معرفی هولوگرام و کاربردهای مختلف آن در صنایع مختلف - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 82714
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴ |

معرفی هولوگرام و کاربردهای مختلف آن در صنایع مختلف

برچسب‌های هولوگرام آماده تصاویری سه بعدی هستند که به وسیله اشعه‌های لیزر به شکل لیبل‌ها طراحی می‌شوند. این برچسب‌های هولوگرام از جلوه‌های بصری خاصی برخوردار می‌باشند که همین موضوع جذابیت و ظاهر محصولات را به شکل بهتری درآورده است.
معرفی هولوگرام و کاربردهای مختلف آن در صنایع مختلف

برچسب‌های هولوگرام آماده تصاویری سه بعدی هستند که به وسیله اشعه‌های لیزر به شکل لیبل‌ها طراحی می‌شوند. این برچسب‌های هولوگرام از جلوه‌های بصری خاصی برخوردار می‌باشند که همین موضوع جذابیت و ظاهر محصولات را به شکل بهتری درآورده است. در حقیقت هولوگرام‌ها برچسب‌هایی هستند که بر روی محصولات، اسناد و مدارک جهت افزایش امنیت آن‌ها درج می‌شوند. چرا که این لیبل‌ها را به هیچ وجه نمی‌توان پس از تولیدشان مجددا تکثیر نمود. این برچسب‌ها تضمین کننده مناسبی جهت اصالت محصولات می‌باشند. به طوری که خریداران با مشاهده آن با اطمینان بیشتری خرید خود را انجام می‌دهند.

Tamper Hologram

 

بررسی ویژگی‌های هولوگرام

لیبل هولوگرام را نمی‌توان از روی محصولی به محصول دیگر انتقال داد. چنانچه این برچسب را به هر نحوی از کالایی جدا نمایند، رد آن باقی خواهد ماند.

این لیبل‌ها دارای مقاومت و استحکام بالایی در برابر حرارت و گرما می‌باشند. در عین حال ظاهر زیبا و گیرایی نیز دارند.

برچسب‌های هولوگرام دارای حساسیت زیادی هستند. به گونه‌ای که در صورت دستکاری می‌تواند دچار آسیب و صدمه شود.

همانطور که قبل‌تر به آن اشاره شد، این لیبل‌ها قابلیت تکثیر مجدد را ندارند. علاوه بر این موارد، برچسب‌های هولوگرام در انواع اندازه و طرح قابل ارائه به متقاضیان هستند. همچنین از این لیبل‌ها می‌توان در بسته بندی انواع محصولات استفاده نمود.

دوام و طول عمر این لیبل‌ها در شرایط آب و هوایی متنوع از جمله ویژگی‌های مثبت آن محسوب می‌شود.

 

دلایل اهمیت هولوگرام

هولوگرام‌ها دارای خصوصیاتی هستند که بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته‌اند. در ادامه به بررسی این ویژگی‌ها و عوامل اهمیت بالای آنها می‌پردازیم.

همانطور که می‌دانید لیبل‌های هولوگرام تصاویر جذاب و گیرایی می‌باشند. همین ظاهر خیره‌کننده آنها سبب شده تا با سرعت بیشتری توسط متقاضیان دیده شوند و در معرض توجه باشند.

برچسب‌های هولوگرام می‌توانند مهر تاییدی باشند بر اصالت، ارزش و کیفیت بالای محصولات و شرکت‌ها و سازمان‌ها از این محصول برای نمایش اصالت محصولات، اسناد و مدارک خود استفاده می‌کنند.

لیبل‌های هولوگرام می‌توانند به سادگی روی محصولات و کالاهای متفاوت نصب شوند. نصب آنها به دو صورت اتوماتیک و دستی قابل انجام می‌باشند.

از لیبل هولوگرام به هیچ عنوان با به کار گیری شیوه‌های معمول و عادی نمی‌توان کپی‌برداری نمود. به همین جهت در حوزه تجارت و در امور دولتی بسیار پرکاربرد می‌باشد.

tamper-hologram-1

از آنجایی که سطوح متعددی از نوشته‌ها و تصاویر قابل مشاهده و غیر قابل مشاهده در ساختار برچسب‌های هولوگرام لحاظ شده، سبب شده تا از این محصولات نتوانند کپی برداری نمایند.

تصاویر برداری از لیبل‌های هولوگرام بسیار فرایند سخت و دشواری دارد و همین موضوع باعث شده تا به صورت گسترده در زمینه‌های امنیتی پرکاربرد باشد. کارت اعتباری، انواع اسناد و مدارک قانونی، انواع آگهی‌های تبلیغاتی و کارت گارانتی محصولات از کاربردهای امنیتی این کالاها به شمار می‌روند.

همواره خطر کپی برداری و جعل محصولات برای برندهای معروف در سرتاسر دنیا وجود دارد. لیبل‌های هولوگرام روشی مناسب جهت ممانعت از این کار محسوب می‌شوند. این امکان وجود دارد تا برند‌ها و شرکت‌های مطرح از هولوگرام‌های اختصاصی و شخصی سازی شده که تماما مطابق با سلایق افراد می‌باشند، استفاده نمایند. بدین صورت کپی برداری و جعل محصولات و مدارک برای افراد سخت‌تر خواهد بود.

علاوه بر این موارد، از هولوگرام‌ها می‌توانید جهت بسته بندی محصولات نیز استفاده کنید. این برچسب‌ها در کنار ظاهر چشمگیری که به کالاها می‌بخشند، این محصولات را از دیگر محصولات متفاوت می‌کند.

 

چاپ هولوگرام

حتما می‌دانید که همواره کپی برداری و جعل آثار، اسناد و مدارک در تمامی زمینه‌ها وجود دارد. به همین دلیل است که تهیه و ساخت لیبل‌های هولوگرام اهمیت ویژه‌ای دارد. چرا که همانطور که پیشتر به آن اشاره شد، از این برچسب‌ها برای نمایش اصالت محصولات استفاده می‌کنند. چاپ لیبل هولوگرام فرایند جعل اسناد را به طور کامل متوقف می‌نماید. به همین جهت از این محصولات برای امنیت هر چه بیشتر کالا‌ها و مدارک استفاده می‌کنند. بدین صورت فعالیت متخلفین مختل خواهد شد. چاپ هولوگرام سبب رشد و پیشرفت امنیت محصولات می‌شود.

 

چاپ لیبل هولوگرام با به کار گیری اشعه‌های لیزر صورت می‌گیرد. این نوع چاپ افزون بر آنکه به بسته بندی محصولات زیبایی و جلوه خاصی را می‌دهد، تضمین کننده اصالت و امنیت کالاها نیز می‌باشد. در نتیجه استفاده از این برچسب‌ها، از کلاهبرداری و تخلفات جلوگیری خواهد شد.

about-us

لیبل‌های هولوگرام به رنگ نقره‌ای می‌باشند و طرحی رنگین کمانی دارد. هولوگرام‌ها به صورت سه بعدی ساخته می‌شوند و از اطلاعات نوشته شده بر روی کالاها حفاظت می‌نمایند. به گونه‌ای که آسیب و خدشه‌ای به آن نمی‌زند.

چنانچه تمایل دارید برای سفارش هولوگرام اقدام کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتما چندین نکته مهم را در نظر داشته باشید. از آنجایی که چاپ هولوگرام حساسیت بالایی را به دنبال دارد، اطلاع از نکات مربوط به آن پیش از اقدام به خرید و شناسایی انواع مختلف آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

عموما از لیبل هولوگرام جهت اثبات امنیت محصولات و اصالت آن‌ها بهره گرفته می‌شود. به همین جهت است که انتخاب صحیح آن بسیار مهم می‌باشد. برای سفارش چاپ هولوگرام بهتر است به شرکت‌های با سابقه بالا در این زمینه همکاری نمایید.

همچنین توصیه می‌کنیم حتما در ابتدا نمونه کارهای انجام شده توسط آن را مورد بررسی قرار دهید و شرکای تجاری آن را به خوبی شناسایی نمایید. مهم ترین عاملی که در تولید و تهیه لیبل هولوگرام پراهمیت است، کیفیت مواد اولیه آن‌ها می‌باشد که به طور مستقیم بر کیفیت نهایی محصولات تاثیرگذار خواهد بود.  شرکت‌های چاپ هولوگرام باید قیمت هولوگرام را مناسب تعیین نمایند. کیفیت مطلوب محصولات در کنار هزینه‌های مناسب آنها دو ویژگی اصلی شرکت‌های مناسب می‌باشند.

برگرفته از وب سایت https://www.iran-hologram.com/

 

|
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.