پکیج دیواری بوتان را در ۵ مرحله عیب یابی و تعمیر نمایید! - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 55599
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰ |

پکیج دیواری بوتان را در ۵ مرحله عیب یابی و تعمیر نمایید!

پکیج دیواری بوتان انتخاب اول و آخر هر خانواده ای به عنوان برترین سیستم های گرمایشی است. اما این سیستم ها نیز در صورت عدم رعایت برخی نکات دچار نواقصی می شوند.
پکیج دیواری بوتان را در ۵ مرحله عیب یابی و تعمیر نمایید!

 

پکیج دیواری بوتان انتخاب اول و آخر هر خانواده ای به عنوان برترین سیستم های گرمایشی است. اما این سیستم ها نیز در صورت عدم رعایت برخی نکات دچار نواقصی می شوند. زمانی که بحث عیب یابی و سرویس پکیج بوتان به میان می آید، موضوع می تواند کمی پیچیده شود. اما امروز ما قصد داریم تنها در ۵ مرحله به تشخیص و عیب یابی مهم ترین و پر تکرارترین ایرادات این دستگاه بپردازیم که مطمئناً همه ما برای یکبار هم که شده با آن ها برخورد داشته ایم. اصلاً مگر می شود، بدون حضور متخصص مشکلات پکیج را شناسایی کرد؟ در طول این راهنمای عیب یابی پکیج دیواری می توانید پاسخ خود را بگیرید.

D:\Web\ax\پکیج\تعمیرات پکیج.jpg

راهکارهایی جهت عیب یابی پکیج دیواری بوتان

اگر شما نیز به دنبال تشخیص مشکلات پکیج بوتان خود هستید، پیشنهاد می کنیم که نگاهی به این ۵ راهکار بیندازید که پاسخ سؤالات شما در آن ها نهفته است.

  1. روشن نشدن مشعل پکیج

همه می دانیم که روشن نشدن مشعل با خود چه معضلاتی به همراه دارد. اگر مشعل دستگاه روشن نشود دیگر آب گرمی نیز وجود نخواهد داشت. حال سؤال اینجاست؛ چگونه به این عیب یابی پکیج دیواری بوتان بپردازیم. تشخیص اینکه مشکل از کدام قسمت دستگاه است، کار سختی نمی باشد. خرابی ترموکوپل، گرد و غبار یا کثیفی سر نازل ها و کشش شعله به بیرون در اثر جریان هوا مشکلات اصلی در این حوزه محسوب می گردند.

  1. روشن ماندن فن پکیج دیواری

بیشتر افرادی که از پکیج دیواری بوتان استفاده می کنند در رابطه با روشن ماندن فن پکیج سؤالاتی دارند که لازم است لحاظ کنیم، نیازی نیست نسبت به روشن ماندن فن خیلی هم حساسیت به خرج دهید. اما وقتی حس کردید، عملکرد دستگاه در حال تضعیف شدن است، در عیب یابی پکیج دیواری بوتان ما موضوعاتی همچون مسدود شدن یا گرفتگی دودکش، خرابی فن پکیج و برد آن، خراب شدن میله یونی و وجود اشکال در جرقه زن پکیج را مورد مطالعه قرار می دهیم.

C:\Users\M\Desktop\2000-3.jpg

  1. سرد و گرم شدن آب پکیج بوتان

این معضل واقعاً می تواند اذیت کننده باشد، به ویژه در زمان هایی که می خواهیم از حمام استفاده کنیم، تنظیم نبودن آب مشکلات متعددی ایجاد می کند. حال در پاسخ اینکه چگونه به تعمیر و عیب یابی این ایراد بپردازیم باید بگوییم، در تشخیص مشکلی اصلی ما توصیه می نماییم که در وهله اول سلامت سنسور آب گرم یا سنسور شوفاژ را بررسی کنید. عوامل دیگری نیز همچون نوسان فشار آب، جرم گرفتن مبدل پکیج، تنظیم نبودن ارتفاع شعله پکیج، خرابی فلومتر، فلوسوئیچ، پرشر، خرابی پمپ ورودی می توانند دخیل باشند.

  1. کاهش و یا افزایش میزان فشار پکیج بوتان

بالا و پایین شدن فشار پکیج، خود از مواردی است که همواره مشکلات متعددی را ایجاد خواهد کرد. اگر فشار پکیج شما پایین است جهت عیب یابی پکیج دیواری بوتان مواردی همانند نشتی و آبریزش رادیاتورها و شیرهای آنان، نشتی در دریچه اتوماتیک تخلیه هوا، معیوب بودن شیر اطمینان فشار و گرفتگی هوای رادیاتورها را بررسی کنید که جهت تعمیر آنان بهتر است با افراد متخصص مشورت کنید. اگر در این زمینه باز هم کمی مهارت دارید، مشورت با افراد متخصص و تعمیرکاران حرفه ای را پشت گوش نیندازید.

  1. زرد بودن شعله پکیج

باز هم شعله پکیجتان زرد گشته است؟ خب کاری ندارد دوستان، شما می توانید با چند راهکار ساده به این عیب یابی پکیج دیواری بوتان خود بپردازید. می پرسید چگونه؟ اطراف مشعل را مورد بررسی قرار داده و در صورت کثیف بودن آن را تمیز کنید. مکش دود کش را چک کنید و در صورت هر گونه مسدودیتی به تخلیه و یا تعویض آن بپردازید. شاید هم در محیط اطراف هوایی وجود ندارد، از دریچه‌های هوا در اطراف دستگاه استفاده کنید.

C:\Users\M\Desktop\عیب-یابی-پکیج-بوتان-مدل-کالدا-ونزیا.jpg

عیب یابی پکیج دیواری بوتان

معمولاً در عیب یابی و تعمیر انواع پکیج های دیواری می توان وجه تشابه های بسیاری جست و جو کرد. عیب یابی پکیج دیواری بوتان نیز می تواند همانند سایر مدل ها باشد. برای تعمیر این دستگاه ها اولین مرحله عیب یابی و تشخیص مشکل است. درواقع هیچ فردی بدون عیب یابی نمی تواند به تعمیر پکیج دیواری بپردازد. برای جلوگیری از بروز تمامی این مشکلات ما توصیه می کنیم که به محل نصب دستگاه توجه زیادی داشته باشید.

معمولا اکثر افراد این سؤال را دارند که در چه زمان هایی می توان به عیب یابی پکیج دیواری بوتان و تعمیر آن پرداخت؟ اگر پکیج سر و صداهای زیادی تولید می کند، آب را گرم نمی کند و یا با کاهش و افزایش فشار روبرو می گردد، زمان عیب یابی دستگاه فرا رسیده است. در صورت مواجه گشتن با هر یک از این ایراد ها، می توانید به تشخیص و عیب یابی پکیج بپردازید. اما گاهی اوقات مشکل آنقدر جدی است که حتماً باید نزد فرد متخصصی مراجعه کنید.

چرا پکیج بوتان ما سرو صدای زیادی تولید می کند؟

در پاسخ به این سؤال ابتدا شما به ما جواب دهید که آخرین بار چه زمان پکیج بوتان خود را هواگیری کرده اید؟ اگر یادتان نمی آید، بنابراین مدت ها از زمان آن گذشته و این درحالی است که هواگیری باید هر ساله و در فصل های تابستان و زمستان انجام گیرد. برای عیب یابی پکیج دیواری بوتان که سر و صدای زیادی تولید می کند، می توانید مهم ترین عامل را وجود هوا در پکیج و تجمع رسوبات بدانیم. باید به رسوب گیری و هواگیری پکیج بوتان بپردازید.

C:\Users\M\Desktop\۲۰۱۹۰۷۲۱_۱۱۳۱۰۴.jpg

کلام آخر

زمان هایی پیش می آید پکیج بوتان با مشکلاتی روبرو گردد که ما نیاز به عیب یابی پکیج دیواری بوتان داشته باشیم. البته برخی از مشکلات پکیج را می توانید از طریق دفترچه راهنمای آن برطرف نمایید و ما نیز در این نوشتار نمای کلی از این عیب یابی ها را به صور کامل به سمعتان رساندیم. به طور کلی ما می توانیم با انجام سرویس های دوره ای و هواگیری پکیج بوتان در زمان های مشخص مانع از ایجاد این عیب و ایراد ها گردیم. دیجی امداد رسان با بهره گیری از نیروهای متخصص خود هر زمانی که اراده کنید، جهت تعمیر و عیب یابی حاضر به خدمت رسانی خواهد شد.

https://dgsos.ir

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.