هدف آمریکا از مذاکره تسلیم شدن ایران است - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 32137
  پرینتخانه » اخبار, سیاسی تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱ |
سرلشکر باقری:

هدف آمریکا از مذاکره تسلیم شدن ایران است

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه ما به تمام مفاد برجام پایبند بودیم، اما استکبار جهانی از برجام خارج شد، گفت: آن‌ها به‌دنبال تسلیم شدن ما بودند.
هدف آمریکا از مذاکره تسلیم شدن ایران است

سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز (دوشنبه) در همایش پدافند غیرعامل که در وزارت کشور برگزار شد ضمن تبریک آغاز امامت حضرت بقیه‌الله‌الاعظم (عج) و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، مدافعان حرم و مدافعان سلامت، با بیان اینکه موضوعات پدافندی در سطوح مختلف باید توسعه پیدا کند، گفت: در همین زمینه پیشنهادهای مناسبی را استانداران ارائه دادند که این پیشنهادات در کمیته‌های پدافند غیرعامل مطرح و دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه برای پی بردن به ضرورت پدافند غیرعامل باید به پیروزی انقلاب اسلامی برگردیم، خاطرنشان کرد: انقلاب ما با اهداف و آرمان‌های الهی مانند عدالتخواهی، نفی سلطه بیگانه و حمایت از مستضعفان پیروز شد و این پیروزی در حساس‌ترین منطقه جهان شکل گرفت و امروز تردیدی نداریم که در هرم قدرت جهانی، منطقه جنوب غرب آسیا نقش به‌سزایی به دلیل ویژگی‌های این منطقه دارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران امور منطقه را در دست گرفته است بنابراین طبیعی است که با تهدیدهایی بزرگ و با اشکال مختلف روبه‌رو شود.

سرلشکر باقری تصریح کرد: ایران بدون چشم‌داشت به خاک دیگران و صرفاً بر اساس وظایف دینی که دارد به سمت اهدافش پیش می‌رود.

وی با اشاره به اینکه ایران با پذیرش برجام با دنیا کنار آمد و پذیرفت که با کاهش برخی از وظایفش، از کاهش تحریم‌ها برخوردار شود، اظهار داشت: این درحالی است که کل دنیا اذعان دارند که ما به قرارداد خودمان پایبند بودیم، اما عهدشکنی آمریکای جنایتکار، کار را پیچیده کرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه آن‌ها از برجام خارج شدند و سیاست اعمال فشار بر ملت ایران را دوباره در پیش گرفتند، افزود: هدف دشمن این است که ملت ایران راهبردها و سیاست‌های تحمیلی آمریکا را بپذیرد، آنها می‌خواهند ایران را پای میز مذاکره بکشانند و نتیجه این مذاکره از قبل مشخص شده است و آن تسلیم ایران در مقابل آمریکاست.

سرلشکر باقری گفت: ما یک سال صبر کردیم، اما از سال گذشته راهبرد «مقاومت فعال» را در پیش گرفتیم. هرچند فشارها علیه کشورمان سنگین است، اما دستاوردهای خوبی نیز نصیب ما شد و اینکه ما تسلیم نشدیم و خوداتکایی را افزایش دادیم، موجب یأس دشمنان شد و ما امروز تهدیدها را به فرصتی برای سربلندی ملت تبدیل کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه قدرت ما در این ایام بالاتر رفت و ما روی پای خود ایستادیم و آرمان‌های خود را دنبال کردیم، تاکید کرد: در همین مقطع ممکن است نگرش‌های اشتباهی چه در داخل و چه در خارج شکل بگیرد، چراکه این روزها برخی حرف از «عقلانیت» می‌زنند؛ عقلانیت به معنای خالی کردن صحنه در مقابل دشمن نیست، بلکه قوی شدن کشور، معنای واقعی عقلانیت است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اگر قوی نباشیم، نمی‌توانیم از تمام منافع خودمان دفاع و حفاظت کنیم. برای قوی شدن کشور نیاز به راهبردهای مناسبی دارد که یکی از آن‌ها وحدت در مسیر تبعیت از رهبری و تلاش جهادی با رویکرد نگاه به توان داخل است.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.