نگراني ترامپ از رشد نارضايتي‌هاي عمومي - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 10362
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۹:۰۹ |

نگراني ترامپ از رشد نارضايتي‌هاي عمومي

طي روزهاي اخير، بسياري از روزنامه ها و پايگاه‌هاي خبري و تحليلي در ايالات متحده، تمرکز زيادي بر روي موضوع استيضاح ترامپ کرده اند. اگرچه اکثريت قريب به اتفاق رسانه هاي آمريکايي معتقدند که استيضاح ترامپ در نهايت به نتيجه نخواهد رسيد و ترکيب سناي آمريکا، عملا اجازه برکناري رئيس جمهور آمريکا از قدرت را نخواهد داد
نگراني ترامپ از رشد نارضايتي‌هاي عمومي

طي روزهاي اخير، بسياري از روزنامه ها و پايگاه‌هاي خبري و تحليلي در ايالات متحده، تمرکز زيادي بر روي موضوع استيضاح ترامپ کرده اند. اگرچه اکثريت قريب به اتفاق رسانه هاي آمريکايي معتقدند که استيضاح ترامپ در نهايت به نتيجه نخواهد رسيد و ترکيب سناي آمريکا، عملا اجازه برکناري رئيس جمهور آمريکا از قدرت را نخواهد داد، اما بر همگان مسجل است که طي شدن اين روند ( حتي در صورت ناکامي مدافعان برکناري ترامپ)، بر روي معادلات انتخابات رياست جمهوري ايالات متحده در سال آتي تأثيرگذار خواهد بود.
رئيس جمهور آمريکا به شدت نگران همين مسئله است! او نگران آن است که آراي افرادمستقل رأي دهنده در انتخابات رياست جمهوري سال ۲۰۲۰ به سود دموکرات ها به گردش در آيد. اين در حالي‌است که در انتخابات رياست جمهوري سال ۲۰۱۶، بسياري از آراي افراد مستقل به سود ترامپ به گردش در آمده بود.
نشريه هيل و ديگر رسانه هاي آمريکايي، طي روزهاي اخير به آمار و ارقام منتشر شده از سوي مؤسسات نظرسنجي در آمريکا، استناد زيادي کرده اند.
بر همين اساس، رأي دهندگان مستقل، دموکرات و جمهوري‌خواه، هر يک نظرات خاص خود را در قبال استيضاح ترامپ دارند. در ميان طرفداران حزب دموکرات، استيضاح ترامپ طرفداران زيادي دارد. هم اکنون ۷۹ درصد از دموکرات‌ها خواستار استيضاح رئيس جمهور ايالات متحده هستند. اين در حالي‌است که ۱۰ درصد در اين خصوص مردد هستند و البته ۱۱ درصد ديگر مخالف استيضاح هستند. بي دليل نيست که افرادي مانند نانسي پلوسي رئيس مجلس نمايندگان آمريکا که قبلا مخالف استيضاح بودند،هم اکنون موافقت خود را با آن اعلام کرده اند. در ميان رأي دهندگان مستقل،يعني افرادي که راي آنها در انتخابات رياست جمهوري سال ۲۰۲۰ بسيار تعيين کنندهخواهد بود،۳۳ درصد خواستار استيضاح ترامپ هستند. ۲۲ درصد از رأي دهندگان مستقل هنوز نظر خود را در اين خصوص اعلام نکرده اند و ۴۵ درصد نيز مخالف استيضاح هستند.
در ميان جمهوري‌خواهان، ۱۰ درصد رأي دهندگان خواستار استيضاح ترامپ و ۸۵ درصد آنها نيز مخالف اين روند هستند. ۵ درصد جمهوري‌خواهان نيز در اين خصوص مردد هستند. نکته جالب توجه اينکه در هفته گذشته، تنها ۵ درصد جمهوري‌خواهان با استيضاح ترامپ موافق بوده اند. ترامپ به شدت نسبت به افزايش اقبال جمهوري‌خواهان سنتي و مخالفان درون حزبي خود با اين استيضاح نگران است. در صورتي که ابعاد موضوع مکالمه تلفني ترامپ و رئيس جمهور اوکراين بر سر مواجهه با جو بايدن و پسرش بيشتر افشا شود، جمهوري‌خواهان بيشتري از اين روند حمايت خواهند کرد.
همان گونه که مشاهده مي شود، ترامپ حاشيه امنيت زيادي در اين خصوص ندارد. در صورتي که اين روند ادامه پيدا کند، تعداد زيادي از افراد مستقل رأي دهنده در آمريکا به سوي رقباي وي گرايش پيدا مي کنند. اين دقيقا همان چيزي است که دموکرا‌ت‌ها مي خواهند. ترامپ هم اکنون ناباورانه، نظاره گر افزايش مخالفت‌هاي عمومي با خود است. رئيس جمهور ايالات متحده آمريکا از همراهان خود خواسته است تا از هيچ گونه تلاشي براي جلوگيري از استيضاح وي دريغ نکنند. با اين حال افزايش تعداد حاميان استيضاح ترامپ در کنگره سبب شده است تا کليت وقوع آن اجتناب ناپذير باشد. موضوعي که افکار عمومي نيز خواستار آن هستند. موضوع ديگري که مي تواند معادله را دگرگون کند، به اعمال فشار سران ارشد حزب جمهوري‌خواه براي استعفاي ترامپ تا قبل از برگزاري انتخابات رياست جمهوري سال ۲۰۲۰ باز مي گردد.اين نيز بستگي به ميزان افزايش نارضايتي ها و مخالفت‌هاي عمومي با ترامپ دارد.

| منبع خبر : نشريه هيل
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.