معرفی ۹ مورد از "جاهای دیدنی مازندران" که تا به حال نشنیده اید - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 101752
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۱ |

معرفی ۹ مورد از “جاهای دیدنی مازندران” که تا به حال نشنیده اید

استان مازندران یکی از زیباترین استان های شمال کشور است که جاهای دیدنی آن در تمام فصول سال زیبایی های منحصر به فرد خود را دارند. مازندران که در سواحل دریای خزر واقع شده به عنوان یکی از الماس های گردشگری کشور و منطقه خاورمیانه شناخته می شود.
معرفی ۹ مورد از “جاهای دیدنی مازندران” که تا به حال نشنیده اید

استان مازندران یکی از زیباترین استان های شمال کشور است که جاهای دیدنی آن در تمام فصول سال زیبایی های منحصر به فرد خود را دارند. مازندران که در سواحل دریای خزر واقع شده به عنوان یکی از الماس های گردشگری کشور و منطقه خاورمیانه شناخته می شود. این استان از طریق دریا به دیگر نقاط شمالی کشور متصل است به گونه ای که از سمت شرق به استان گلستان و از سمت غرب به گیلان محدود می شود. همچنین این استان از سمت جنوب به استان های سمنان، تهران، البرز و قزوین منتهی می شود.

یکی از ویژگی های بارز استان مازندران این است که ۳۳۸ کیلومتر ساحلی زیبا در اختیار دارد علاوه بر این ۸۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی نشانگر قدمت تاریخی و فرهنگی این استان به حساب می آید. مازندران که توسط رشته کوه البرز احاطه شده دارای جنگل های هیرکانی، دریاچه ها، غارها، آبشارها و چشمه های آب معدنی متعددی است که چشم انداز و زیبایی های طبیعی استان را تکمیل می کنند.

مازندران هر ساله چندین میلیون گردشگر داخلی و چند هزار توریست خارجی به خود جذب می کند ما در این مقاله به معرفی برخی از جاهای دیدنی مازندران پرداخته ایم. اگر قصد خرید ویلا در مازندران را دارید برای آشنایی بیشتر با این استان بهتر است با جاذبه های آن آشنا شوید.با ما همراه باشید.

جنگل دالخانی

جنگل دالخانی یا دالان بهشت یکی از بهترین جنگل ها و اماکن استان مازندران است که به شما توصیه می کنیم که ختما از این مکان دیدن نمائید. هنگام مشاهده این جنگل بکر، تونل مه آلود و زیبایی بی حد و اندازه آن شما را مجذوب  خود خواهد کرد. بد نیست بدانید که جنگل دالخانی، حدود ۶۰۰ هزار مترمربع مساحت داشته و در جاده رامسر – تنکابن قرار گرفته است.

جنگل پلنگ دره

جنگل و آبشار پلنگ دره از مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعی مازندران به شمار می روند این مکان که فاصله کمی تا تهران دارد از مراتع زیبای سوادکوه در مازندارن می باشد که در شیرگاه واقع شده است. این جنگل، رودخانه ای پرآب و زیبا دارد که به آبشار پلنگ دره می رسد. برای رفتن به این مکان از تهران، مسیر جاده فیروزکوه نزدیک‌ترین راه است. پس از رد کردن پل سفید و رسیدن به شهر زیراب، تابلوهای راهنما را دنبال کنید تا به منطقه پلنگ دره مازندران برسید.

به دلیل طولانی بودن مسیر و عدم وجود امکانات در جنگل پلنگ دره، بهتر است روز اول را در یکی از شهرهای نزدیک به این منطقه استراحت کنید و روز بعد، از صبح به سمت جنگل و آبشار پلنگ دره بروید.

جنگل لاجیم

جنگل لاجیم که در منطقه سواد کوه واقع شده به عنوان یکی از مناطق طبیعت گردی منحصر به فرد نام برده می شود. این جنگل با آب و هوای مرطوب دارای پوشش گیاهی غنی و درختان کهنسال بسیاری است. یکی از ویژگی های جالب این جنگل حفظ پوشش گیاهی در طی عصر یخبندان است. جنگل لاجیم نه تنها یک مکان طبیعت گردی بی نظیر است بلکه به عنوان منطقه تحقیقاتی برای دانشمندان و محققان نیز شناخته می شود.

آبشار گزو

آبشار گزو نیز یکی از بکرترین آبشارهای استان مازندران است که مقصدی عالی برای گردشگران و علاقه مندان به طبیعت به شمار می رود. افراد می توانند با پیاده روی در جنگل، کوه نوری و صخره نوردی، روز عالی و استثنایی را برای خود رقم بزنند.

این آبشار، از دو آبشار به ارتفاع های ۵ و ۴۳ متری تشکیل و به محیطی دره مانند ختم می شود. تلاقی این دو آبشار در دره، محیطی بسیار خارق العاده و زیبا را به ارمغان آورده است. بنابراین اگر شما به دنبال آرامش و ثبت لحظات عالی هستید، به شما پیشنهاد می دهیم که حتماً سری به آبشار گزو بزنید.

آبشار اوبن

آبشار اوبن به آبشار خزه ای معروف است چرا که زیر آن مملو از خزه و سبزه می باشد. این آبشار در جنگل های دودانگه ساری قرار دارد. در نزدیکی آبشار اوبن روستای میانا قرار دارد که آب این آبشار به رودخانه شیرین رود می ریزد. آبشار اوبن به عنوان یکی از جاهای دیدنی بکر استان مازندران در فاصله ۱۰۷ کیلومتر ساری و در مرز استان های سمنان و مازندران واقع شده است.

دریاچه لفور

در رابطه با دریاچه لفور باید گفت که این آبشار یکی از جاذبه های گردشگری و استثنایی در شهرستان سوادکوه استان مازندران است. این دریاچه که در مجاورت خود سدی با همین نام دارد، توسط کوه های پوشیده از جنگل احاطه شده و مکانی فوق العاده زیبا و آرامش بخش برای گردشگران فراهم می کند. دریاچه و سد لفور زیستگاهی برای انواع گیاهان و حیوانات است. این دریاچه از جمله جاهای دیدنی مازندران است که میان گردشگران کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

تالاب میانکاله

تالاب میانکاله، یکی از مهمترین مقاصد پرندگان مهاجر در فصل زمستان است. این تالاب که در ۴۵ کیلومتری شهرستان بهشهر واقع شده زیستگاه اصلی پرندگانی مانند فلامینگو، پلیکان، قو، عقاب و چرخ‌ریسک‌ها می باشد. اگر می خواهید از این تالاب دیدن کنید، باید از سازمان محیط زیست شهرستان بهشهر مجوز داشته باشید. هرچند گرفتن مجوز کار چندان سختی نیست. اما یادتان باشد که این مجموعه‌های طبیعی، زیستگاه‌های مهم حیات وحش کشورمان هستند و همه ما باید خود را موظف به حفظ آن بدانیم.

غار دربند رشی

غار دربند رشی یکی از عجیب ترین و البته تازه ترین مقاصد گردشگری در استان مازندران است. این غار به دلیل دسترسی دشوار و نیاز به تجهیزات و مهارت های غارنوردی تا به حال به طور کامل معرفی نشده و توسط اکثر گردشگران نادیده گرفته شده است. با این حال، غار دربند رشی یک پدیده شگفت انگیز با طبیعت و تاریخ کره زمین است.

این غار که دارابی دهانه بزرگی می باشد، دارای تاریخچه ای دویست هزار ساله است. غار دربند رشی در روستای سیادشت، جنوبی ترین قله در استان مازندران قرار دارد. برای رسیدن به این منطقه می توانید از تنکابن به سمت روستای دفراز و سی دشت حرکت کنید تا آن را در مسیرتان پیدا کنید. این غار در محیطی طبیعی و سرسبز واقع شده است و با آب و هوای خنک خود انتخابی عالی برای سفر در تابستان است.

آتشکده آمل

یکی از جاذبههای تاریخی استان مازندران، به آتشکده آمل، (یادگاری از دوران ساسانی) تعلق دارد. این آتشکده، به‌صورت چهارگوشه با گنبدی مخروطی‌شکل است که در قسمت فوقانی آن، مقرنس‌های تزیینی به چشم می‌خورند. این بنای تاریخی، آرامگاه یکی از پزشکان مشهور ایرانی با نام شمس‌الدین محمد بن محمود آملی است. آتشکده آمل در شهر آمل، محله چاک‌سر، میدان هفت تیر، خیابان بهشتی، خیابان اندیشه چهل و نهم قرار دارد.

کلام آخر:

استان مازندران استانی با طبیعت زیبا و چشم اندازهای فوق العاده است که به عنوان یک مقصد بسیار جذاب برای گردشگران در چهار فصل سال محسوب می شود. برخلاف مناطق دیگر ایران که به دلیل اختلاف آب و هوایی در فصول مختلف تغییرات زیادی می کنند، مازندران با اقلیم معتدل خود به ویژه در بهار و پاییز به گردشگران امکان تجربه یک سفر عالی با چشم اندازهای زیبا از جنگل، کوهستان و دریا را می دهد. اگر قصد سکونت و یا سرمایه گذاری در استان مازندران را دارید، می توانید با مراجعه به وبسایت آقای املاک با مدیریت “مهندس ایمان خدابخش” ملک دلخواه خود را در سریع ترین زمان پیدا کنید.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.