هزینه تبلیغات در گوگل - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 72384
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۸:۱۸ |

هزینه تبلیغات در گوگل

بر اساس آمار سایت oberlo، روزانه بیش از 8.5 میلیارد جستجو در گوگل صورت می‌گیرد و 84 درصد مردم حداقل 3 بار در روز از گوگل استفاده می‌کنند و ۴۶ درصد جستجوها برای یافتن محصولات از گوگل آغاز می‌شوند و همچنین 91 درصد سهم بازار موتورهای جستجو برای گوگل است.
هزینه تبلیغات در گوگل

 

هزینه تبلیغات در گوگل

بر اساس آمار سایت oberlo، روزانه بیش از ۸.۵ میلیارد جستجو در گوگل صورت می‌گیرد و ۸۴ درصد مردم حداقل ۳ بار در روز از گوگل استفاده می‌کنند و ۴۶ درصد جستجوها برای یافتن محصولات از گوگل آغاز می‌شوند و همچنین ۹۱ درصد سهم بازار موتورهای جستجو برای گوگل است. افرادی که در موضوع‌های مختلف در سرتاسر جهان جستجو خود را داخل گوگل انجام می‌دهند تا اطلاعات موردنیاز را کسب کنند. برای تداوم و پیشرفت کسب‌وکارهای اینترنتی بودجه تبلیغات مقوله مهمی است. یکی از تبلیغ‌های مؤثر که باعث تحول در کسب‌وکار شما می‌شود و آن را رونق می‌بخشد، تبلیغ در گوگل است.

با استفاده از گوگل ادز آگهی‌های شما به کاربرانی نشان داده می‌شود که به خدمات شما نیاز دارند و یا در دسته‌بندی‌های موردعلاقه آن‌ها است. این نوع تبلیغ یکی از پرکاربردترین تبلیغ‌ها است که درآمد و بازدید کسب‌وکار شما را افزایش می‌دهد. تبلیغات در گوگل این امکان را به سایت شما می‌دهد تا هنگام جستجو موضوع موردنظر در بالای لیست جستجوهای گوگل باشد. مسلماً می‌دانید که برای انجام این تبلیغ‌ها در گوگل نیازمند به شارژ اکانت گوگل ادز خود هستید. اینکه چه میزان هزینه باید خرج کنید، با چه مبلغی می‌توانید شروع کنید، هزینه‌ها چگونه پرداخت می‌شود و … را می‌توانید در ادامه با دنبال‌کردن این مطلب بخوانید.

تبلیغات در گوگل

اگر بخواهیم به ساده‌ترین شکل این سیستم تبلیغاتی را توضیح دهیم، باید بگوییم گوگل ادز یک اکوسیستم است متشکل از: کاربرانی که در اینترنت مشغول گشت‌وگذار هستند. کسب‌وکارهایی که می‌خواهند تبلیغات خود را به مشتری‌های بالقوه نمایش دهند و رسانه‌های اینترنتی؛ یعنی وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی که می‌خواهند با نمایش این تبلیغات، به درآمد برسند. یکی از مطرح‌ترین این رسانه‌ها موتور جستجوی گوگل است. در واقع شما به‌عنوان یک کسب‌وکار، تبلیغ خود را در رسانه‌های مختلف اینترنتی به کاربران هدف خود نمایش می‌دهید. تبلیغ‌کنندگان می‌توانند برای ایجاد کمپین‌های تبلیغات جستجو در گوگل و همچنین کمپین‌های تبلیغاتی دیگری مانند تبلیغات ویدئویی و از مزایای تبلیغ اپلیکیشن در گوگل ادز استفاده کنند.

هزینه‌های تبلیغ در گوگل چقدر آب می‌خورد؟

همان‌طور که می‌دانید هزینه تبلیغات گوگل به‌ازای هر کلیک محاسبه می‌شود. تبلیغ‌کننده حداکثر هزینه‌ای که مایل است برای هر کلیک بپردازد و همچنین بودجه تبلیغاتی موردنظرش را مشخص می‌کند. هزینه هر کلیک و بودجه تبلیغات گوگل ادز در هر زمانی توسط تبلیغ‌کننده قابل تغییر است؛ بنابراین، در این موضوع هیچ نگرانی وجود ندارد. به‌طورکلی آگهی‌های فارسی گوگل با مبلغی کمتر از کشورهای انگلیسی‌زبان منتشر می‌شوند. البته این مسئله نباید فراموش شود که تعداد کلیک نیز نسبت به آن تبلیغات کمتر است. در ادامه هر چیزی که درباره بودجه تبلیغاتی خود باید بدانید را توضیح می‌دهیم.

نمایش تبلیغات با ارائه مبلغ پیشنهادی به گوگل

به‌عنوان‌مثال؛ قصد دارید با کلمه خرید لوازم‌خانگی یک کمپین ایجاد کنید. برای این کار بهتر است که هزینه پیشنهادی خود را اعلام نمایید. مثلاً ۵ سنت به‌ازای هر کلیک. بدین ترتیب اگر کاربری از طریق تبلیغ گوگل وارد صفحه موردنظر شما بشود، ۵ سنت از حساب گوگل ادز کم می‌شود. اگر ۲۰ کاربر روی آگهی شما کلیک کنند، مبلغ ۱ دلار از حساب شما برداشت می‌شود. همچنین می‌توانید پیشنهادی ارائه نکنید و هزینه را در حالت اتوماتیک قرار داده که ما این کار را پیشنهاد نمی‌کنیم. در این صورت گوگل تصمیم می‌گیرد که برای هر کلیک کاربر چه هزینه‌ای را در نظر بگیرد. ممکن است با رقیب قدرتمندی در یک کمپین حضور یابید. اگر نمره کیفیت تبلیغات شما پایین‌تر باشد، به‌صورت اتوماتیک هزینه‌ها بیشتر می‌شوند تا امکان رقابت و دریافت کلیک را داشته باشید. به همین دلیل این کار را توصیه نمی‌کنیم.

بهبود کیفیت تبلیغات را جایگزین افزایش ارائه مبلغ پیشنهادی کنید

ازآنجاکه سیستم گوگل ادز به‌صورت مزایده‌ای کار می‌کند، نمی‌توان هزینه مشخصی برای هر کلمه تعیین کرد. به طور مثال، اگر شما برای کلمه‌ای ۱۰ سنت به‌ازای هر کلیک اختصاص داده باشید، رقبای شما می‌توانند با پیشنهاد ۱۲ سنتی درحالی‌که فرض بگیریم که کیفیت هر دو تبلیغ برابر است، رقابت را از شما خواهد برد. اصلاً جای تعجبی نیست که با رقابت بین چندین کسب‌وکار اینترنتی، هزینه هر آگهی رشد دوبرابری داشته باشد. البته این را نیز باید در نظر داشت که در بعضی از کسب‌وکارها رقابت بیشتر از دیگر حوزه‌ها هست. به طور مثال: رقابت بین کلمه کلیدی تور کیش نسبت به کیف زنانه بیشتر و گران‌تر نیز خواهد بود.

توصیه می‌کنیم به‌جای اینکه پیشنهادهای قیمتی خود را افزایش دهید، روی بهبود کیفیت تبلیغات کار کنید. اگر کوالیتی یا کیفیت کمپین شما ۱۰ باشد، با هزینه کمتر می‌توانید بالاتر از سایر رقبا قرار بگیرید. حتماً برای این موضوع وقت بگذارید و بهترین تجربه ممکن را به کاربر ارائه کنید.

اختصاص بودجه برای کمپین تبلیغاتی گوگل ادز

هرچه بیشتر بودجه‌ای برای تبلیغات در نظر بگیرید قاعدتاً بهتر خواهد بود. هرچه افراد بیشتری آگهی‌های شما را ببینند، این شانس را خواهید داشت که کاربران را به‌صورت مستقیم جذب کنید و دیگر نیاز نباشد هیچ هزینه به‌ازای ورود آنها بپردازید. با تبلیغات گوگل علاوه بر افزایش فروش اینترنتی، نوعی برندسازی نیز انجام می‌دهید و نام شرکت خود را در ذهن مخاطب ماندگار می‌سازید. طراحی صفحات لندینگ مناسب، نمره کیفیت بالا، میزان ارتباط صفحه با جستجوی کاربر، استفاده از افزونه‌های تبلیغاتی و بسیاری موارد دیگر می‌تواند در این راه کمک بسزایی به شما و شرکتتان داشته باشد. مورد دیگری که برای تعیین هزینه تبلیغات باید در نظر بگیرید، میزان بودجه روزانه‌ای است که برای تبلیغات اختصاص می‌دهید. ما این کار را توصیه نمی‌کنیم؛ اما ممکن است برای برخی کارفرمایان کاربردی باشد.

به‌عنوان‌مثال، شما در اکانت گوگل ادز مشخص می‌کنید که برای هر روز قصد سرمایه‌گذاری چه مبلغی را دارید. مثلاً در روز بیشتر از ۲ دلار صرف کلیک کاربران نشود. درصورتی‌که این کار را انجام دهید، ممکن است تعدادی از کلیک‌ها را به دلیل نمایش داده نشدن آگهی از دست بدهید. اگر سقف روزانه ۲ دلار پر شده باشد، این احتمال وجود دارد که چندین کاربری که می‌توانید آنها را به مشتری تبدیل کنید، از دست بدهید.

روش‌های مؤثر در کاهش هزینه‌های تبلیغات

موارد تأثیرگذار بسیاری هستند که می‌توانید از آنها در کمپین‌های اجرایی خود استفاده کنید تا هزینه‌های تبلیغات خود را کاهش دهید. در ادامه برخی از آنها را معرفی می‌کنیم که می‌توانند برای شما کاربردی باشند.

بهینه‌سازی کلمات

فکر می‌کنید که با هر کلمه مرتبطی باشد نمایش داده شوید. در این صورت سخت در اشتباه هستید.

فرض کنید که کمپین تبلیغاتی گوگل را با خرید کیف مردانه اجرا کرده‌اید. در این صورت فکر می‌کنید اگر با کلمه خرید کیف صفحه سایت شما نمایش داده شود، بسیار عالی است. اما این موضوع همیشه مثبت واقع نمی‌شود.

درصورتی‌که کیف‌های شما مردانه باشد، باید دقیقاً از همین کلمه برای تبلیغات استفاده کنید. اگر با کلمه خرید کیف نمایش داده شوید و خانم‌ها وارد صفحه شما شوند، درصد بسیار زیادی از آنها را از دست می‌دهید. این یعنی هدررفتن سرمایه‌گذاری شما.

در این صورت می‌توانید از کلمات منفی استفاده کنید و کاربران هدف و دقیقی را وارد صفحه خود کنید.

همان‌طور که می‌دانید انتخاب کلمات می‌تواند تأثیر بسزایی بر هزینه‌های شما داشته باشد. به‌عنوان‌مثال کلمات کلیدی بلند، گزینه‌های بهتری برای سرمایه‌گذاری هستند. با این کار می‌توانید مخاطبین هدفی را وارد صفحه تبلیغاتی نمایید.

کیفیت تبلیغات را افزایش دهید

کمپین‌های خود را باکیفیت اجرا کنید. بسیار مهم است که کیفیت بالایی را به مخاطبین ارائه دهید. این امر باعث می‌شود که در کمپین‌های آینده مبلغ کمتری را برای تبلیغات در نظر بگیرید.

صفحات را دقیقاً با جستجوی کاربر مطابق کنید تا درصورتی‌که هزینه‌ای به‌ازای کلیک آنها پرداخت می‌کنید، این شانس را داشته باشید که آنها را به مشتری تبدیل کنید.

روش‌های بسیاری هستند که کارشناسان ما می‌توانند نحوه انجام آنها را به شما اطلاع دهند. بدین ترتیب می‌توانید کیفیت تبلیغات خود را افزایش داده و میزان سرمایه‌گذاری خود را برای کمپین‌ها کاهش دهید.

برای شروع چقدر اکانت گوگل ادز خود را شارژ کنیم؟

زمانی که به‌تازگی نسبت به خرید اکانت گوگل ادوردز اقدام کرده‌اید و هنوز درباره کارایی تبلیغات گوگل برای کسب‌وکارتان مطمئن نیستید، بهتر است یک کمپین آزمایشی را اجرا کنید. شما با اجرای کمپین آزمایشی متوجه می‌شوید که کدام کلمات کلیدی کارایی بهتری برای تبلیغات کسب‌وکار شما دارند.

کمپین آزمایشی شما به‌احتمال زیاد برایتان سودآور باشد، اما هزینه تبلیغات کمپین آزمایشی را هزینه‌ای برای تحقیقات بازار در نظر بگیرید. با اجرای کمپین آزمایشی، می‌توانید متون تبلیغاتی و لندینگ‌پیج خود را بهبود دهید، درباره مخاطبان هدف خود اطلاعات جمع‌آوری کنید و همچنین می‌آموزید که کدام کلمات کلیدی منجر به ایجاد لید و مشتری می‌شود.

هزینه تبلیغاتی آزمایشی گوگل ادز چقدر باشد؟

باتوجه‌به تعداد کلمات کلیدی کمپین آزمایشی و هزینه هر کلیک برای کلمات کلیدی می‌توانید بودجه تبلیغات آزمایشی خود را تعیین کنید. برای مثال اگر هزینه هر کلیک برای کلمات کلیدی شما به‌صورت متوسط ۲۰ سنت است و می‌خواهید ۵۰۰ کلیک از تبلیغات گوگل دریافت کنید، بایستی بودجه کمپین تست خود را ۱۰۰ دلار تعیین کنید. بایستی هر روز به کمپین آزمایشی خودسر بزنید و آن را بهینه‌سازی کنید. پس از مدتی می‌توانید میزان سودآوری کمپین گوگل ادز خود را بررسی کنید. درصورتی‌که با تبلیغات گوگل آشنایی کمی دارید، می‌توانید به‌جای شارژ اکانت گوگل ادز، اکانت تبلیغات مدیریت شده گوگل ادز سفارش دهید. زمانی که دیدید کمپین گوگل ادز شما سودآوری خوبی دارد، مثلاً به‌ازای هر ۱ دلار ۱.۵ یا ۲ یا ۳ دلار یا بیشتر درآمد کسب می‌کنید، باتوجه‌به منابعی که در اختیار دارید می‌توانید هزینه تبلیغات گوگل را افزایش دهید.

روی بازگشت سرمایه تمرکز کنید

اگر می‌خواهید جزو برترین تبلیغ‌کنندگان حوزه کسب‌وکار خود باشید، نمی‌توانید فقط روی مدیریت هزینه‌ها تمرکز کنید. بایستی برای بهبود ROI و به حداکثر رساندن بازده سرمایه‌گذاری خود از تبلیغات متمرکز کنید.

روی بازدهی هر کلیک تمرکز کنید

به‌جای تمرکز بر روی هزینه هر کلیک (CPC) روی بهبود کوالیتی اسکور (Quality Score) کلمات کلیدی خود تمرکز کنید. البته همیشه باید به فکر کاهش هزینه تبلیغات به‌ازای هر کلیک باشید، اما کاهش هزینه پیشنهادی به‌ازای هر کلیک به نظر نمی‌رسد به‌تنهایی کارکرد مطلوبی داشته باشد.

بهتر است بر روی درآمد به‌ازای هر کلیک (EPC) تمرکز کنید. اگر EPC بالاتری نسبت به رقبایتان داشته باشید، می‌توانید کلیک‌های بیشتری بگیرید و تعداد لیدها و مشتریان خود را افزایش دهید.

استفاده از وب‌سایت‌های دیگر برای گوگل ادز

تا اینجا نکاتی به کاربران گفته شد که از تحلیلگر Google Analytics استفاده می‌کردند. در مقابل وب‌سایت‌هایی نیز موجودند که در آن‌ها امکان لینک به گوگل ادوردز وجود ندارد. برای اینکه بتوانیم تبلیغات را لینک کنیم باید از UTMها برای سورس‌های کلیک استفاده نماییم. برای این کار نیاز است تا به URL آگهی پارامترهایی اضافه کنیم که شامل چند کلید و عدد هستند و بعد از علامت سؤال ظاهر می‌شوند.

سخن پایانی

پلتفرم تبلیغ در گوگل یکی از کاربردی‌ترین ابزارهای تبلیغات پولی محسوب می‌شود که می‌توان از آن برای هر نوع کسب‌وکاری بهره برد. با آشنایی به عوامل مؤثر بر هزینه تبلیغ در گوگل شما قادر خواهید بود که بودجه مناسبی برای کمپین خود در نظر بگیرید. همچنین می‌توان جهت و مدیریت و کاهش هزینه‌ها با پیروی از خواسته‌های گوگل می‌توانید با هزینه کمتری، به آنچه که می‌خواهید برسید.

در نتیجه شما می‌توانید با انتخاب یک مرکز معتبر به‌منظور پشتیبانی و کمک به شما در انجام تبلیغات گوگل سایت خود را بهبود بخشید. پارس ادوردز به سایت شما کمک می‌کند تا علاوه بر کسب رتبه بهتر در میان رقبا، درآمد و سود خوبی را نیز کسب کنید. تبلیغ گوگل یکی از راه‌های مفید و مؤثر است.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.