هنگام خرید سیم خاردار کدام نوع را انتخاب کنیم؟ - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 98171
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴ |

هنگام خرید سیم خاردار کدام نوع را انتخاب کنیم؟

سیم خاردار از دو سیم گالوانیزه در هم تنیده تشکیل شده است که خارهایی با فواصل معین با شکل سوزنی یا تبری شکل از بدنه آن بیرون زده است.
هنگام خرید سیم خاردار کدام نوع را انتخاب کنیم؟

سیم خاردار از دو سیم گالوانیزه در هم تنیده تشکیل شده است که خارهایی با فواصل معین با شکل سوزنی یا تبری شکل از بدنه آن بیرون زده است. سیم خاردار‌ها برای حفظ حریم و تعیین مرز‌بندی به کار می‌روند؛ از این‌رو با توجه به کاربردهای مختلف در انواع گوناگونی تولید می‌شوند که همین تنوع بالا سبب شده خرید این نوع سیم مخصوص حصارکشی برای مشتریان سخت شود. اگر با نکات مهم خرید سیم خاردار آشنا باشید به راحتی می‌توانید با توجه به نیاز خود یکی از انواع سیم خاردار را خریداری کنید و عملیات حصارکشی را انجام دهید.

خرید سیم خاردار

نکات خرید سیم خاردار

برای خرید سیم خاردار جهت محصور کردن مزرعه، باغ، دامداری، پادگان نظامی و … باید مانند هر محصول دیگری چندین نکته را در نظر بگیرید تا این محصول کاملا متناسب با نیاز شما باشد. در زمان خرید نخست باید متراژ مکانی که قرار است حصارکشی شود را به دست آورید و سپس با توجه به نکات مهم خرید، سیم خارداری متناسب با محیط و نیاز خود انتخاب کرده و اقدام به خرید این محصول حفاظتی کنید. معیارهای خرید سیم خاردار شامل موارد زیر می‌شود:

توجه به نوع سیم خاردار

نخستین مرحله در خرید سیم خاردار توجه به نوع آن است. سیم خاردار با توجه به شکل ظاهری، جنس و نوع خار‌‌ها و تعداد مفتول در انواع مختلفی تولید می‌شود. این محصول بر اساس تعداد مفتول در دو نوع تک مفتولی و دو مفتولی، از لحاظ جنس در دو نوع گالوانیزه و روکش پی وی سی و از لحاظ خار هم در دو دسته سوزنی شکل و تبری شکل وجود دارد. هر یک از این دسته‌ها برای مصارف خاصی مناسب هستند. برای مثال سیم خاردار‌ با روکش پی وی سی برای دریا و اقیانوس مناسب است، اما مفتول‌های گالوانیزه برای حصارکشی مرزهای زمینی با اهداف امنیتی بسیار عالی هستند. همچنین سیم خاردار با خار تبری ایمنی بالاتری از نوع سوزنی دارد و اغلب از آن در نرده‌های فرودگاهی، زندان، بزرگراه‌ها و مرز بین کشورها استفاده می‌شود.

توجه به جنس سیم خاردار

حتما در زمان خرید این محصول متریال آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید که از فولاد گالوانیزه ساخته شده است. سیم خاردار سوزنی یا تبری شکل اغلب از جنس گالوانیزه تولید می‌شود. البته برخی از آنها هم دارای روکش پی وی سی هستند که این نوع کمتر توسط افراد عادی به کار گرفته می‌شود. سیم خاردار گالوانیزه در صورتی‌که با کیفیت بالا تولید شود، مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی و رطوبت دارد؛ از این‌رو با قرار گرفتن در معرض رطوبت زنگ نمی‌زند و نمی‌پوسد. همچنین این نوع سیم خاردار دارای کشش بسیار مطلوبی است و استحکام و مقاومت بسیار زیادی در طول سالیان متمادی دارد.

توجه به نوع گالوانیزه سیم خاردار

فلز گالوانیزه در طی دو فرایند گالوانیزه گرم یا الکترو گالوانیزه به وجود می‌آید که هر یک از این دو نوع ویژگی‌های منحصربه‌فردی را به این فلز می‌بخشند. در واقع گالوانیزه فولادی است که برای ضد زنگ شدن روی آن را با روش الکترو گالوانیزه یا گرم با لایه‌ای از فلز روی می‌پوشانند. در فرایند گالوانیزه گرم این فلز را در حمامی از فلز روی مذاب غوطه‌ور می‌کنند، ولی در روش الکترو گالوانیزه فولاد توسط آبکاری الکتریکی با روی پوشانده می‌شود.

خرید سیم خاردار خطی

برای تولید سیم خاردار بهترین روش، گالوانیزه گرم است؛ زیرا ضخامت بالاتری از الکترو گالوانیزه داشته و طول عمر آن در برابر رطوبت و ‌شرایط جوی بالاتر است، همچنین هزینه تولید آن بسیار ارزان‌تر تمام می‌شود. پس در زمان خرید حتما به روش گالوانیزه کردن فولاد توجه کنید.

توجه به قطر و ضخامت سیم خاردار

از دیگر نکات مهم خرید سیم خاردار توجه به قطر و ضخامت آن است. میزان حفاظت این مفتول‌های تیغ‌دار با توجه به قطر سیم خطی و ضخامت خار تعیین می‌شود.‌ به طور کلی سایز قطر آن بین دو تا سه میلی‌متر بوده؛ بدیهی است که هر چه سیم ضخامت بالاتری داشته باشد، مقاومت آن بالاتر بوده و امنیت محیط را بهتر حفظ می‌کند. اگر ایمنی محیط برایتان اهمیت بسیار بالایی دارد باید به ضخامت خار و مفتول توجه کنید تا پس از نصب سیم خاردار به خوبی انتظارات شما را بر آورده شود.‌

بررسی شیوه تولید سیم خاردار

انواع سیم خاردار به روش‌های مختلف دستی، ماشین‌آلات ابتدایی یا تجهیزات پیشرفته ساخته می‌شوند که دو روش دستی و ماشین آلات ابتدایی محصول کاملا استانداردی را تولید نمی‌کنند. قطعا محصولات غیر استاندارد توانایی انجام وظایف خود را ندارند و از خریدتان پشیمان خواهید شد. لذا در زمان خرید برای اطمینان از کیفیت ساخت، شکل خار روی آن و فواصل آن را بررسی کنید. اگر تیغه‌های روی سیم خاردار همسان نیستند و فاصله بین آنها هم یکسان نیست، پس با کیفیت بالایی تولید نشده است و باید از خرید آن صرفه نظر کنید. محصولاتی که با فناوری جدید ساخته می‌شوند با تیغه‌های هم شکل و فواصل معین و یکنواخت تولید شده‌اند و از روی ظاهر به راحتی می‌توان آنها را از محصولات نا‌مرغوب تشخیص داد.‌

سیم خاردار خطی

توجه به بسته ‌بندی سیم خاردار

از دیگر نکات مهم خرید سیم خاردار توجه به نوع بسته‌بندی آن است که اغلب به صورت حلقوی یا خطی عرضه می‌شود. هر کلاف سیم خاردار حلقوی وزن و طولی حدود ۶ تا ۱۰ کیلو دارد؛ میزان طول و وزن آن بر اساس ضخامت قطر مفتول متغیر است. اگر به این طول از سیم خاردار نیاز دارید خرید این محصول را به شما پیشنهاد می‌دهیم‌.

اگر سیم خاردار حلقوی، بسته‌بندی درستی نداشته باشد حمل و نقل آن سخت می‌شود و امکان آسیب دیدن آن وجود دارد. پس در زمان خرید حتما بسته‌بندی آن را بررسی کنید تا از عدم باز شدن این کلاف اطمینان یابید. در صورتی‌که به مقداری کمتر یا بیشتر از این طول نیاز دارید، نوع خطی را انتخاب کنید، سازنده با توجه به سفارش مشتری آن را در طول مورد نظر تولید می‌کند.

جمع‌بندی

سیم خاردار یکی از محصولات محافظتی و امنیتی است که باید در زمان خرید آن تمام نکات مهم خرید سیم خاردار را به کار ببرید تا محصولی کارآمد و با دوام را انتخاب کنید؛ زیرا نصب این محصول کار آسانی نیست و در صورت پوسیدگی و دوام پایین مجبور به تعویض آن در مدت زمان کوتاهی می‌شوید. پیشنهاد ما خرید این محصول از برندهای معروف و فروشگاه‌های معتبر است تا این محصول تمام مزایای خود را به شما ارائه دهد.

 

 

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.