ویژگی های جایگاه تشریفات فرودگاهی - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 53840
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰ |

ویژگی های جایگاه تشریفات فرودگاهی

اغلب فرودگاه های بزرگ و بین المللی مجهز به جایگاهی هستند که تحت عنوان جایگاه تشریفات فرودگاهی شناخته می شود.
ویژگی های جایگاه تشریفات فرودگاهی

اغلب فرودگاه های بزرگ و بین المللی مجهز به جایگاهی هستند که تحت عنوان جایگاه تشریفات فرودگاهی شناخته می شود. هدف از ایجاد این جایگاه در فرودگاه ها، ارائه خدمات ممتاز و ویژه به برخی از مسافران است تا در نهایت احترام و البته آرامش سفر نموده و از خدمات پروازی استفاده نمایند. خدماتی که در جایگاه های تشریفاتی ارائه می شود به دو نوع VIP و CIP تقسیم می شود. نوع اول صرفا برای مقامات و مسئولین دولتی بوده و بیشتر جنبه حفظ امنیت و جلوگیری از اتلاف وقت آنان در طی مدت زمان حضور در فرودگاه را دارد. نوع دوم که خدمات CIP نام دارد خدماتی است که به افراد مهم و سرشناس، اغلب بازرگانان، تجار، مدیران عامل شرکت های بزرگ خصوصی و …. ارائه می شود.

خدمات تشریفات فرودگاهی

خدمات CIP توسط مسافر یا میزبان او، مدت زمان مشخصی قبل از زمان پرواز (طبق قوانین فرودگاه منتخب) معمولا به صورت آنلاین از سایت فرودگاه یا سایت های معتبر ارائه دهنده خدمات هواپیمایی، رزرو می شود. استفاده از این خدمات، مستلزم پرداخت هزینه اضافی است که طبق تعرفه اعلامی فرودگاه از رزرو کننده، دریافت می شود. با صالحان سیر همراه باشید تا خدمات جایگاه تشریفات دو فرودگاه بزرگ را به شما معرفی نموده و با مثالی نحوه رزرو این خدمات را به شما آموزش دهیم:

جایگاه تشریفات فرودگاه امام چه خدماتی را ارائه میدهد؟

بیشتر بدانید: جایگاه تشریفات فرودگاه امام

جایگاه تشریفات فرودگاه های مختلف خدمات مختلفی را ارائه می دهد. تعرفه خدمات نیز بسته به فرودگاه متفاوت است. در این میان فرودگاه امام خمینی یکی از حرفه ای ترین جایگاه های تشریفات فرودگاهی را در ایران دارد. خدمات تشریفات این فرودگاه تنوع بالایی دارد و می توان گفت که این جایگاه روزانه به تعداد زیادی از مسافران خدمات تشریفات ویژه ارائه می نماید. نمونه ای از خدمات جایگاه تشریفات این فرودگاه عبارت از :

  • خدمات ترانسفر فرودگاهی
  • همراهی، استقبال و مشایعت کننده
  • نگهداری حیوان زنده
  • سالن های انتظار مجلل و مجهز به اینترنت پرسرعت
  • شعبه بانکی ارزی
  • سوئیت های اقامتی
  • انجام تشریفات اداری پرواز
  • رستوران های سلف سرویس
  • اتاق جلسات
  • اتاق کودک
  • گیت های اختصاصی
  • وجود فروشگاه های بزرگ صنایع دستی، عطر، خشکبار، آجیل، خاویار و …

از مزیت های این جایگاه تشریفات فرودگاهی می توان به ۲۴ ساعته بودن آن در طول ۷ روز هفته اشاره کرد. همچنین برای کودکان زیر ۲ سال، خدمات CIP شامل هزینه نیست و کنسل نمودن خدمات رزرو شده، مشمول جریمه نمی باشد.

انواع خدمات جایگاه تشریفات فرودگاه مهرآباد

جایگاه تشریفات فرودگاه مهرآباد نیز روزانه مسافران داخلی و خارجی زیادی را پذیرش می نماید. برای استفاده از خدمات این جایگاه لازم است تا حداقل ۲۴ ساعت قبل از پرواز اقدام به رزرو نمایید. جایگاه تشریفات فرودگاه مهرآباد در ترمینال ۱ واقع شده است و مجهز به سالن های مجلل انتظار و استراحت است. همچنین در این سالن می توانید از رستوران، کافی شاپ و اینترنت پرسرعت استفاده نمایید. با رزرو و پرداخت هزینه های مربوطه می توانید از خدمات ترانسفر فرودگاهی، استقبال و مشایعت مسافر، انجام تشریفات پرواز، نگهداری از حیوان زنده، جابجایی با ویلچر، استفاده از اتاق جلسات، سالن اجتماعات و … استفاده نمایید. خدمات جایگاه این تشریفات نیز ۲۴ ساعته است.

خدمات تشریفات فرودگاه مهرآباد

استفاده از سالن های انتظار این فرودگاه محدودیت زمانی دارد و در صورت تاخیر زیاد پرواز، جا به جایی پرواز و …. لازم است تا نسبت به پرداخت هزینه رزرو مجدد اقدام نمایید. همچنین قوانین کنسلی خدمات این جایگاه با جایگاه تشریفات فرودگاه امام خمینی متفاوت است و در کنسلی کمتر از ۳ ساعت قبل از پرواز شامل جریمه می شود. علاوه بر این، هزینه استفاده کودکان زیر ۲ سال از خدمات این جایگاه معادل ۲۵% هزینه بزرگسالان است. برای رزرو آنلاین خدمات این جایگاه تشریفات نیز می توانید به سایت صالحان سیر مراجعه نموده و فرم مربوطه را تکمیل نمایید. پس از رزرو قطعی، کد تایید برای شماره تلفن همراه درج شده ارسال می شود.

آموزش رزرو CIP فرودگاه کیش

برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در رابطه با جایگاه تشریفات فرودگاه کیش لینک را لمس کنید.

برای آموزش نحوه رزرو خدمات CIP فرودگاه، فرودگاه کیش را به عنوان مثال انتخاب نموده ایم. این فرودگاه بین المللی نیز در ساختمانی مجزا در کنار ساختمان اصلی فرودگاه به ارائه خدمات تشریفاتی می پردازد. خدمات این فرودگاه از ساعت ۹ صبح الی ۲۲ شب ارائه می شود. با انتخاب گزینه CIP فرودگاهی، زیر منوی دیگری برای شما باز می شود که لازم است جایگاه تشریفات فرودگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید. برای مثال شما گزینه CIP فرودگاه کیش را انتخاب می کنید.

رزرو خدمات جایگاه های تشریفات فرودگاهی از سایت صالحان سیر

 در ادامه، لازم است تا فرمی را تکمیل کنید. در این فرم اطلاعات پرواز، اطلاعات مسافر و خدماتی که نیاز دارید را به دقت تکمیل می کنید. در نهایت هزینه خدمات محاسبه شده و به شما اعلام می شود با اتصال به درگاه امن پرداخت، هزینه خدمات را به صورت آنلاین پرداخت نموده و تمامی اقدامات بعدی را به کارشناسان صالحان سیر می سپارید. در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتر دارید، می توانید با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل نمایید.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.