واکاوي يک پروژه براندازانه از تهران تا خارطوم!
اگر تاکنون تصاوير و اخبار منتشر شده از اعتراضات سودان را مرور کرده باشيد بدون شک حتما در ميان تمام تصاوير مخابره شده از خارطوم پايتخت اين کشور آفريقايي، تصوير يک معترض سفيد پوش بيش از همه به چشمتان آمده است! آري در ميان تمام تصاوير مخابره شده از اعتراضات خياباني مردم سودان مهمترين تصوير […]
اگر تاکنون تصاوير و اخبار منتشر شده از اعتراضات سودان را مرور کرده باشيد بدون شک حتما در ميان تمام تصاوير مخابره شده از خارطوم پايتخت اين کشور آفريقايي، تصوير يک معترض سفيد پوش بيش از همه به چشمتان آمده است! آري در ميان تمام تصاوير مخابره شده از اعتراضات خياباني مردم سودان مهمترين تصوير مربوط به يک زن جوان به نام «آلاء صلاح» است که از قضاء به صورت ويژه مورد توجه رسانههاي غربي قرار گرفته و تلاش مي شود تا از او به عنوان يک الگو و نماد مبارزه در سودان و حتي ديگر کشورهاي ياد شود!
با دقت در تصاوير و اخبار منتشر شده در مورد اين دختر سوداني به خوبي به شباهت هاي تصويرسازي هاي انجام شده در مورد او و الگوي تبليغي-رسانه اي دنبال شده براي تبليغ دختران هنجار شکن خيابان هاي تهران که از سوي ضد انقلاب با عنوان «دختران خيابان انقلاب» از آنها ياد مي شود پي مي بريم!
دختران خيابان انقلاب در واقع پويشي است که توسط عناصر ضد انقلاب فراري و در جهت انجام نوعي از اقدامات هنجار شکنانه و ضد حجاب اسلامي آغاز شده است و در قالب اين پويش ضد فرهنگي، دختران و زنان فريب خورده به نشانه اعتراض به حجاب اسلامي با حرکتي نمادين کشف حجاب مي کنند و همکارانشان از زواياي مختلف از آنها فيلم و عکس گرفته و جهت پوشش رسانه اي گسترده که البته از قبل هم هماهنگ شده براي شبکه هاي ماهواره اي و مجازي ضد انقلاب ارسال مي کنند!اين اقدام که با هدايت يکي از خبرنگاران فراري ضد انقلاب و در قالب طرح «چهارشنبه هاي سفيد» آغاز شد و در نهايت منتهي به بروز رفتارهايي از جنس کشف حجاب بر روي سکوهاي نصب شده در ميادين اصلي شهر تهران گرديد از قضاء همزمان بود با شروع تحرکات منتهي به اغتشاشات دي ماه ۹۶ … !مقايسه پروژه ضد اسلامي دختران خيابان انقلاب با نمونه هاي مشابه انجام شده در ساير کشورهاي اسلامي از جمله سودان ما را به اين نتيجه مي رساند که اتاق هاي فکر غرب در راستاي پيشبرد سياست هاي مستکبرانه خود در جهان اسلام، تمرکز خود را معطوف به حوزه زنان و بهره برداري تبليغاتي از آنها کرده اند، به عبارت بهتر دشمنان جهان اسلام تلاش دارند تا با تعريف نقش و ماموريت ويژه براي زنان فريب خورده که عمدتا افرادي با مشکلات شديد و عديده خانوادگي و رواني هستند، از آنها به عنوان يک ابزار کارآمد براي تحريک و فريب افکار عمومي در پروژه هاي براندازانه خود بهره ببرند.
حال اگر با نگاهي علمي قصد بررسي اين استراتژي غربي را داشته باشيم با اندکي کنکاش در مفاهيم جامعه شناسانه به مفهوم سرمايه هاي نمادين يا “Symbolic Capital” برمي خوريم که خود يکي از انواع چهارگانه سرمايه هاي جوامع بشري است.
بر اساس تعاريف علمي ارائه شده از سرمايه مي توان اندوخته هاي ارزشمند يک اجتماع را حول چهار سرمايه دسته بندي کرد که عبارتند از سرمايه اقتصادي ، سرمايه اجتماعي ، سرمايه انساني و سرمايه نمادين!در اين بين اما کارکرد سرمايه نمادين خاص و ويژه است زيرا کارکرد آن معطوف به جذب و تکثير انبوه انواع سرمايه هاي ديگر مي باشد! در واقع سرمايه نمادين را مي توان به مثابه موتور توليد انواع ديگر سرمايه دانست که در نقش يک کارخانه به توليد انواع سرمايه ديگر مي پردازد!از اين رو دشمن با توجه به شکست هاي متعدد خود در جذب توده هاي مردم عليه انقلاب اسلامي در استراتژي هاي براندازانه جديد خود تلاش دارد تا با تحريک زنان و حتي مردان فريب خورده به انجام اقدامات نمادين هنجارشکنانه و پوشش رسانه اي گسترده آن به ظن خود با خلق سرمايه نمادين از بلاهت آنها، ساير سرمايه هاي مورد نياز خود براي پيشبرد سياست براندازانه را تامين نمايد که خنثي سازي آن جز با افزايش بصيرت و آگاهي عمومي در سطح جامعه و خصوصا اقشار آسيب پذير ممکن نيست!
پروژه براندازانه , تهران , خارطوم
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.