نکات انتخاب کاغذ دیواری مناسب - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 59196
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲ |

نکات انتخاب کاغذ دیواری مناسب

کاغذ دیواری از جمله عناصری است که می تواند دکوراسیون داخلی شما را تحت تاثیر قرار داده و به آن زیبایی ببخشد. کاغذ دیواری ها در انواع مختلفی تولید و ارائه می شوند. به همین دلیل باید در انتخاب آن ها دقت زیادی داشته باشید. در ادامه به نکات مختلفی در مورد انتخاب کاغذ دیواری مناسب می پردازیم.
نکات انتخاب کاغذ دیواری مناسب

 

کاغذ دیواری از جمله عناصری است که می تواند دکوراسیون داخلی شما را تحت تاثیر قرار داده و به آن زیبایی ببخشد. کاغذ دیواری ها در انواع مختلفی تولید و ارائه می شوند. به همین دلیل باید در انتخاب آن ها دقت زیادی داشته باشید. در ادامه به نکات مختلفی در مورد انتخاب کاغذ دیواری مناسب می پردازیم.

انتخاب کاغذ دیواری مناسب

https://file.tesmino.ir/images/2022/01/image_1642924412.jpg

همانطور که اشاره شد، کاغذ دیواری یکی از عناصری می باشد که روی جلوه دکوراسیون داخلی تاثیر بسیاری دارد. برای انتخاب کاغذ دیواری باید به نکات مختلفی از جمله کاربرد کاغذ دیواری، نوع کاغذ دیواری و هدف از انتخاب کاغذ دیواری دقت داشته باشید. به این صورت می توانید کاغذ دیواری مناسبی برای منزل خود انتخاب کنید.

کاربرد کاغذ دیواری

کاغذ دیواری برای هر نوع فضا و محیطی از جمله اتاق نشیمن، پذیرایی، اتاق خواب، اتاق کار، اتاق کودک و … قابل استفاده می باشد. بعد از مشخص کردن ایده اولیه خود می توانید مکانی را برای اجرای کاغذ دیواری در نظر بگیرید. در واقع با در نظر گرفتن فضا تصمیم گیری و انتخاب برای شما راحت تر می شود.

کاغذ دیواری اتاق خواب

برای اتاق خواب بهتر است کاغذ دیواری با رنگ ملایم انتخاب کنید. برای صمیمی کردن فضا می توانید از رنگ های گرم استفاده کنید. دقت داشته باشید که رنگ های تند باعث بی خوابی می شوند. پس تا حد امکان در اتاق خواب خود از رنگ های تند استفاده نکنید.

کاغذ دیواری اتاق پذیرایی

https://file.tesmino.ir/images/2022/01/image_1642924416.jpg

به صورت کلی بهتر است کاغذ دیواری پذیرایی با توجه به سبک دکوراسیون منزل انتخاب شود. در واقع انتخاب کاغذ دیواری با توجه به رنگ وسایل می تواند هارمونی جذاب و زیبایی به وجود بیاورد. اگر دکوراسیون داخلی و مبلمان شما ساده است، می توانید از کاغذ دیواری هایی با طرح های شلوغ استفاده کنید.

اگر دکوراسیون داخلی و مبلمان شما نقش دار می باشد، توصیه می کنیم از کاغذ دیواری های ساده استفاده کنید؛ زیرا کاغذ دیواری های نقش دار می تواند باعث کوچک تر و شلوغ دیده شدن منزل شما شود. پس در زمان انتخاب کاغذ دیواری به این مسئله دقت کافی داشته باشید.

کاغذ دیواری اتاق کار

برای دفتر و یا اتاق کار نباید از کاغذ دیواری های گل دار، شلوغ با رنگ های شارپ استفاده شود؛ زیرا این طرح ها موجب حواس پرتی و از بین رفتن تمرکز می شوند. در چنین محیط هایی استفاده از طرح های ساده و رسمی یا طرح های هندسی ظریف توصیه می شود.

علاوه بر این ها، کاغذ دیواری هایی با طرح های دارای سایه روشن و یا دارای بافت می تواند برای اتاق یا دفتر کار مناسب باشد.

کاغذ دیواری اتاق کودک

کاغذ دیواری های مناسب اتاق کودک معمولا دارای طرح های کارتونی و فانتزی می باشد. توصیه می کنیم برای اتاق کودک از کاغذ دیواری هایی با رنگ های شاد و ملایم و فانتزی انتخاب کنید.

انتخاب نوع کاغذ دیواری

https://file.tesmino.ir/images/2022/01/image_1642924396.jpg

همانطور که اشاره شد، کاغذ دیواری ها دارای انواع مختلفی می باشند. در صورت کسب اطلاعات در مورد آن ها می توانید تصمیم گیری را برای خود ساده تر کنید. کاغذ دیواری کاغذی، کاغذ دیواری PVC با روکش وینیل، کاغذ دیواری نانو، کاغذ دیواری مخملی، کاغذ دیواری سه بعدی از انواع کاغذ دیواری می باشند.

کاغذ دیواری کاغذی

دقت داشته باشید که کاغذ دیواری های کاغذی نازک و غیر قابل شست و شو می باشند. طول عمر مفید این کاغذ دیواری ها بین ۱ تا ۲ سال می باشند. دقت داشته باشید که این نوع کاغذ دیواری ها به راحتی پاره می شوند. به همین دلیل اصلا برای اتاق کودک مناسب نمی باشند.

از جمله مزایای کاغذ دیواری های کاغذی می توان به ارزان بودن قیمت کاغذ دیواری نسبت به سایر کاغذ دیواری ها اشاره داشت.

کاغذ دیواری PVC با روکش وینیل

کاغذ دیواری های PVC با روکش وینیل از مقاومت بالایی برخوردار می باشند. طول عمر مفید این نوع کاغذ دیواری ها ۵ سال می باشد. نکته مثبتی که این نوع کاغذ دیواری دارد، این است که به راحتی پاره نمی شوند و قابل شست و شو هستند. کاغذ دیواری های PVC با روکش وینیلبه راحتی خط و خش نمی شوند. به همین دلیل برای اتاق کودکان گزینه ای ایده آل به حساب می آیند.

کاغذ دیواری نانو

کاغذ دیواری های نانو همانطور که از نامشان پیداست، با استفاده از تکنولوژی نانو ساخته می شوند. این نوع کاغذ دیواری علاوه بر داشتن تمامی مزایای کاغذ دیواری PVC دارای ویژگی های زیر نیز می باشد:

  • ضد دوده و کثیفی
  • ضد حساسیت
  • مقاوم در برابر آفتاب
  • عایق گرما و سرما

دقت داشته باشید که کاغذ دیواری نانو به دلیل استفاده از تکنولوژی نانو در پروسه تولید آن در مقایسه با سایر کاغذ دیواری ها از قیمت بالاتری برخوردار هستند.

کاغذ دیواری مخملی

کاغذ دیواری های مخملی معمولا از جنس پارچه یا کاغذ دیواری PVC می باشد. نقش و نگار های روی این نوع کاغذ دیواری ها از جنس مخمل پارچه ای یا مخمل پلاستیکی می باشد. کاغذ دیواری های مخملی به دلیل داشتن نقش و نگار های مخملی با مواد شوینده قابل شست و شو نیستند. این کاغذ دیواری ها معمولا دارای طرح های کلاسیک با رنگ های تیره می باشند.

به همین دلیل کاغذ دیواری های مخملی گزینه ای مناسب برای خانه های با سبک دکوراسیوت کلاسیک و لوکس می باشد. این نوع کاغذ دیواری ها جلوه ای لوکس و جذاب دارند و قیمت آن ها نسبت به کاغذ دیواری های معمولی بیشتر است.

کاغذ دیواری سه بعدی

طرح های کاغذ دیواری سه بعدی از فاصله چند متری به صورت برجسته دیده می شوند. این نوع کاغذ دیواری قابل شست و شو است. به همین دلیل طرفدارای زیادی به خود جذب کرده است. اگر می خواهید فضایی خاص و شیک طراحی کنید، بی شک کاغذ دیواری سه بعدی می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

هدف از انتخاب کاغذ دیواری

یکی از راه های تغییر دکوراسیون، استفاده از کاغذ دیواری می باشد. در ابتدا باید هدف خود از خرید کاغذ دیواری را مشخص کنید. به عنوان مثال: می خواهید فضایی آرام و شاد و یا محیطی گرم صمیمی ایجاد کنید. در این جا هدفتان مشخص می شود. به این صورت می توانید کاغذ دیواری متناسب با هدفتان انتخاب کنید.

همانطور که می دانید، کاغذ دیواری طیف وسیعی از طرح ها، رنگ ها و جنس ها را پوشش می دهد. به همین دلیل با استفاده از آن ها می توانید به فضا هویتی متناسب با کاربری به آن بدهید. دقت داشته باشید که طرح ها و رنگ ها تاثیرات خاصی روی فضا و روحیه شما می گذارند. در ادامه به نکاتی در مورد رنگ ها و طرح ها ارائه می دهیم.

https://file.tesmino.ir/images/2022/01/image_1642924461.jpg

رنگ تیره

به صورت کلی رنگ های تیره فضاهای بزرگ را کوچک تر نشان داده و حس آرامش بیشتری ایجاد می کند.

رنگ روشن

رنگ های روشن باعث بزرگ تر دیده شدن فضا می شود. با استفاده از رنگ های روشن می توانید فضایی شاد و دوستانه ایجاد کنید.

گلدار

کاغذ دیواری های گلدار ترک ها و آسیب دیدگی های روی دیوار را پوشش می دهد و باعث بزرگ تر دیده شدن فضاهای کوچک می شود.

نقش و نگار های بزرگ

نقش و نگار های بزرگ به دنج و صمیمی تر دیده شدن فضا کمک می کند.

طرح های کوچک

استفاده از طرح های کوچک موجب بزرگ تر دیده شدن فضا می شود.

خطوط

در صورت استفاده از کاغذ دیواری هایی با خطوط عمودی، دیوارها و سقف بلند تر دیده می شوند. کاغذ دیواری هایی با خطوط افقی باعث وسیع تر و درازتر دیده شدن اتاق کمک می کند. این نوع کاغذ دیواری ها برای اتاق هایی کوچک و یا مکان هایی با سقف کوتاه مناسب می باشد.

برای مشاوره و خرید انواع کاغذ دیواری میتوانید با تیم دنیای کاغذ دیواری در تماس باشید تا در امر خرید راهنمای شما عزیزان باشد.

۰۲۱-۸۸۷۵۶۵۲۵ | ۰۲۱-۸۸۵۱۱۶۴۱

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.