به حدود ۳۳۲۹۷ روستا در طي اين مدت رسيد.
يعني اگر کار آبرساني روستايي از همان سال اول انقلاب شروع شده باشد، (که قطعاً چنين نبوده است)، به‌طور ميانگين سالانه حدود ۱۳۷۵ روستا از نعمت شبکه آب بهداشتي برخوردار شده‌اند. به اين ترتيب اگرچه اقدام دولت محترم در زمينه توسعه زيرساخت‌هاي شهري ارزشمند و قابل تقدير است، اما اقدامات صورت گرفته روندي است که انتظار مي‌رفت، با توجه به ظرفيت‌هاي بالقوه موجود، با سرعت بيشتري محقق شود و رکوردهاي قبلي در اين زمينه را بشکند.
رئيس محترم دولت در ادامه سخنان خود گفتند: اينکه کشتي باري ايراني براي ۱۰ روز نتوانسته در يکي از بنادر کشورها پهلو بگيرد و بار خود را خالي کند، در تاريخ ايران بي‌سابقه است، اما در پاسخ به اين مطلب بايد گفت؛ شايد اين اتفاق بي‌سابقه باشد، اما واردات کالا از خارج از کشور چندان افتخار آميز نيست، زيرا قرار بود کشور ايران در زير چتر اقتصاد مقاومتي، به خودکفايي نسبي دست يابد و به جاي صف ايستادن کشتي‌ها براي تخليه بار، اکنون در حال بارگيري کشتي‌ها به مقصد ساير کشورها باشيم. نکته آخر اين‌که؛ دکتر روحاني با طرح اين سوال که حاکميت آمريکا تا چه زمان به فشارهاي خود عليه ملت ايران ادامه خواهد داد، گفت: زماني که آنها متوجه شوند، آثار تحريم بسيار ناچيز است، دست از اقدامات خصمانه خود برخواهند داشت و اثر افکار و قضاوت مردم نسبت به نظام بسيار مهم است. اين بخش ازکلام ايشان نيز نکته کاملاً درستي است که قطعاً اگر زودتر مورد توجه قرار مي‌گرفت، اکنون با مشکلات به مرانب کمتري مواجه بوديم، به‌خصوص اين‌که مردم ايثارگر ايران، همواره پشتيبان نظام اسلامي بوده و هستند و هيچ‌گاه ناتواني، کم‌کاري و بدسليقگي مسئولين را به حساب نظام اسلامي نگذاشته‌اند

نویسنده : احمدرضا هدايتي |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.