مهم ترین اخبار تاثیر گذار بر ارزهای دیجیتال کدام اند؟ ۱۰ نکته مهم - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 106217
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : 21 مهر 1403 - 8:57 |

مهم ترین اخبار تاثیر گذار بر ارزهای دیجیتال کدام اند؟ ۱۰ نکته مهم

مهم ترین اخبار تاثیر گذار در بازار ارز دیجیتال کدام اند؟ معرفی 10 خبر و موضوع اصلی جهت بررسی روند بازار کریپتو
مهم ترین اخبار تاثیر گذار بر ارزهای دیجیتال کدام اند؟ ۱۰ نکته مهم

در روزگاری زندگی می‌کنیم که به کمک اینترنت کره زمین به یک دهکده جهانی کوچک تبدیل شده است و تمامی اخبار از سراسر دنیا هم زمان با اتفاق افتادن، در سراسر جهان منتشر می‌شود. در چنین روزگاری و با مدد پیشرفت تکنولوژی‌های اطلاعاتی، اخبار و حوادث زیادی بر بسیاری از امور مالی در جهان تاثیر می‌گذارند: قیمت سهام در بازارهای بورس آمریکا بر اثر همه‌گیری کرونا تغییر می‌کند و قیمت نفت متاثر از حوادثی نظیر جنگ‌های منطقه‌ای است.

در این راستا پدیده نوظهور و جوان ارزهای دیجیتال نیز از تاثیر اخبار بی‌نصیب نمی‌ماند. در واقع ارزهای دیجیتال با عمر ده ساله خود بیش از بازار بورس و سهام تحت تاثیر اخبار هستند زیرا علاوه بر حوادث جهانی، سیاست‌گذاری‌ها و قوانین مربوط به خود رمز ارزها، پذیرش جهانی و پیشرفت تکنولوژی و بسیاری موارد دیگر نیز بر آنها تاثیرگذار است. در این مقاله در مورد چگونگی تاثیر اخبار و حوادث مختلف بر ارزهای دیجیتال می‌خوانیم.

 

۱٫ اخبار مرتبط با مقررات و قوانین

مقررات و قوانین و همچنین تحولات نظارتی بر بازارهای ارزهای دیجیتال تأثیر زیادی دارد. ممنوعیت‌های دولتی، تأییدیه‌ها یا چارچوب‌های نظارتی می‌توانند موج‌های شوکی را در حوزه ارزهای دیجیتال ایجاد کنند و عمیقاً بر احساسات سرمایه‌گذاران تأثیر بگذارند. چنین اخباری به ویژه بر رمز ارزهای معروفی مانند بیت کوین و اتریوم تأثیر می‌گذارند. تأییدهای مثبت و قوانینی در راستای تقویت ارزهای دیجیتال می‌توانند روندهای رشد قیمت را تقویت کرده و سرمایه‌گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال را بیشتر کند. در مقابل، ممنوعیت ها یا مقررات محدودکننده و نگرانی‌های دولت از پولشویی یا فرار مالیاتی ممکن است منجر به رکود بازار شوند.

علاوه بر این، رویدادهای خبری ترس از دست دادن یا احساس عدم اطمینان و شک را در جامعه سرمایه‌گذاران رمز ارزها ایجاد می‌کنند. ترس از دست دادن روند صعودی ممکن است منجر به خرید ارزهای دیجیتال در حجم بالا شود، در صورتی که عدم اطمینان می‌تواند موجب شک سرمایه‌گذاران شده و آنها را در خرید ارزهای دیجیتال محتاط کند. در اصل، آن دسته از اخبار ارزهای دیجیتال که مرتبط با قوانین و مقررات هستند، به‌عنوان یک کاتالیزور قدرتمند عمل کرده و نه تنها بر قیمت ارزهای دیجیتال، بلکه بر احساسات و رفتار سرمایه‌گذاران نیز تأثیر گذاشته و روند نوسانی بازار را شکل می‌دهد.

۲. تحولات بازار و نوسانات قیمت

هر گونه تحولی که در بازارهای مالی ایجاد شود، می‎تواند بر بازار ارزهای دیجیتال تاثیر بگذارد. در واقع هر تغییری در اقتصادی جهانی و خود بازار دارایی‌های دیجیتال، موجب می‌شود که دیدگاه مردم نسبت به این پدیده نوظهور تغییر کند. بنابراین نوسانات بازارهای مالی و دیجیتال، مستقیما بر پذیرش ارزهای دیجیتال توسط جامعه سرمایه‌گذاران و علاقمندان به رمز ارزها تأثیرگذار است. این تغییر در نقطه نظر و نگاه کاربران ممکن است موجب خرید بیشتر یا کمتر یک ارز دیجیتال شده و به نوسانات بازار دامن زند.

تحولات بازار و نوسانات قیمت

۳. پذیرش ارزهای دیجیتال توسط شرکت‌ها

یکی از عوامل مهم خبری که بر ارزهای دیجیتال تاثیر بسزایی می‎گذارد، اخبار مربوط به شرکت‌های بزرگ، مدیران و یا شخصیت‌های با نفوذ کمپانی‎های معروف است. اگر یک شرکت یا برند معروف یک ارز دیجیتال خاص را تایید کند و برای معاملات خود از آن استفاده نماید، بدون شک آن ارز دیجیتال ارزش بالایی خواهد داشت زیرا سرمایه‌گذاران مشروعیت آن را در گرو پذیرش شرکت‌های بزرگ و سرمایه‌گذاران کلان می‌بینند. به عنوان مثال زمانی که ایلان ماسک بخشی از سهام تسلا را به بیت‌کوین اختصاص داد، این رمز ارز رشد صعودی پیدا کرد و در مقابل هنگامی که بیت کوین را از سهام تسلا کنار گذاشت، همزمان میزان اقبال عمومی و قیمت بیت کوین کاهش یافت.

پذیرش ارزهای دیجیتال توسط شرکت‌ها

۴. توسعه فناوری‌های بلاک‌چین

پیشرفت فناوری نیرویی پویا است که بازارهای ارزهای دیجیتال را به پیش می‌برد و این نوید را به سرمایه‌گذاران می‌دهد که نوآوری هرگز متوقف نخواهد شد. اخبار مثبت در مورد نوآوری در فناوری‎های بلاک چین می‌توانند موجب استقبال جامعه از ارزهای دیجیتال شده و قیمت آنها را نیز افزایش دهد. از آنجایی که بستر ارزهای دیجیتال بر پایه تکنولوژی استوار است، پیشرفت‌های فناوری‌ به ویژه در حوزه اینترنت مانند شکل‌گیری شبکه‌ وب ۳، به همراه گسترش فناوری بلاک چین همه روی پذیرش و قیمت رمز ارزها تأثیر بسیار زیادی دارند. پیشرفت‌ها در فناوری بلاک چین، راه‌اندازی روش‌های جدید سرمایه‌گذاری، بالا بردن امنیت، ایجاد توکن‌های نوظهور، معرفی پلتفرم‌ها یا ادغام‌های جدید، ظهور ایردراپ‌ها و رمز ارزهای رایگان و… همه می‌توانند به طرز قابل‌توجهی بر مقبولیت و قیمت ارزهای دیجیتال تأثیر بگذارند.

۵. چالش‌ها و بحران‌های اقتصادی

قیمت ارزهای دیجیتال به طور پیچیده‌ای با رویدادهای اقتصادی و مالی مرتبط است. عوامل کلان اقتصادی، بحران‌های مالی جهانی و نوسانات قابل توجه ارزهای فیات، یعنی پول رایج یک کشور می‌توانند موجب تحولاتی در بازار ارزهای دیجیتال شوند. به عنوان مثال در دوران بحران اقتصادی ناشی از کرونا قیمت بیت کوین رو به کاهش گذاشت و پس از کنترل همه‌گیری و برقراری تعادل اقتصادی، قیمت آن دوباره بالا رفت. به طور کلی تاثیر چالش‌ها و بحران‌های اقتصادی بر حوزه ارز دیجیتال ممکن است به دلایل زیر شکل بگیرد:

  • ارزش تقاضا به منظور حفظ سرمایه، پوششی در برابر تورم یا کاهش ارزش پول
  • مشکلات نقدینگی در ارزهای فیات و پول کاغذی
  • عدم اطمینان به سرمایه‌گذاری سنتی مانند سهام و رجوع به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال
  • عدم اطمینان به ارزهای دیجیتال در دوران رکود اقتصادی که ممکن است موجب پاپس کشیدن سرمایه‌گذاران شود.

۶. تحولات سیاسی و تأثیر آن بر بازار

بی‌ثباتی سیاسی، انتخابات، تنش‌های ژئوپلیتیکی، جنگ و سایر تحولات سیاسی، همان‌طور که بر بازارهای مالی پول کاغذی و سهام تاثیر می‌گذارند، واکنش‌های قابل‌توجهی را در بازار ارزهای دیجیتال نیز ایجاد می‌کنند. در واقع تحولات سیاسی بر روان‌شناسی بازار و احساسات سرمایه‌گذاران تاثیر گذاشته و موجب رد یا پذیرش ارزهای دیجیتال در یک مقطع زمانی خاص وابسته به حوادث سیاسی می‎شوند. به عنوان مثال ممکن است با ظهور جنگ در بخشی از جهان، مردم آن منطقه تصمیم بگیرند به جای سرمایه‌گذاری در ارز فیات، ارزهای دیجیتال را به عنوان دارایی خود انتخاب کنند و با اتصال به کیف‌ پول‌های دیجیتال جهانی، از سرمایه خود محافظت کنند و به این ترتیب با افزایش تقاضا برای رمز ارزها، قیمت آنها نیز بالاتر رود.

تحولات سیاسی و تأثیر آن بر بازار

۷. اخبار مربوط به صرافی‌های ارز دیجیتال

آسیب‌پذیری‌های صرافی‎های ارز دیجیتال و اخبار نشان‌دهنده ضعف‌ در آنها، حوادث امنیتی در دنیای ارزهای دیجیتال، شامل هک یک صرافی ارز دیجیتال، نفوذ به دارایی کاربران در صرافی‌ها و کلاهبرداری‌های مختلف پیامدهای عمیقی دارد. این رویدادها نه تنها یکپارچگی ارزهای دیجیتال آسیب دیده را به خطر می‌اندازد، بلکه اعتماد سرمایه‌گذاران را به کل شبکه رمز ارزها متزلزل کرده، امنیت این شیوه از سرمایه‌گذاری را زیر سوال برده و باعث افت قیمت کوتاه‌مدت شود.

۸. رویدادهای بزرگ و کنفرانس‌های بلاک‌چین

رویدادهای بزرگی که در زمینه پیشرفت فناوری بلاک چین شکل می‌گیرد و به ویژه کنفرانس‎هایی که برپا می‌شود، یکی از راه‌های بالا بردن مقبولیت ارزهای دیجیتال توسط جامعه است. هر اندازه که افراد متخصص، دانشمندان و پژوهشگران رمز ارزها بیشتر در مورد این فناوری نوظهور توضیح دهند و جوانب مختلف آن را برای افراد عادی روشن کنند، می‌توانند در پذیرش سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای دیجیتال به جای پول کاغذی و ارز فیات موثر باشند.

۹. تأثیر رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی

رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به شیوه‌های مختلف می‌توانند روی ارزهای دیجیتال تاثیر بگذارند. از شیوه‌های تاثیرگذاری شبکه‌های اجتماعی روی رمز ارزها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • تبلیغ یا ضد تبلیغ ارزهای دیجیتال توسط افراد مشهور و سلبریتی‎های دنیای مجازی
  • تاثیر شخصیت‌های با نفوذ به‌عنوان تقویت‌کننده یا کاهش‌دهنده‌ واکنش‌های ارز دیجیتال در رویدادهای خبری رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی با تفاسیری و تحلیل‌هایی که موجب شکل دادن قیمت در بازارهای ارز دیجیتال می‌شود.
  • استفاده از یک شبکه اجتماعی پیام‌رسان مانند تلگرام برای معرفی ایردراپ‌ها و سکه‌هایی که به زودی وارد بازار ارز دیجیتال می‌شوند.
  • تشویق جامعه کاربران برای انتشار اخبار شبکه‌های اجتماعی به منظور دریافت ایردراپ و پاداش‌های ارز دیجیتال
  • اعطای درصدهای پاداش از طریق معرفی افراد جدید به شبکه توکن‌هایی نظیر همستر کمبت و یا سرمایه‌گذاری در یک صرافی ارز دیجیتال
  • پست‌ها و توییت‌های افراد بسیار مشهور مانند ایلان ماسک که مورد پذیرش و معروفیت دوج کوین شد. این پست‌ها شامل استفاده از لوگوی این توکن، ارجاع مستقیم به نام این میم کوین و شایعاتی مبنی بر مدیر عامل شدن آن بود.

تأثیر رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی

۱۰. تجزیه و تحلیل روندهای آینده

ارزهای دیجیتال به طور ذاتی با اخبار مرتبط هستند. درک تأثیر متقابل ظریف بین رویدادهای خبری و نوسانات بازار فقط یک مهارت نیست، بلکه یک ضرورت برای کسانی است که در حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند. یکی از کارهایی که افراد متخصص در زمینه ارزهای دیجیتال انجام می‌دهند و موجب تاثیرگذاری بر بازار رمز ارزها می‌شود، تفسیر حوادث آنی و تجزیه و تحلیل مسیری است که هر یک از ارزهای دیجیتال در پی گرفته‌اند. در واقع پیش‌بینی از آینده ارزهای دیجیتال، به همراه تحلیل‌های کارشناسانه دقیق در مورد روند رشد یا سقوط رمز ارزها، نقش عمده‌ای بر ارزهای دیجیتال دارد.

 

 

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای مهم ترین اخبار تاثیر گذار بر ارزهای دیجیتال کدام اند؟ ۱۰ نکته مهم بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.