نکاتی که باید قبل از رزرو تور مسافرتی بدانید - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 104474
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۰۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۶ |

نکاتی که باید قبل از رزرو تور مسافرتی بدانید

گاهی اوقات پیش می‌آید که ما دوست داریم سفرهای گروهی را جایگزین مسافرت‌های تک‌نفره خود کنیم. به همین دلیل اولین گزینه‌ای که برای سفرهای جمعی به ذهنمان خطور می‌کند، خرید تور گردشگردی است. تورهای تفریحی شرایطی را مهیا می‌کنند تا به تنهایی یا دوستانه با گروهی بزرگ راهی سفری خاطره‌انگیز شوید. از این‌رو سفر با تورها نه تنها باعث گسترش روابط می‌شود، بلکه شما را از دغدغه برنامه‌ریزی سفر رها می‌کند.
نکاتی که باید قبل از رزرو تور مسافرتی بدانید

گاهی اوقات پیش می‌آید که ما دوست داریم سفرهای گروهی را جایگزین مسافرت‌های تک‌نفره خود کنیم. به همین دلیل اولین گزینه‌ای که برای سفرهای جمعی به ذهنمان خطور می‌کند، خرید تور گردشگردی است. تورهای تفریحی شرایطی را مهیا می‌کنند تا به تنهایی یا دوستانه با گروهی بزرگ راهی سفری خاطره‌انگیز شوید. از این‌رو سفر با تورها نه تنها باعث گسترش روابط می‌شود، بلکه شما را از دغدغه برنامه‌ریزی سفر رها می‌کند.

حال ممکن است این پرسش برای شما به‌وجود آید که برای رزرو تور باید چه نکاتی را رعایت کنیم تا بتوانیم با خیالی راحت سفری لذت‌بخش و خاطره‌انگیز را تجربه کنیم. این مقاله شرح کوتاهی از مجموعه بایدهایی است که توجه به آن‌ها هنگام رزرو تور ضروری خواهد بود. برای آگاهی از این نکات مهم تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید.

 

هنگام خرید تور گردشگری رعایت چه نکاتی ضروری است؟

همان‌طور که در بخش مقدمه اشاره شد، برای آنکه سفری آرام و بدون دغدغه را با تور سپری کنید، بهتر است زمان خرید تور به بعضی نکات دقت کنید تا درنهایت سفری شیرین و راحت داشته باشید. در این بخش به‌طور خلاصه با برخی از این نکات آشنا می‌شوید:

انتخاب تور مناسب

یکی از تاثیرگذارترین تصمیم‌های شما برای سپری کردن دوران طلایی در سفر، تور گردشگری است که انتخاب می‌کنید. در این مرحله در صورتی‌که مقصد سفرتان مشخص باشد، باید توری را برگزینید که به مهم‌ترین معیارهای شما نزدیک است؛ اما اگر مقصد سفرتان را انتخاب نکرده‌اید، باید خاطرتان باشد که زمان خرید تور گزینه‌ای را در نظر بگیرید که مقصد آن در زمان مسافرت شما دارای شرایط آب‌و‌هوایی خوبی باشد.

اعتبارسنجی شرکت یا آژانس مسافرتی

قبل از خرید تور اولین نکته‌ای که باید به آن توجه زیادی کرد، اعتبارسنجی شرکت یا آژانس مسافرتی است که قصد خرید تور از آن را دارید. معمولا شرکت‎‌های تفریحی یا آژانس‌های مسافرتی با مهیا کردن شرایط تور و دریافت مجوزهای رسمی از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و سایر نهادهای مربوطه، تور برگزار می‌کنند. بنابراین تحقیق و بررسی درباره اعتبار تور کاری آسان و قابل انجام است.

یکی از دلایل این اعتبارسنجی آن است که در شرایط ضروری مجری تور موظف به پاسخ‌گویی به شکایات و اختلاف‌نظرهای مسافران در سازمان‌هایی مانند سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است. پس اگر شرکت مجری تور معتبر نباشد، در صورت بروز چنین مشکلاتی، حتما در روند بررسی طرح شکایت با مشکل مواجه خواهید شد.

بررسی پکیج تور مسافرتی به‌طور مجزا

یکی دیگر از مواردی که هنگام خرید تور باید به آن توجه کنید، بررسی بسته تور قبل از رزرو آن است. این جمله به این معناست که وقتی مقصد تور خود را مشخص کردید، باید گزینه‌های بسته‌های پیشنهادی را به‌صورت جداگانه با دقت بررسی کنید تا ببیند آیا تمامی موارد موجود در بسته با معیارهای شما برای سفری راحت مطابقت دارد یا خیر.

برای مثال قبل از هر چیزی باید اطلاعات لازم درباره هتل محل اقامت و ایرلاین مسافربری خود را به‌دست آورید. با این عمل شما پیش از رزرو تور با استفاده از نظرات و تجربیات افراد دیگر، می‌توانید اطلاعات لازم را درباره زمان و کیفیت اقامت یا پروازهای انجام‌شده از سوی تور به‌دست آورید.

شرایط شرکت در تور مسافرتی داخلی و خارجی

از دیگر نکات مهم که قبل از اقدام به رزرو تور باید به آن دقت کنید، شرایطی است که تور با توجه به آن‌ها به شما خدمات ارائه خواهد داد. برای مثال اگر قصد دارید بدون هیچ‌گونه برنامه‌ریزی خاصی از سوی خودتان به سفر خارجی بروید، با اختصاص زمانی کوتاه به بررسی خدماتی که تورهای خارجی ارائه می‌دهند، قبل رزرو تور مسافرتی خود به آگاهی کامل دست می‌یابید.

علاوه‌بر‌این به خاطر داشته باشید که وقتی به‌صورت آنلاین قصد خرید تور گردشگردی را دارید، تمامی مدارک لازم را در سایت مربوطه بارگذاری کنید. نکته مهم دیگر این است که هنگام سفر داخلی و خارجی، تمامی مدارک شناسایی و هویتی خود را به همراه داشته باشید.

بهترین زمان خرید تور

یکی دیگر از مسائلی که باید قبل از رزرو تور مسافرتی آن را مدنظر قرار دهید، زمان خرید تور است. اگر ایام خاص و تعطیلات مشخصی را برای سفر خود انتخاب کرده‌اید، خاطرتان باشد که حداقل از یک ماه قبل اقدام به خرید تور خود کنید؛ زیرا معمولا در این بازه‌های زمانی تقاضا برای سفر در بین مردم افزایش می‌باید و احتمال دارد در زمان مدنظر موفق به خرید تور نشوید.

خدماتی که تور به مسافران ارائه می‌دهد

از دیگر نکاتی که هنگام خرید تور گردشگری باید آن را بررسی کنید، میزان خدماتی است که تور موظف به ارائه آن به شماست. از جمله خدماتی که معمولا تمامی تورها به گردشگران ارائه می‌دهند، شامل تهیه بلیط هوایپما (اتوبوس و قطار)، رزرو هتل یا محل اقامت در مقصد، خدمات ترانسفری در مقصد، بیمه حوادث، بازدید از مکان‌های تفریحی مقصد، وعده‌های غذایی رایگان و همراهی یک لیدر یا راهنمای باتجربه و آشنا با فرهنگ و زبان محلی مقصد سفر شماست. البته این نکته قابل ذکر است که میزان و نوع خدماتی که تورها در اختیار مسافران می‌گذارند، رابطه مستقیمی با میزان مبلغی دارد که آن‌ها در زمان رزرو تور می‌پردازند.

شرایط کنسلی تور

شرایط کنسلی تور یکی دیگر از نکات کلیدی است که باید به آن توجه کنید. این مورد از آن جهت حائز اهمیت است که احتمال دارد شرایط گردشگر به‌طور غیرقابل پیش‌بینی تغییر کند و ممکن است این تغییرات منجر به کنسلی سفر وی شوند؛ درنتیجه قبل از امضاء قرارداد تور بهتر است درباره شرایط کنسلی با مسئول تور یا شرکت گردشگری صحبت کنید تا با شرایط کنسل کردن سفر کاملا آشنا شوید. در این صورت با بروز مسائل غیرقابل پیش‌بینی برای شما مشکلی ایجاد نخواهد شد. البته این نکته مهم را به یاد داشته باشید که اگر تور لحظه آخری خریده باشید، در صورت کنسلی هیچ مبلغی از آن به شما برنمی‌گردد.

ویژگی‌های سفر با تور

حال که با برخی از مهم‌ترین اقدامات لازم برای همراه شدن با تورهای گردشگری به‌طور مفصل آشنا شدید، لازم به ذکر است که در کنار تمام مواردی که نام بردیم، باید به نکات دیگری همچون نحوه قیمت‌گذاری تورها، استعلام ممنوع‌الخروجی برای سفرهای خارجی، اخذ ویزای توریستی برای سفرهای خارجی و پرداخت عوارض خروجی نیز توجه کنید.

 

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.