معرفی ۴ دانشگاه خصوصی کشور ترکیه - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 82489
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴ |

معرفی ۴ دانشگاه خصوصی کشور ترکیه

بسیاری از افراد علاقمند به تحصیلات آکادمیک مایل به تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی ترکیه هستند. این علاقمندی خصوصا در بین دانشجویان ایرانی بیشتر به چشم می‌خورد؛ زیرا استانبول شهری مدرن و با امکانات پیشرفته، پايتخت ترکیه و مقر اصلی دانشگاه‌های خصوصی ترکیه است.
معرفی ۴ دانشگاه خصوصی کشور ترکیه

بسیاری از افراد علاقمند به تحصیلات آکادمیک مایل به تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی ترکیه هستند. این علاقمندی خصوصا در بین دانشجویان ایرانی بیشتر به چشم می‌خورد؛ زیرا استانبول شهری مدرن و با امکانات پیشرفته، پايتخت ترکیه و مقر اصلی دانشگاه‌های خصوصی ترکیه است. ۴ دانشگاه خصوصی که ما قرار است در رابطه با آنها به ارائه مطلب بپردازیم، از دانشگاه‌های معتبر و شناخته شده‌ای در سراسر جهان محسوب می‌شوند که از نظر سطوح آموزشی زبانزد عام هستند. در ادامه این مقاله برای آشنایی بیشتر با ۴ دانشگاه خصوصی ترکیه، از جمله: ایستینیه، آجی بادم، ینی یوزوییل، ازمیر اکونومی همراه ما باشید.

دانشگاه خصوصی ایستینیه ترکیه

C:\Users\MoSi-KiNG\Desktop\معرفی 4 دانشگاه خصوصی کشور ترکیه_files\images_1677616877_63fe66ede2253.jpg

ایستینیه یکی دیگر از مهم‌ترین نمونه دانشگاه‌های خصوصی ترکیه، واقع در شهر استانبول است. ایستینیه دانشگاه خصوصی ترکیه در سال ۲۰۱۵ به وسیله بنیاد احداث شده است. این دانشگاه به تنهایی دارای امکانات منحصر به فردی برای دانشجویان مشغول به تحصیل خود است؛ از جمله: ۳ بیمارستان با قابلیت‌های عالی و دانشکده‌های علمی تخصصی است. در ناحیه مالتپه و بخش اروپایی استانبول، مرکز اصلی این دانشگاه واقع شده است.

دانشگاه ایستینیه، با اینکه به تازگی احداث شده است ولی سعی کرده که از نظر آکادمیک و علمی در رده دانشگاه‌های خوب دیگر کشورها باشد. شیوه آموزشی دانشگاه ایستینیه برا پایه اصول مدرن برنامه ‌ریزی شده است و تحقیقات علمی از اهداف اصلی این دانشگاه محسوب می‌شوند. اساتید مهمی با درجات علمی بالا از سراسر جهان و کشور ترکیه تدریس در ایستینیه را بر عهده دارند. همچنین امکان گفتگو و تبادل نظر بین دانشجویان این دانشگاه با دانشجویان کشورهای اروپایی و آمریکا برقرار است تا سطح علمی دانشجویان خود را به بیشترین حد ممکن برساند.

امکان تحصیل در دانشگاه ایستینیه در رشته‌های تحصیلی پزشکی، مهندسی، مدیریت و غیره وجود دارد و این دانشگاه دارای ۹ دانشکده، ۵ دانشکده علوم و ادبیات، ۱۷ مجموعه عرضه کننده خدمات بهداشتی، ۳ بیمارستان مجهز و ۷ مجموعه حرفه‌ای است.

علیرغم وجود امکانات علمی، تخصصی و آموزشی در دانشگاه ایستینیه، برای توسعه باور ورزش کردن در دانشجویان چند سالن ورزشی و ورزشگاه برای آنها در نظر گرفته شده است تا اوقات فراغت خود را در آنها سر کنند و همچنین به ادامه ورزش حرفه‌ای در رشته مورد علاقه خود بپردازند. علاوه بر این خوابگاه‌های دخترانه و پسرانه با امکانات پیشرفته‌ای برای دانشجویان این دانشگاه تدارک دیده شده است که این خوابگاه‌ها مجهز به غذا خوری، کلاس درس با تکنولوژی پیشرفته، کتابخانه مجهز و موارد دیگر هستند.

دانشگاه خصوصی ینی یوزوییل ترکیه

دانشگاه ینی یوزوییل، دانشگاه خصوصی ترکیه، در سال ۲۰۰۹ احداث شده است. زبان مسلط آموزش و تدریس در این دانشگاه ترکی و انگلیسی است. تحصیل در این دانشگاه به طور حتم تضمین کننده موفقیت شغلی و علمی شما در عرصه جهانی است. رشته‌های غالب برای تحصیل در این دانشگاه شامل: دندانپزشکی، داروسازی، پزشکی، مهندسی، معماری، حقوق و غیره می‌باشد. دانشگاه ینی یوزوییل در شهر استانبول ترکیه قرار دارد با تعداد ۱۰ عدد دانشکده.

این دانشگاه خصوصی ترکیه، دانشجویان علاقمند به پیشرفت در هر زمینه تحصیلی را جذب می‌کند و هر دانشجوی مشتاق و نخبه‌ای که قصد ترقی خود و جهانیان را در سر داشته باشد در این دانشگاه مورد مقبولیت بالایی قرار خواهد گرفت.

شرایط پذیرش در دانشگاه ینی یوزوییل با دادن آزمون و شرایط کمی سخت انجام می‌گیرد، اما اگر مطالعه زیاد داشته باشید و راه و روش چگونگی قبولی آزمون‌های ورودی این دانشگاه را بدانید، می‌توانید به راحتی مورد پذیرش قرار گیرید.

همچنین درباره شهریه این دانشگاه نیز باید بدانید که برای تحصیل در هر رشته تحصیلی دانشگاه ینی یوزوییل، هزینه متفاوتی پرداخت خواهید کرد. در این دانشگاه امکانات مختلفی برای دانشجویان تدارک دیده شده است؛ از جمله: خوابگاه، سالن‌های ورزشی، امکانات پزشکی، کتابخانه‌های بزرگ، سالن اجتماعات و سخنرانی و…

C:\Users\MoSi-KiNG\Desktop\معرفی 4 دانشگاه خصوصی کشور ترکیه_files\images_1677616888_63fe66f844f3f.jpg

دانشگاه خصوصی ازمیر اکونومی ترکیه

ازمیر اکونومی یکی از دیگر دانشگاه‌های خصوصی ترکیه محسوب می‌شود که هزینه تحصیل در این دانشگاه بسیار ارزان و کم است؛ از این نظر، تعداد دانشجویان بالایی از سراسر جهان خصوصا کشور ایران، علاقمند به تحصیل در این دانشگاه خصوصی ترکیه هستند. ازمیر یک دانشگاه تحقیقاتی می‌باشد که در شهر آرام ازمیر واقع شده است. سال احداث این دانشگاه در ۱۹۹۲ بوده است.

مهندسی و علوم طبیعی از اهداف اصلی ارائه خدمات تحصیلی در دانشگاه ازمیر است. این دانشگاه در زمینه تحقیقات علمی تخصص بالایی دارد و برای دانشجویانی مناسب است که علاقه به تحصیل تخصصی در این حیطه را دارند. با توجه به شیوه آکادمیک این دانشگاه خصوصی ترکیه، از ۱۶ قسمت دانشگاهی زیر نظر ۳ دانشکده مرکزی، تکوین یافته است. این موضوع باعث شده است که مدارک ارائه شده به دانشجویان دارای ارزش و اعتبار باشد و همچنین عرضه مطالب به دانشجویان این دانشکده فنی و مهندسی به بهترین شیوه ممکن باشد.

دانشگاه ازمیر از هر نظر سطح خود را با سطوح دانشگاه‌های خصوصی برتر جهان بالا برده و زبان اصلی این دانشگاه انگلیسی است تا دانشجویان بین المللی و دیگر کشورها بتوانند به راحتی در دانشگاه ازمیر به تحصیل بپردازند.

دانشگاه خصوصی آجی بادم ترکیه

C:\Users\MoSi-KiNG\Desktop\معرفی 4 دانشگاه خصوصی کشور ترکیه_files\images_1677616906_63fe670a570af.jpg

دانشگاه آجی بادم، از بهترین دانشگاه‌های خصوصی در سطح جهان و خودِ کشور ترکیه، با رتبه عالی محسوب می‌شود. دانشگاه آجی بادم از دانشگاه‌های خصوصی معتبری است که در زمینه پزشکی جذب دانشجو می‌کند. این دانشگاه در سال ۱۳۸۶ احداث شده است با این هدف اصلی که جایگاه اصلی و مهم بنیاد سلامت باشد. به همین دلیل در زمینه دارو، سلامت و پزشکی، دانشگاه آجی بادم از معتبرترین نمونه دانشگاه خصوصی ترکیه محسوب می‌شود.

https://touran.academy/acibadem-university/

سخن پایانی

ما در این مقاله به معرفی ۴ دانشگاه خصوصی ترکیه از جمله: ایستینیه، آجی بادم، ینی یوزوییل، ازمیر اکونومی پرداختیم؛ همانطور که در این مقاله به آن اشاره کردیم این ۴ دانشگاه خصوصی ترکیه در رده رتبه‌های برتر دانشگاه‌های سراسر جهان و کشور ترکیه قرار دارند و سطح آموزشی این دانشگاه‌ها بسیار بالا است.

شرایط مورد قبول واقع شدن در این ۴ دانشگاه و هزینه پرداختی برای پذیرش در آنها، متفاوت است. برای اینکه بتوانید به راحتی در هر یک از این دانشگاه‌ها به تحصیل بپردازید، نیازمند آشنایی کامل با قوانین و مقررات مربوط به پذیرش دانشجو در آنها هستید؛ ضمن اینکه تسلط خود به زبان انگلیسی یا ترکی را تا حد خوبی باید بالا ببرید.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.