هویت مبهم ساتوشی ناکاموتو؛ خالق ارز دیجیتال بیت کوین - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 45307
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲ |

هویت مبهم ساتوشی ناکاموتو؛ خالق ارز دیجیتال بیت کوین

بازار ارزهای دیجیتال اکنون به یکی از داغ ترین بازار ها برای سرمایه گذاران در تمام دنیا تبدیل شده است و افراد زیادی برای درآمد زایی و کسب سود این بازار را انتخاب کرده اند.
هویت مبهم ساتوشی ناکاموتو؛ خالق ارز دیجیتال بیت کوین

بازار ارزهای دیجیتال اکنون به یکی از داغ ترین بازار ها برای سرمایه گذاران در تمام دنیا تبدیل شده است و افراد زیادی برای درآمد زایی و کسب سود این بازار را انتخاب کرده اند.
یکی از جالب ترین موضوعات این بازار، هویت مبهم سازنده ی بیت کوین یعنی ساتوشی ناکاموتو است که گمانه زنی افراد تا به همین امروز ادامه دارد و کسی از این موضوع مطلع نیست.
بیت کوین که در سال ۲۰۰۹ توسط ساتوشی ناکاموتو ایجاد شد و اولین بلوک شبکه‌ی بیت کوین را وارد دنیا کرد. در همان سال مقاله‌ ای را تحت عنوان « بیت کوین: یک سیستم پول الکترونیک همتا به همتا » را برای لیستی بلند بالا از فعالان در حوزه ی تکنولوژی ارسال کرد و افراد کمی به موفقیت آن باور داشتند.
اگر قصد سرمایه گذاری و کسب در آمد در بازار ارزهای دیجیتال را دارید، با شرکت در دوره‌های آموزشی ارزهای دیجیتال در سایت آکادمی علی ربیعی، می‌توانید در این بازار پر سود مشغول سرمایه‌گذاری شوید.

ساتوشی ناکاموتو تا آذر ماه سال ۱۳۸۹ ( دسامبر ۲۰۱۰ ) در توسعه بیت کوین فعالیت می کرد. هدف او از ساخت بیت کوین سرمایه گذاری نبود. بلکه به چشم یک پول الکترونیکی جهان شمول نگاه می کرد که شخص ثالث را دور می زند. او ادعا کرده است که نوشتن کد برای بیت کوین از سال ۲۰۰۷ آغاز کرده بوده است و در سال ۲۰۰۸ دامنه‌ی سایت معروف بیت کوین دات او آر جی را ثبت کرده است.

فعالیت ساتوشی ناکاموتو به صورت Open-Source بوده است اما بسیار مراقب بود که هرگز اطلاعات شخصی درباره خودش فاش نکند. آخرین اخباری که از او هست این است که در بهار سال ۲۰۱۱ گفتت که به سمت کار‌های دیگر روی آورده است. در آخرین نامه‌ی الکترونیکی وی که در تاریخ ۲۳ آوریل برای یک تیم توسعه دهنده نرم افزار ارسال کرده بود، گفته است: « من به کار های دیگری رسیدگی میکنم و شرایط خوب است. »
امروز، یعنی ده سال بعد، بلاک ‌چین بیت ‌کوین بالغ بر ۵۹۳ میلیارد دلار می‌ارزد. این یعنی ساتوشی ناکاموتوی مرموز، از ناکجا آباد ظاهر شده، فرمی جدید از ارز را که تماما دیجیتالی است و چند صد میلیارد دلار می‌ارزد اختراع کرده است و بدون اینکه هیچ بانک یا دولتی روی آن کنترل داشته باشد و سپس ناپدید شده است و اثری از او بر جای نمانده است. عجیب است، اما حقیقت دارد.
گمانه زنی ها بسیار زیاد است. برخی میگویند که ساتوشی ناکاموتو تنها یک اسم مستعار بوده است و ممکن است یک شخص یا حتی چند نفر در قالب یک تیم باشند.
جالب است که بدانید هیچ گونه اطلاعاتی راجع به برنامه نویسی به نام شخص وی یعنی ساتوشی ناکاموتو تا پیش از سال ۲۰۰۸ وجود ندارد و هیچ گونه آدرس ایمیل و وب سایت مورد استفاده از طرف او به هیچ منبع واحدی منتهی نمی شود. جالب است که همچین شخصی با چنین دانش وسیعی ترجیح داده است که نا شناخته باقی بماند و برای حفظ حریم شخصی خود تا این حد تلاش کرده است.

ذهنیت ناکاموتو این گونه بود که اگر قرار باشد بیت کوین به عنوان یک ارز غیر متمرکز به موفقیت برسد، باید بدون رهبر و مدیر و به شکلی ارگانیک رشد کند. هر گونه اعلامیه یا اعلام نظر از سوی ناکاموتو می توانست به یک مشاور اقتصادی در نظر گرفته شود و قیمت این ارز دیجیتال را تحت تاثیر خود قرار دهد. اتفاقی مشابه که برای سازنده‌ي لایت کوین یعنی آقای چارلی لی اتفاق افتاد.
او در یک پست ردیت توضیح داد که:
هر بار که توییتی راجع به لایت کوین میزنم، چه اخبار مثبت و چه منفی به این متهم می شوم که در حال کنترل قیمت این رمز ارز برای منافع شخصی خودم هستم. و از آنجایی که تاثیر زیادی بر روی قیمت میگذارم بسیار اشتباه خواهد بود که هلدینگ TLC را نگه دارم و درباره‌ی لایت کوین توییت بزنم.
سپس او تصمیم به فروش تمام هلدینگ گرفت.

یک احتمال دیگر هم اینست که هرگونه تغییر پیشنهادی در پروتکل که مورد حمایت ناکاموتو اما مخالفت کاربران بیت‌کوین قرار می‌گرفت، می‌توانست به اختلاف نظر یا حتی بدتر از این، نوعی جنگ داخلی در دنیای بیت‌کوین منجر شود.
احتمالات و حدسیات زیادی درباره‌ی عدم فاش کردن هویت ساتوشی ناکاموتو وجود دارد که برخی مهم ترین دلیل آن را مسائل امنیتی می‌دانند زیرا که بیت کوین قرار است دنیا را متحول کند و قطعا افرادی که قصد دارند ارزهای جایگزین پول فیات ( پول رایج ) را ارائه کند توجه مقامات و همینطور مجرمان را به خود جلب خواهند کرد و ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند.
اگر قصد سرمایه گذاری و کسب در آمد در بازار ارزهای دیجیتال را دارید، می توانید با شرکت در دوره‌های آموزش جامع ارزهای دیجیتال در سایت آکادمی علی ربیعی به سرمایه گذاری در این بازار مالی بپردازید.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.