ورود اوباما به معادلات انتخاباتي آمريکا - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 6968
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۹:۱۲ |

ورود اوباما به معادلات انتخاباتي آمريکا

هر اندازه به انتخابات رياست جمهوري سال 2020 ايالات متحده آمريکا نزديک تر مي شويم، معادلات سياسي در اين کشور پيچيده تر مي شود. در اين ميان، يکي از موضوعاتي که منجر به ترس ترامپ شده است، نقش آفريني اوباما و همسرش در انتخابات پيش رو خواهد بود.
ورود اوباما به معادلات انتخاباتي آمريکا

هر اندازه به انتخابات رياست جمهوري سال ۲۰۲۰ ايالات متحده آمريکا نزديک تر مي شويم، معادلات سياسي در اين کشور پيچيده تر مي شود. در اين ميان، يکي از موضوعاتي که منجر به ترس ترامپ شده است، نقش آفريني اوباما و همسرش در انتخابات پيش رو خواهد بود. «مايکل مور» فيلمساز و منتقد مشهور آمريکايي در مصاحبه اي جديد با شبکه «ام اس ان بي سي» اظهار داشت که تنها کانديدايي که از توان به چالش کشيدن و شکست دادن «دونالد ترامپ» در انتخابات رياست جمهوري ۲۰۲۰ آمريکا برخوردار است، «ميشل اوباما» بانوي پيشين کاخ سفيد است.
وي در ادامه توضيح داد: «همه کساني که اکنون اين برنامه را تماشا مي کنند، مي دانند که ميشل اوباما يک آمريکايي محبوب است و او ترامپ را شکست خواهد داد».
به گفته مايکل مور: «تنها راه براي برکناري ترامپ از قدرت شکست دادن وي [در انتخابات] است. اما پرسش اساسي اين است که چه کسي مي تواند ترامپ را شکست دهد؟».
اين فيلمساز مشهور آمريکا در پاسخ به اين پرسش گفت که چهار نامزد دموکرات انتخابات رياست جمهوري آمريکا- «جو بايدن» معاون پيشين رياست جمهوري، سناتور «اليزابت وارن»، سناتور «برني سندرز» و سناتور «کامالا هريس»- احتمال دارد ترامپ را شکست دهند؛ اما ميشل اوباما قادر است بر ترامپ پيروز شود.ميشل اوباما صحنه را در اختيار مي گيرد و بسيار قدرتمند و شايسته است.»
مايکل مور از طرفداران حزب دموکرات خواسته است تا ميشل اوباما را بابت حضور در انتخابات تحت فشار قرار دهند.با اين حال، نام ميشل اوباما در ميان بيست نامزد دموکراتي که قصد دارند در انتخابات ۲۰۲۰ با ترامپ رقابت کنند، به چشم نمي خورد. مايکل مور معتقد است چنانچه از ميشل اوباما درخواست شود در مقام رياست جمهوري انجام وظيفه کند، «او اين کار را خواهد کرد».
در هر حال، فارغ از اينکه ميشل اوباما در انتخابات رياست جمهوري آتي آمريکا شرکت کند يا خير، قطعا خانواده اوباما نقش مهمي در اين انتخابات ايفا خواهند کرد. اما به راستي اين نقش آفريني چگونه است ؟
اين نقش آفريني مسلما به سود ترامپ نخواهد بود! به نظر مي رسد يکي از کارويژه هاي اوباما و همسرش ميشل، هدايت آراي لاتين تبارها و اسپانيولي تبارها به سود جو بايدن يا نامزد نهايي حزب دموکرات در انتخابات رياست جمهوري آتي باشد. نظرسنجي هاي اخير در ايالات متحده نشان مي دهد که بسياري از آمريکايي هاي لاتين تبار که در سال ۲۰۱۶ ميلادي به ترامپ رأي داده بودند، در انتخابات رياست جمهوري سال ۲۰۲۰ قصد دارند آراي خود را به سود رقيب رئيس جمهور فعلي آمريکا به گردش در آورند.
بر اساس آخرين نظرسنجي انجام شده در ايالت فلوريدا که نتايج آن در شبکه NBC منتشر شده است، ۵۶ درصد از آمريکايي هاي لاتين تبار که در انتخابات رياست جمهوري قبلي به ترامپ راي داده بودند، از اقدام خود پشيمان شده و نظرشان در مورد ادامه کار ترامپ تغيير کرده است.همين نظرسنجي نشان مي دهد که ۳۷ درصد از آمريکايي هاي لاتين تبار در فلوريدا در انتخابات رياست جمهوري سال ۲۰۱۶ در کمپين انتخاباتي ترامپ حضور داشتند.فراتر از آنچه ذکر شد، ۶۶ درصد از آمريکايي هاي لاتين تبار ايالت کاليفرنيا که در انتخابات قبلي به ترامپ رأي داده بودند نيز اين بار از رقيب وي حمايت کرده اند. اين ميزان در ايالات نيويورک و تگزاس به ترتيب ۷۳ و ۶۹ درصد بوده است.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.