چند روز تجربه آرامش با زندگی در طبیعت - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 72629
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۸ |

چند روز تجربه آرامش با زندگی در طبیعت

خاطره سفر به استان سرسبز گیلان و مازندران تا همیشه در ذهن شما باقی خواهد ماند. تجربه آرامش در این سفر هرگز برای شما تکرار نخواهد شد. استان گیلان و مازندران به عنوان سرسبزترین و زیباترین استان‌های ایران به شمار می‌روند که با ییلاقات، دشت‌ها، کوه‌ها، آبشارها و جنگل‌های خود تجربه‌ای به یادماندنی را برای شما به ارمغان می‌آورند.
چند روز تجربه آرامش با زندگی در طبیعت

خاطره سفر به استان سرسبز گیلان و مازندران تا همیشه در ذهن شما باقی خواهد ماند. تجربه آرامش در این سفر هرگز برای شما تکرار نخواهد شد. استان گیلان و مازندران به عنوان سرسبزترین و زیباترین استان‌های ایران به شمار می‌روند که با ییلاقات، دشت‌ها، کوه‌ها، آبشارها و جنگل‌های خود تجربه‌ای به یادماندنی را برای شما به ارمغان می‌آورند.

اگر شما هم قصد دارید تا برای چند روزی از هیاهوی شهری دور باشید و آرامش مطلق را در طبیعت سرسبز شمال چند روزی زندگی کنید، پیشنهاد می‌کنیم که نسبت به رزرو سوئیت شمال از سایت شب اقدام کنید. اجاره ویلا در این استان‌ها نسبت به هتل‌های درجه یک آن، برای شما مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.

زمزمه صدای باران و پرنده ها در شهر همیشه بارانی رشت

اجاره ویلا رشت

رشت از جمله شهرهای شمالی کشور است که با باران‌های گاه و بی‌گاهش شناخته می‌شود. شهری که در آن همیشه با شنیدن زمزمه صدای باران چترها گشوده می‌شوند. اگر شما هم دوست دارید تا بارش‌های چند دقیقه‌ای این شهر را در بهار و پاییز زیبای آن تجربه کنید و ریه‌های خود را از عطر خاک باران خورده پر کنید، سفر به این شهر زیبا و دوست داشتنی را از دست ندهید.

قدم زدن در شهر رشت، شادابی و سرزندگی را برای شما به ارمغان می‌آورد. رشت از جمله شهرهایی است که زندگی در آن رونق دارد. مناطق تفریحی رشت بسیار زیاد هستند؛ بنابراین اگر قصد سفر به این شهر سرسبز شمالی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که یک هفته‌ را برای اقامت در این شهر و بازدید از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی آن در نظر بگیرد.

از جمله مناطق گردشگری این شهر می‌توان به میدان شهرداری رشت، پارک جنگلی سراوان، سد خاکی سقالکسار، پارک ملت، تالاب عینک رشت، موزه میراث روستایی رشت، باغ محتشم، آرامگاه و خانه میرزاکوچک خان جنگلی و… اشاره کرد.

بخش جذاب سفر به رشت، صنایع دستی و سوغاتی‌های جذاب آن است. صنایع دستی رنگارنگ این شهر مانند حصیربافی، مرواربافی، چادر شب، عروسک‌های محلی، کفش‌های سنتی و… هوش را از سر شما خواهند برد. از دیگر بخش‌های جذاب سفر به رشت، خوردن غذاهای محلی این شهر است؛ بنابراین در صورت سفر به رشت خوردن غذاهای محلی این منطقه را از دست ندهید.

غذاهای گیلانی به قدری خوشمزه هستند که قطعا وصف آنها را همه جا شنیده‌اید. از جمله این غذاها می‌توان به کباب ترش، شوید قرمه، غوره مسما، میرزاقاسمی، فسنجان، مرغ ترش، کال کباب، ترش واش، واویشکا و… اشاره کرد. در صورت سفر به رشت حتما از قبل نسبت به اجاره ویلا رشت اقدام کنید تا با خیالی آسوده به این شهر سفر کنید.

 گردهمایی جنگل، کوه و دریا در رامسر

جاهای دیدنی رامسر

نزدیکی رامسر به تهران باعث شده است تا این شهر، جزو یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای پایتخت‌نشینان باشد. این شهر برای دور بودن از شلوغی و ترافیک شهری تهران، بهترین گزینه است. چرا که می‌توان در هوای پاک و طبیعت بکر این منطقه چند روزی را بی‌دغدغه گذراند و یک سفر پر از آرامش و لذت‌بخش را تجربه کرد.

شهر دیدنی رامسر به دلیل دارا بودن طبیعت زیبا به عروس شهرهای ایران شناخته می‌شود. بهترین زمان برای سفر به این شهر دیدنی، اواسط اردیبهشت و اوایل پاییز است. چرا که تابستان‌های رامسر شرجی بوده و کمی آزاردهنده است. جاهای دیدنی رامسر به قدری زیاد است که یک بار سفر کردن به آن کافی نیست.

از جمله جاذبه‌های دیدنی و طبیعی این شهر می‌توان به بلوار معلم، قلعه مارکوه، جنگل ابر، جنگل فیلبند، آبشار ایج، آبشار آزارک، کوه‌های دیلمان و لاهیجان، روستای جواهرده، دریاچه قو، تله کابین رامسر، پل معلق رامسر، کاخ رامسر، سد میجران، غار لوکا، جنگل دالخانی، روستای جنت رودبار، موزه مردم شناسی رامسر، گرسماسر،  و… اشاره کرد.

مرکز خریدهای مجلل در شهر رامسر بسیار زیاد هستند. اما گشت و گذار در بازار سنتی این شهر خالی از لطف نیست. چرا که شما می‌توانید در این بازار انواع صنایع دستی مردم شمال، خوراکی‌های شمالی و انواع ماهی‌های شمال را در آنجا پیدا کنید. از جمله آنها می‌توان به تخم مرغ محلی، سبزی‌های محلی، ترشی‌های محلی، لبنیات سنتی و… اشاره کرد.

در صورت رفتن به رامسر لذت خوردن غذاهای مازندرانی از جمله اردک یا ماهی شکم پر، باقلا وابیج رامسری، آغوز مسما در کنار ترشی‌ها و زیتون‌های محلی را از دست ندهید. اگر آوازه طبیعت شگفت‌انگیز رامسر شما را وسوسه کرده است تا به این شهر سفر کنید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما نسبت به اجاره ویلا در رامسر از سایت شب اقدام کنید تا در طول اقامت در این شهر به مشکل برنخورید. البته خوابیدن در خانه‌های بوم‌گردی رامسر نیز یک تجربه جدید برای شما است که تا مدت‌ها در خاطر شما خواهد ماند.

رامسر در غرب استان مازندران و هم مرز با استان گیلان است. برای سفر به این استان می‌توانید از جاده چالوس حرکت کنید تا بعد از ۵ ساعت رانندگی از تهران به این شهر زیبا و دیدنی برسید.

 

|
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.