پنجره دوجداره ضد سرقت - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 71409
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۰۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵ |

پنجره دوجداره ضد سرقت

در سال‌های اخیر ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد و کارایی مطلوب پنجره‌‎های دوجداره سبب شده تا از این محصول در بسیاری از محیط‌ها نظیر مسکونی، تجاری، اداری، فرهنگی، درمانی و غیره استفاده شود. این نوع پنجره‌ها عایق بسیار مناسبی در برابر صدا، سرما، گرما و گرد و غبار هستند؛ اما به تنهایی نمی‌توانند امنیت محیط را به‌صورت کامل تأمین کنند.
پنجره دوجداره ضد سرقت

در سال‌های اخیر ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد و کارایی مطلوب پنجره‌‎های دوجداره سبب شده تا از این محصول در بسیاری از محیط‌ها نظیر مسکونی، تجاری، اداری، فرهنگی، درمانی و غیره استفاده شود. این نوع پنجره‌ها عایق بسیار مناسبی در برابر صدا، سرما، گرما و گرد و غبار هستند؛ اما به تنهایی نمی‌توانند امنیت محیط را به‌صورت کامل تأمین کنند. به لحاظ اینکه افراد ناشناس به‌راحتی و با شکستن شیشه‌ها می‌توانند وارد محیط شوند؛ ازاین‌ رو برای افزایش امنیت محیط و جلوگیری از ورود افراد ناشناس، از حفاظ پنجره جهت ضد سرقت کردن ساختمان استفاده می‌شود؛ بدین‌ صورت که حفاظ آهنی ساختمان، تمامی بخش‌های پنجره دوجداره را می‌پوشاند و هیچ راه ورودی را برای عبور سارقین باقی نمی‌گذارد. با توجه به اهمیت این موضوع در ادامه قصد داریم شما را با پنجره دوجداره ضد سرقت مجهز به حفاظ و مزایای آن آشنا سازیم.

حفاظ پنجره دوجداره چیست؟

به‌طورکلی تمامی قسمت‌های پنجره دوجداره به‌وسیله یک لایه فلزی نرده‌ای (شبکه‌ای) با طرح‌ها و مدل‌های مختلف پوشانده می‌شود. در اصطلاح به این لایه، حفاظ پنجره دوجداره گفته می‌شود و به‌منظور افزایش امنیت محیط مورداستفاده قرار می‌گیرد. ازآنجایی‌که علاوه بر پنجره‌ها، بسیاری از درب‌ها نیز دوجداره هستند، حفاظ درب و پنجره دوجداره تا حد زیادی می‌تواند امنیت محیط‌های مختلف را افزایش دهد. بدین ترتیب می‌توان با اندازه‌گیری ابعاد درب و پنجره دوجداره اقدام به نصب حفاظ پنجره نمایید. قطعاً استفاده از این حفاظ، آسایش و امنیت را برای شما و سایر ساکنین در محیط به همراه خواهد داشت.

اهمیت استفاده از حفاظ درب و پنجره دوجداره

همان‌گونه که می‌دانید، امنیت، آرامش و رهایی از هرگونه ترس و استرس، از نیازهای اساسی بشر محسوب می‌شود. به‌نحوی‌که انسان‌ها همواره به دنبال ارتقاء سطح کیفی امنیت محیط‌های مسکونی، تجاری و اداری هستند، تا علاوه بر حفظ اموال شخصی و دولتی، از بروز هرگونه آسیب یا سرقت احتمالی جلوگیری کنند. در این میان استفاده از حفاظ پنجره بهترین و مؤثرترین روش برای افزایش امنیت محیط و ممانعت از ورود افراد ناشناس و سارقین است؛ ازاین‌رو می‌توان گفت استفاده از حفاظ آهنی ساختمان برای درب و پنجره‌های دوجداره بسیار مهم و ضروری است و شاهد افزایش استفاده از این محصول در محیط‌های مختلف هستیم. شما نیز می‌توانید جهت بهبود شرایط امنیتی محیط کسب‌و‌کار، زندگی و غیره از محافظ پنجره دوجداره استفاده نمایید.

عوامل مؤثر در ضد سرقت بودن پنجره‌های دوجداره

پنجره‌های دوجداره معمولاً از چهار بخش اصلی پروفیل، شیشه، دستگیره و سایر یراق‌آلات تشکیل شده‌اند. کیفیت طراحی، ساخت و رعایت استانداردهای جهانی در ساخت این نوع پنجره‌ها سبب شده تا اجزای سازنده آن در برابر ضربه، حرارت و هرگونه آسیب احتمالی مقاومت بالایی داشته باشند. درواقع این ویژگی‌ها سبب شده تا با استفاده از حفاظ پنجره بتوان امنیت این نوع از مسیرهای ورودی ساختمان را تا حد زیادی افزایش داد؛ بنابراین هنگام انتخاب و خرید درب و پنجره‌های دوجداره ضد سرقت حتماً به این مورد توجه ویژه‌ای داشته باشید و سعی کنید باکیفیت‌ترین پنجره‌ها را از نظر متریال و نحوه ساخت انتخاب کنید.

مزایای استفاده از محافظ برای پنجره دوجداره ضد سرقت

همان‌طور که در ابتدا نیز به آن اشاره کردیم، کیفیت ساخت پنجره‌های دوجداره و نحوه اتصال اجزای مختلف آن‌ها سبب شده تا این محصول از امنیت بالایی برخوردار باشد و به‌عنوان یک پنجره ضد سرقت مورداستفاده قرار بگیرد، اما در این‌خصوص استفاده از حفاظ پنجره نیز تا حد زیادی می‌تواند امنیت درب و پنجره‌های دوجداره را افزایش دهد و ساکنین ضمن بهره‌مندی از مزایای آن بتوانند یک زندگی آرام و بدون دغدغه را تجربه کنید. بعضی از مهم‌ترین مزایای استفاده از حفاظ درب و پنجره دوجداره به شرح زیر عبارت است از:

۱- افزایش امنیت محیط و به‌وجود آوردن آرامش:

هدف اصلی استفاده از پنجره‌های دوجداره و نصب حفاظ پنجره، ایجاد امنیت و آرامش در محیط است؛ بر همین اساس استفاده از این نوع محافظ‌های ضد سرقت تا حد قابل‌توجهی امنیت محیط را افزایش می‌دهد و آرامش، آسایش و اطمینان خاطر را برای کلیه ساکنین به ارمغان می‌آورد.

۲- جلوگیری از ورود افراد ناشناس و سارقین به داخل ساختمان:

طراحی و نصب حفاظ آهنی پنجره ساختمان روی درب و پنجره‌های دوجداره دسترسی افراد مجهول‌الهویه و ناشناش به محیط را محدود می‌سازد و در بسیاری موارد از ورود آن‌ها به اماکن خصوصی، عمومی، دولتی و غیره جلوگیری می‌نماید، اما گاهی اوقات سارقین و افراد ناشناس با استفاده از تجهیزات قدرتمند اقدام به تخریب درب و پنجره‌های دوجداره می‌کنند، تا بتوانند وارد محیط شوند. در این‌خصوص نیز استفاده از حفاظ پنجره دوجداره، مدت‌زمان تخریب و ورود سارقین را به تعویق می‌اندازد.

۳- ایجاد ایمنی در برابر حوادث طبیعی و غیرمترقبه نظیر سیل و زلزله:

هنگام وقوع سیل و زلزله بسیاری از اجسام و اشیاء سنگین به حرکت در می‌آیند و با برخورد به درب و پنجره‌ها موجب بروز آسیب به آن‌ها و بعضاً شکسته شدن شیشه‌ها می‌شوند. در این راستا نیز استفاده از حفاظ پنجره از برخورد هرگونه شی به درب و پنجره جلوگیری می‌کند و بدین ترتیب ایمنی قابل قبولی را در محیط‌های مختلف به‌وجود می‌آورد.

۴- کیفیت ساخت و طول عمر بالا:

نحوه طراحی و ساخت درب و پنجره‌های دوجداره به‌گونه‌ای است که این دسته از لوازم ساختمانی کیفیت و طول عمر بالایی دارند؛ بدین ترتیب استفاده از حفاظ درب و پنجره دوجداره موجب افزایش استحکام و مقاومت آن‌ها می‌شود و طول عمر درب و پنجره‌های دوجداره را افزایش می‌دهد.

قیمت محافظ پنجره دوجداره

طبق تحقیقات و بررسی‌های به‌عمل‌آمده مشخص‌شده که قیمت حفاظ پنجره دوجداره بر اساس ابعاد پنجره، نحوه اتصالات، متریال حفاظ و غیره متفاوت است. علاوه بر این نوسانات قیمت موجود در بازار و شرایط نابسامان اقتصادی موجب شده تا نتوان یک قیمت ثابت برای این نوع از حفاظ آهنی ساختمان تعیین کرد؛ ازاین‌رو هنگام خرید مواد اولیه و نصب حفاظ پنجره دوجداره به این موارد توجه نمایید و سپس مناسب‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین حفاظ را برای درب و پنجره انتخاب کنید.

سخن آخر

به هر اندازه که درب و پنجره‌های دوجداره مقاوم باشند، نمی‌توان از ورود افراد ناشناس و سارقین جلوگیری کرد. در این‌خصوص می‌بایست با استفاده از حفاظ پنجره، ضمن بهبود امنیت پنجره‌ها و سایر راه‌های عبور، آرامش و آسایش را در محیط برقرار نمود. البته با توجه به ابعاد، محل قرارگیری، آلیاژ و کیفیت ساخت پنجره دوجداره گزینه‌های فراوانی برای طراحی و ساخت محافظ آهنی وجود دارد. بر همین اساس هنگام طراحی، ساخت و به‌کارگیری انواع حفاظ درب آکاردئونی و حفاظ پنجره دوجداره به این موارد توجه ویژه‌ای داشته باشید تا ضمن صرفه‌جویی در هزینه‌ها، بتوانید باکیفیت‌ترین حفاظ آهنی را روی پنجره‌های دوجداره نصب کنید.

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.