وزرای سابق نفت اگر تحول‌آفرین بودند، قبلاً این کار را انجام می‌دادند/ وزیر نفت باید چهره‌ای جدید، معتقد به تحول و جوان باشد - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 103964
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۶ |

وزرای سابق نفت اگر تحول‌آفرین بودند، قبلاً این کار را انجام می‌دادند/ وزیر نفت باید چهره‌ای جدید، معتقد به تحول و جوان باشد

مظلومی، عضو کمیسیون انرژی مجلس، درباره اسامی‌ای که در حال حاضر نام آنها به عنوان گزینه‌های پیشنهادی وزارت نفت مطرح است، تاکید کرد: چهره‌هایی که قبلاً سابقه وزارت نفت را داشته‌اند اگر تحول‌‌آفرین بودند که این تحول را همان زمان ایجاد می‌کردند. باید چهره جدیدی باشد که اعتقاد و باور به تحول داشته باشد.
وزرای سابق نفت اگر تحول‌آفرین بودند، قبلاً این کار را انجام می‌دادند/ وزیر نفت باید چهره‌ای جدید، معتقد به تحول و جوان باشد

محمدطلا مظلومی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به خصوصیات مورد نیاز برای وزیر نفتی که قرار است از طرف مسعود پزشکیان به مجلس معرفی شود به تجارت‌نیوز گفت: وزارت نفت از جایگاه و اهمیت خاصی در مسائل مختلف کشور برخوردار است چون این وزارتخانه یک وزارت تنها مانند سایر وزارتخانه‌ها نیست، یک وزارتخانه مادر است که همه وزارتخانه‌های دیگر از آن منتفع هستند؛ بنابراین باید فردی به عنوان وزیر این وزارتخانه معرفی شود که میدانی باشد و از میدان به ستاد بیاید.

وزیر نفت باید با فرآیندهای مختلف نفت آشنا باشد

او درباره توانایی وزیر نفت ادامه داد: این فرد باید با فرایندهای مختلف اکتشاف، استخراج، تولید، استهلال و فروش نفت آشنایی کاملی داشته باشد. به‌خصوص که چاه‌های نفت ما الان فشارافزایی لازم را ندارند و لازم است که با جمع‌آوری گازهای مشعل در میدان آشنا باشد و این را در عمل تجربه کرده باشد.

سن وزیر نفت با توجه به مامویت او باید زیر ۵۰ سال باشد

عضو کمیسیون انرژی با اشاره به سختی کار در وزارت نفت عنوان کرد: سن و سال او هم باید متناسب با این ماموریت حداقل زیر ۵۰ سال باشد که توانمندی لازم را برای انجام این کار دارا باشد.

 

وزیر پیشنهادی نفت باید از پتروشیمی و میعانات هم اطلاعات خوبی داشته باشد

مظلومی با تاکید بر این موضوع که وزیر پیشنهادی نفت باید از پتروشیمی و میعانات هم اطلاعات خوبی داشته باشد، افزود: پتروشیمی و میعانات از مشتقات نفت هستند و در سبد ارزآوری و اقتصاد کشور نقش بسزایی دارند. ضمن اینکه او باید علاوه بر داشتن تحصیلات مرتبط کار اجرایی هم کرده باشد، مخصوصاً در انجام پروژه‌ها و ابرپروژه‌ها فعالیت کرده باشد.

وزیر پیشنهادی باید یک فرد جوان، پای کار و چهره میدانی واقعی باشد

این نماینده مجلس با بیان اینکه وزیر نفت باید دیپلماسی خوبی در ارتباط با مسائل مربوط به نفت و آشنایی با فرآیند نفت داشته باشد، ادامه داد: این وزیر باید یک فرد جوان و پای کار و یک چهره میدانی واقعی باشد، نه اینکه صرفاً از یک حمایت سیاسی برخوردار باشد.

عضو کمیسیون انرژی درباره اسامی‌ای که در حال حاضر نام آنها به عنوان گزینه‌های پیشنهادی وزارت نفت مطرح است، تاکید کرد: چهره‌هایی که قبلاً سابقه وزارت نفت را داشته‌اند اگر تحول‌‌آفرین بودند که این تحول را همان زمان ایجاد می‌کردند. باید چهره جدیدی باشد که اعتقاد و باور به تحول داشته باشد.

|
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.