وینچ بکسلی چگونه کار میکند ؟ آشنایی کامل با آن - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 63028
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۰۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۹:۰۲ |

وینچ بکسلی چگونه کار میکند ؟ آشنایی کامل با آن

وینچ را می توان یکی از پرکاربرد ترین ابزار صنعتی در جهان بدانیم که کارایی غیر صنعتی بالایی نیز می تواند داشته باشد. وینچ ها با توجه به کاربرد و نوع استفاده ای که دارند در اندازه و قدرت های مختلف طراحی و تولید می شوند. امروزه شرکت ها و تولید کننده های بسیاری مشغول به طراحی و تولید انواع وینچ ها هستند که می توان پودم بلغارستان را یکی از بهترین این برندها دانست.
وینچ بکسلی چگونه کار میکند ؟ آشنایی کامل با آن

وینچ را می توان یکی از پرکاربرد ترین ابزار صنعتی در جهان بدانیم که کارایی غیر صنعتی بالایی نیز می تواند داشته باشد. وینچ ها با توجه به کاربرد و نوع استفاده ای که دارند در اندازه و قدرت های مختلف طراحی و تولید می شوند. امروزه شرکت ها و تولید کننده های بسیاری مشغول به طراحی و تولید انواع وینچ ها هستند که می توان پودم بلغارستان را یکی از بهترین این برندها دانست.

به طور کلی وینچ ها در هر شکل و قدرتی که طراحی شوند کارایی جز بلند کردن یا کشیدن اجسام را بر عهده ندارند. یعنی ما از وینچ بکسلی یا زنجیری استفاده می کنیم تا اجسام را بکشیم یا آن ها را در ارتفاع حرکت دهیم. اما چگونه؟

وینچ بکسلی

برای پاسخ به این سوال  بیایید کمی به اطراف خودمان نگاه کنیم. در شهر بزرگی مانند تهران به راحتی می توان با کمی دقت انواع جرثقیل ها را پیدا کرد. این جرثقیل ها مسئول بلند کردن اجسام سنگین و رساندن آن ها به مکان مورد نظر هستند. اما یک جرثقیل چگونه این کار را انجام می دهد؟

جرثقیل به کمک دسته های هیدرولیکی قدرت موتور را به قرقره ی خود منتقل می کند. این قرقره سیم یا زنجیری که به آن متصل است را به حرکت در می آورد. اما واقعیت این است که آن چیزی که باعث شده است نیروی موتور جرثقیل جسم را بلند کند، چیزی فراتر از یک قرقره است. در واقع یک وینچ این وظیفه را انجام می دهد.

در واقع اگر بخواهیم ساده تر بیان کنیم، وینچ وسیله ای است که نیروی مناسب – الکترونیکی، بنزینی، هیدرولیکی و … – را دریافت و آن را تبدیل به نیروی مکانیکی می کند تا به واسطه آن امکان حرکت سیم یا زنجیر ایجاد شود.

پس همانطور که مشخص است ما در مورد وینچ ها با سه قسمت اساسی رو به رو هستیم:

  • تبدیل نیرو ورودی
  • انتقال نیروی تولید شده
  • حرکت

این سه بخش در کنار یک دیگر یک وینچ بکسلی یا زنجیری را می سازند. این همان سه بخشی است که شرکت ها و برندهای مختلف مانند پودم بلغارستان به دنبال تولید بهتر و قوی تر آن هستند. در ادامه به صورت دقیق تر با این سه بخش آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید.

آشنایی با بخش های مختلف وینچ بکسلی

همانطور که در بالاتر بیان کردیم وینچ ها از سه بخش اساسی تبدیل نیرو، انتقال نیرو و حرکت تشکیل شده اند. حال می خواهیم به صورت اختصاصی تر با این سه بخش آشنا شویم. در واقع این سه بخش همان چیزهایی است که در بسیاری از ماشین ها و دستگاه های امروزی مشاهده می کنیم. در یک خودرو نیز نیروی محرک خودرو توسط همین سه بخش تولید می شود.

پس با توجه به این مسئله می توان با اطمینان گفت که وینچ از یک موتور برای تبدیل نیرو بهره می برد. در واقع موتور با دریافت نیروی محرکه مناسب، آن را تبدیل می کند. این همان کاری است که در موتور خودروها نیز رخ می دهد. موتور خودرو با آتش زدن بنزین انرژی مورد نظر خود را به دست می آورد و با تغییر و تبدیل آن، این نیرو را برای حرکت به چرخ ها می فرستد.

وینچ زنجیری

بنابراین در وینچ ها نیز همچنین داستانی وجود دارد. یک موتور با توجه به نیروی ورودی، آن را تبدیل و آماده استفاده نیروی محرکه می کند. اما مسئله ای که وجود دارد این است که شما همواره به صد در صد نیروی تولید شده توسط موتور نیاز ندارید. به بیان ساده تر شما باید بر اساس جسم و باری که می خواهید جا به جا کنید از موتور توان بخواهید. این چیزی است که توسط سیستم انتقال قدرت یا همان گیربکس اجرا می شود.

به مثال خودرو بازگردیم. در خودرو شما به واسطه جعبه دنده یا همان گیربکس میزان نیروی مورد نظر خودتان را مشخص می کنید و بر اساس آن موتور توان مورد نیاز را تامین کند. در وینچ ها نیز این گیربکس است که نیروی تولید شده توسط موتور را متناسب با نیاز شما به بخش محرک ارسال می کند.

بخش محرک نیز از یک درام – یا همان قرقره – و سیم یا زنجیر تشکیل شده است. درام با دریافت نیروی متناسب زنجیر یا سیم را به حرکت در می آورد و اینجاست که جسم به حرکت در می آید.

پودم بلغارستان و تولید یک وینچ با کیفیت

پودم بلغارستان

همانطور که بیان کردیم یک وینچ از سه بخش موتور، گیربکس و درام تشکیل شده است. برند و شرکت های مختلفی با تولید و مونتاژ این سه بخش در کنار یک دیگر سعی می کنند وینچ با کیفیت و مناسب برای بازار تولید کنند.  درست مانند هر مسئله تولیدی، تناسب بین کیفیت و قیمت یک چالش بسیار مهم در بازار محسوب می شود. چرا که با افزایش کیفیت، قیمت بالا می رود و بدین ترتیب بازار فروش محصول کم می شود. پودم به عنوان یکی از برندهای مطرح اروپای شرقی محسوب می شود. این برند توانسته با کاهش هزینه های تولید و حفظ کیفیت محصولات خود عملا بازار خوبی برای خود ایجاد کند. در ایران نیز پودم از سالیان دور جایگاه خوبی برای خود ایجاد کرده است که می توان علت اصلی آن را همان کیفیت خوب در کنار قیمت مقرون به صرفه آن دانست.

| منبع خبر : محتوا این متن تبلیغاتی بوده و توسط رسالت رد یا تایید نمی شود
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.