هدف این مقاله افزایش امنیت مسافرین در حین سفر می باشد - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 65623
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵ |

هدف این مقاله افزایش امنیت مسافرین در حین سفر می باشد

هدف این مقاله افزایش امنیت مسافرین در حین سفر می باشد که توسط آرین سرویس سامان تهیه گردیده از شما درخواست میکنیم این مقاله را مطالعه کنید .
هدف این مقاله افزایش امنیت مسافرین در حین سفر می باشد

هدف این مقاله افزایش امنیت مسافرین در حین سفر می باشد که توسط آرین سرویس سامان تهیه گردیده از شما درخواست میکنیم این مقاله را مطالعه کنید .

 

بستن کمربند ایمنی و معافیت

قانون می گوید در صورت نصب باید از کمربند ایمنی استفاده کنید مگر اینکه واجد شرایط معافیت پزشکی باشید و گواهی برای اثبات آن داشته باشید. شما باید بدانید که چگونه از کمربند ایمنی، صندلی کودک، صندلی ماشین یا صندلی تقویت کننده استفاده کنید.

قانون – کمربند ایمنی و صندلی کودک

قانون ایجاب می کند که رانندگان و مسافران ۱۴ سال و بالاتر در خودروها، وانت ها و سایر وسایل نقلیه تجاری باید در صورت وجود کمربند ایمنی ببندند. به عنوان یک راننده، مسئولیت اطمینان از بستن کمربند ایمنی یا استفاده از صندلی مناسب برای کودک، طبق قانون، بر عهده افراد زیر ۱۴ سال است.

استفاده صحیح از کمربند ایمنی و صندلی کودک

صرف چند لحظه برای استفاده صحیح از کمربند ایمنی یا قرار دادن صندلی کودک می تواند به نجات جان انسان ها و کاهش صدمات در صورت وقوع تصادف کمک کند. در لینک زیر در مورد قانون و مسئولیت های خود به عنوان راننده اطلاعات بیشتری کسب کنید.

بستن کمربند ایمنی در مینی بوس، اتوبوس یا اتوبوس

اگر با مینی‌بوس سفر می‌کنید، باید کمربند ایمنی را در صورت نصب (یا صندلی کودک در صورت وجود) ببندید.

در اتوبوس یا اتوبوس، مزایای استفاده کارمندان از سرویس شرکت ها اگر کمربند ایمنی نصب شده باشد، همیشه باید از کمربند ایمنی استفاده کنید. اگر ۱۴ سال یا بیشتر دارید، قانون می گوید که در صورت نصب باید کمربند ایمنی را ببندید.

مسئولیت اطمینان از اینکه مقرراتی که کودکان ۳ تا ۱۳ ساله را ملزم به استفاده از کمربند ایمنی (یا صندلی کودک در صورت وجود) می کند در اتوبوس ها و اتوبوس ها اعمال می شود در حال حاضر در حال بررسی است.

اگر اجازه دهید مسافران (چه به عنوان راننده ون یا مالک/کارفرما) به روشی ناامن در عقب خودروی باربری حمل شوند، ممکن است مرتکب تخلف شوید.

معافیت ها

برخی از معافیت هایی برای بستن کمربند ایمنی وجود دارد. هیچ الزام قانونی برای بستن کمربند ایمنی وجود ندارد اگر:

راننده ای که در حال دنده عقب است، یا نظارت بر راننده یادگیرنده ای که در حال دنده عقب است

راندن وسیله نقلیه کالایی، هنگام تحویل، که بیش از ۵۰ متر بین توقف ها طی نمی کند

یک راننده تاکسی دارای مجوز که در حال «اجاره گرفتن» یا حمل مسافر است

ممکن است به دلایل پزشکی از بستن کمربند ایمنی معاف شوید. در چنین شرایطی، اگر پزشک شما تشخیص دهد که بستن کمربند ایمنی برای شما به دلایل پزشکی مناسب نیست، ممکن است «گواهی معافیت از بستن کمربند ایمنی اجباری» را صادر کند. اگر پلیس آن را از شما بخواهد باید این را تهیه کنید.

بستن کمربند ایمنی در دوران بارداری

C:\Users\ASUS\Desktop\seat_belt3-780x470.jpg

اگر باردار هستید باید کمربند ایمنی ببندید، مگر اینکه پزشکتان تأیید کند که به دلایل پزشکی معاف هستید. اگر پلیس از شما درخواست کند، باید گواهینامه خود را ارائه دهید. به خاطر داشته باشید که سفر بدون کمربند ایمنی اغلب خطر بیشتری نسبت به بستن کمربند ایمنی در چنین شرایطی دارد و بستن کمربند ایمنی به طور ایمن به محافظت از شما و فرزند متولد نشده شما کمک می کند.

برای تنظیم کمربند ایمنی خود باید مراقبت بیشتری انجام دهید. اگر لباس های زیر را بپوشید ایمن تر و راحت تر خواهید بود:

بند مورب بین سینه‌ها، آن را در اطراف برجستگی خود حرکت دهید

بند کمر تا حد امکان از روی باسن و زیر دست انداز شما – اگر از روی ناف شما برود، خیلی بلند است

اگر در حال رانندگی هستید و باید برای دست انداز خود جا باز کنید، صندلی خود را در جایی قرار ندهید که نمی توانید به کلاچ، ترمز و گاز برسید. این می تواند بر زمان واکنش شما در هنگام رانندگی تأثیر بگذارد. اگر صندلی را جابه جا می کنید، بررسی کنید که آینه های شما همچنان در جای مناسبی قرار دارند.

جریمه نبستن کمربند ایمنی

به عنوان یک راننده ممکن است به دلیل نبستن کمربند ایمنی ۵۰۰ پوند جریمه و سه امتیاز جریمه دریافت کنید. اگر کودک زیر ۱۴ سال را بدون قید مناسب حمل می‌کنید، ۵۰۰ پوند جریمه و سه امتیاز جریمه خواهید داشت.

C:\Users\ASUS\Desktop\N82563454-71676113.jpg

سه نکته در مورد انتخاب سرویس شرکت ها برای مسافران ۱۴ سال به بالا، این مسئولیت خودشان است که در صورت وجود کمربند ایمنی را ببندند. به عنوان یک مسافر ممکن است برای نبستن کمربند ایمنی ۵۰۰ پوند جریمه دریافت کنید و دو امتیاز جریمه به شما تعلق می گیرد.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.