واژگونی اتوبوس زائران پاکستانی در دهشیر یزد؛ ۲۸ نفر جان باختند - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 104437
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اخبار تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۸:۵۰ |

واژگونی اتوبوس زائران پاکستانی در دهشیر یزد؛ ۲۸ نفر جان باختند

روابط عمومی اورژانس یزد اعلام کرد: اتوبوس زائران پاکستانی سه‌شنبه شب روبه روی پاسگاه دهشیر تفت از توابع این استان دچار واژگونی و آتش سوزی شد.
واژگونی اتوبوس زائران پاکستانی در دهشیر یزد؛ ۲۸ نفر جان باختند

ساعت۲۱:۵۴ روز سه‌شنبه ۳۰ مرداد اتوبوس زائران پاکستانی در روبه‌روی پاسگاه دهشیر شهرستان تفت دچار واژگونی و آتش‌سوزی شد.

 

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد گفت: در حادثۀ واژگونی اتوبوس زائران پاکستانی در جادۀ دهشیر به تفت، ۲۳ نفر مصدوم شدند که حال ١۴ نفر وخیم است.

 

ملک زاده افزود: متاسفانه در این حادثه ۲۸ نفر در دم جان باختند. به گفته‌ وی، مصدومان حادثه در بیمارستان‌های تفت و ابرکوه در حال مداوا هستند.

 

اورژانس استان یزد هم اعلام کرد: برای ارائه خدمات امدادی و درمانی ٩ کد آمبولانس اورژانس یزد و ۴ کد امدادی هلال احمر یزد به محل حادثه اعزام شدند. یک اتوبوس آمبولانس اورژانس هم از استان فارس به محل حادثه اعزام شد.

 

احراز هویت ۱۷ نفر از کشته شدگان حادثه واژگونی اتوبوس زائران پاکستانی

 

روابط عمومی مدیریت بحران استان یزد در اطلاعیه‌ای در خصوص هویت کشته شدگان حادثه اتوبوس زائران اربعین پاکستانی، اعلام کرد: باتوجه به تعداد بالای اجساد، کار احراز هویت و تعیین علت فوت درگذشتگان حادثه از ساعت چهاربامداد چهارشنبه آغاز و همچنان ادامه دارد که تاکنون هویت ۱۷ نفر از کشته شدگان این حادثه احراز شده است.

 

سرعت زیاد و فرسوده بودن، علت حادثه اتوبوس زائران پاکستانی در دهشیر

سرهنگ حاجی ده آبادی فرمانده پلیس راه استان یزد گفت: کارشناسان ناآشنا بودن راننده با مسیر، نقص فنی مستمر در سیستم ترمز و فرسوده بودن وسیله نقلیه را علت تامه واژگونی اتوبوس ذکر کردند.

 

این اتوبوس مسافربری از مرزهای شرقی ایران در سیستان و بلوچستان به سمت مرز چذابه خوزستان در حرکت بود. تعداد مسافران اتوبوس ۵١ نفر گزارش شده است.

حال هفت مصدوم پاکستانی در بیمارستان تفت یزد مساعد است

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: حال هفت مصدوم پاکستانی بستری در بیمارستان شهید بهشتی تفت مساعد است.

 

اسلامی گفت: با انتقال هفت مصدوم پاکستانی حادثه واژگونی اتوبوس به بیمارستان شهید بهشتی تفت، تمام اقدامات تشخیصی و درمانی برای آنان انجام شده است.

 

به گفته وی، یک مصدوم با سطح هوشیاری مطلوب در بخش آی‌سی‌یو به سر می برد و صبح امروز برای سه مصدوم بستری در بخش جراحی، خدمات ارتوپدی و جراحی انجام می‌شود.

 

وی اضافه کرد: یک مصدوم بستری در بخش اورژانس این مرکز درمانی،حال مساعدی دارد، یک مصدوم دیگر این بخش، به دلیل شکستگی فک و صورت در حال دریافت خدمات گوش و حلق و بینی است و مصدوم دیگر هم نیاز به جراحی دارد.

تماس تلفنی عارف با استاندار یزد در پی واژگونی اتوبوس زائران پاکستانی

معاون اول رئیس‌جمهور در گفتگو با استاندار یزد، ضمن پیگیری فرآیند درمان مجروحان این حادثه، علل این اتفاق را جویا شد.

 

محمدرضا عارف معاون اول رئیس‌جمهور در گفتگو با استاندار یزد، ضمن پیگیری فرآیند درمان مجروحان این حادثه، علل این اتفاق را جویا شد و بر خدمت رسانی هرچه بیشتر به آسیب دیدگان حادثه واژگونی اتوبوس تاکید کرد.

 

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین ضمن تسلیت به بازماندگان این حادثه تلخ با خانواده جانباختگان اظهار همدردی کرد.

 

در این تماس تلفنی مهران فاطمی استاندار یزد، ضمن تشریح علت، زمان و مکان وقوع حادثه از بسیج امکانات و ظرفیت‌های درمانی استان برای مداوا و اسکان موقت مجروحان خبرداد.

 

وی همچنین از هماهنگی‌های صورت گرفته از سوی وزارت کشور و وزارت امور خارجه برای انتقال جانباختگان و همچنین مصدومان پس از مداوا خبر داد.

|
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.