معرفی بهترین دستگاه های کارتخوان/ پرفروش ترین برند پوز! - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 79052
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۹:۰۹ |

معرفی بهترین دستگاه های کارتخوان/ پرفروش ترین برند پوز!

 انتخاب بهترین دستگاه کارتخوان باید با توجه به نوع فعالیت و نیاز کسب و کار شما انجام شود و این مسلتزم شناخت انواع کارتخوان ها و ویژگی آن ها هست.
معرفی بهترین دستگاه های کارتخوان/ پرفروش ترین برند پوز!

بهترین دستگاه های کارتخوان

اکثر کسب و کارها بدون شک در عصر حاضر نیازمند دستگاه کارتخوان (POS) خواهند بود. اما بهترین دستگاه کارتخوان متناسب با  انواع فعالیت ها و نیاز کسب و کارهای مختلف متغییر است ما قصد داریم لیستی از بهترین کارتخوان های موجود در بازار را به شما همراهان همیشگی معرفی کنیم.

دستگاه کارتخوان (Point of Sale) که به معنی پایانه فروش می‌باشد، به دستگاهی گفته می‌شود که امکان پرداخت با استفاده از کارت های بانکی را در هر مکان و زمانی فراهم می‌کند و مبادله پول را بین مشتری و فروشنده کاهش می‌دهد تا دیگر لازم به حمل مبلغ زیادی وجه نقد نباشد.

قبل از معرفی یک تاپ لیست از کارتخوان های موجود در ایران لازم است اطلاعاتی درباره انواع کارتخوان ها داشته باشید. دستگاه‌های کارتخوان در مجموع به دو دسته تقسیم می‌شوند که این دو دسته شامل دستگاه های ثابت و سیار می‌باشد.

دستگاه های کارتخوان بلوتوثی، تلفنی، اینترنتی، شبکه ای و کامپیوتری از انواع دستگاه های کارتخوان ثابت و دستگاه های موبایلی، اندرویدی و سیم کارتی از انواع دستگاه پوز های سیار به شمار می‌رود که در ادامه نحوه کارکرد و نوع اتصالات را به اختصار توضیح خواهیم داد.

دستگاه کارتخوان Dial-up

ارتباط در این نوع از کارتخوان ها در بستر خط تلفن شکل می‌گیرد. به دلیل اینکه این نوع کارتخوان ها با خط تلفن ثابت کار می‌کند و باید در مکان ثابتی قرار گیرند به این نوع از کارتخوان ها، کارتخوان ثابت می گویند. از این قبیل دستگاه ها  در فروشگاه ها و مراکزی که تمام خدمات آن ها منحصرا در یک مکان ثابت انجام می پذیرد؛ استفاده می شود.

دستگاه کارتخوان با GPRS

نسل جدید کارتخوان ها کارتخوان های سیار هستند که با استفاده از خدمات سامانه تلفن همراه به شبکه بانکی متصل می‌شوند و تراکنش را با استفاده از سرویس‌ های بستر GPRS یا اینترنت انجام می دهند. این دستگاه ها  با قرار گیری یک سیم کارت در این نوع از کارتخوان ها قادر به انجام هرگونه تراکنشی می‌باشند.

از کارتخوان های سیار سیم کارتی در مشاغلی که مکان کسب و کار متغییری دارند و نیاز دارند که دستگاه آن ها قابلیت حمل را داشته باشد و همچنین در محل ‌هایی که دسترسی به سایر خطوط ارتباطی به سهولت امکان ‌پذیراست؛ استفاده می شود. این نوع کارتخوان ها قابل حمل، قابل شارژ با عمر بالای باتری و دارای سرعت تراکنش سریع هستند.

کارتخوان شبکه ای (LAN)

این دستگاه‌ها مبتنی بر شبکه محلی و یا اینترنت است. مهم ترین ویژگی این دستگاه ها سرعت عملکرد بالا در تراکنش است که مناسب فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مراکز خرید عمده با تعداد تراکنش بالا است.

دستگاه کارتخوان وای فای( (Wi- Fi

این نوع از دستگاه ها برای ارتباط با بانک به اتصال اینترنت به صورت وای فای نیازمند هستند. به دلیل سهولت در استفاده یکی از انتخاب های مدیران  فروشگاه‌های بزرگ، این نوع از دستگاه‌های پوز می باشد.

دستگاه کارتخوان بلوتوثی

این دستگاه با بلوتوث به یک مودم اینترنتی متصل می‌گردد. با توجه به نیازمند بودن این دستگاه ها به برقراری ارتباط با بلوتوث محدوده جابجایی این نوع دستگاه های پوز بسیار پایین است و تقریبا محدوده ی خاصی برای ارائه ی خدمات دارد.

دستگاه کارتخوان کامپیوتری ( PC-POS)

این نوع از دستگاه کارتخوان ها را بیشتر در مراکز فروش بزرگ مانند فروشگاه های زنجیره ای مشاهده خواهید کرد. این پوز ها با اتصال به انواع نرم‌ افزارهای فروشگاهی مرحله ورود مبلغ توسط مشتری یا صندوق‌ دار را حذف کرده و از بسیاری از خطاهای انسانی جلوگیری می ‌کند. روش کار آن بدین صورت است که مبلغ از طریق نرم‌ افزار فروشگاهی روی پوز می ‌افتد و مشتری فقط رمز کارت خود را وارد می ‌کند.

دستگاه موبایلی یا جیبی (MPOS)

MPOS ها ظاهری شبیه به موبایل دارند اما از لحاظ ابعاد از موبایل هم کوچک ترند و یک شکاف مخصوص کارت کشیدن دارند. این دستگاه از طریق بلوتوث به موبایل یا تبلت وصل می‌شود و امکان پذیرش کارت‌های بانکی را فراهم می‌کند.

دستگاه کارتخوان اندرویدی (PDA-POS)

واقع کارتخوان اندرویدی یک کارتخوان با سیستم عامل اندروید است و صفحه نمایشگر لمسی دارد. کارتخوان اندرویدی تمام قابلیت‌های دستگاه‌های اندرویدی نظیر موبایل یا تبلت را در دستگاه پوز جمع کرده است. درواقع بهتر است آن را یک موبایل یا تبلت بدانیم که به لوازم یک کارتخوان پیشرفته مجهز شده است، ازجمله دوربین، چاپگر، اسکنر ۲ بعدی، وای فای، GPRS، بلوتوث، RFID، بارکدخوان و کارت حافظه جانبی. نصب نرم افزارهای مالی و حسابداری و نرم افزارهای مربوط به مشتریان بر بستر سامانهه عامل اندروید از قابلیت‌های مهم این دستگاه است. این دستگاه برای شرکت‌های پخش، شرکت‌های امدادی، رستوران‌ها، حمل و نقل، سرویس در محل مشتری و … قابل استفاده و سفارشی سازی است.

لیستی از بهترین دستگاه های کارتخوان موجود در بازار

در اینجا قصد داریم پر فروش ترین و کاربردی ترین دستگاه های کارتخوان موجود در بازار ایران را معرفی کنیم و با ارائه ویژگی ها و امکانات هر یک به شما در انتخاب درست یک دستگاه مناسب کسب و کارتان کمک کنیم.

دستگاه کارتخوان h9 بهترین کارتخوان سیار

دستگاه کارتخوان h9 از برند مورفان محبوب ترین کارتخوان سیار در بازار است که نسبت به سایر دستگاه های کارتخوان از امکانات بالاتری برخوردار است و یک انتخاب عالی برای کسب و کارهایی است که نیاز دارند در هر لحظه و هر کجا تراکنش خود را انجام دهند.

سرعت عالی، کیفیت بدنه خوب و مقاوم، اندازه استاندارد و وزن سبک باعث شده این دستگاه انتخابی ایده آل برای کسب و کار های فضای باز و ایـن دسـتگاه در دو مـدل GPRS و ۴G بـا کارکـردی سـاده، کـه در یـک مـدل قابلیـت اتصـال بـه شـبکه GPRS و در مدلـی متفـاوت قابلیـت اتصـال بـه شـبکه Wifi و ۴G را دارد. صفحـه نمایـش رنگـی لمسـی ۴.۲ اینچـی، وزن کمتـر از ۳۵۰ گــرم و باطــری ۳۰۰۰ میلی آمپــری بــا بهره گیــری از سیســتم عامــل لینوکــس، جوابگــوی تمامــی نیازهــای یک پرداخـت امـن می‌باشـد. همچنیـن درصـورت نیـاز بـه اسـتفاده از تکنولـوژی  NFC( ارتبـاط بـدون تمـاس) و در صـورت مجهز بود زیرسـاخت های الازم، ایـن قابلیـت نیـز بـر روی دسـتگاه فعـال بـوده و قابـل اسـتفاده خواهـد بـود. بـا توجـه بـه سـیار بـودن دسـتگاه H9 4G و شـیوه های اتصـال بـه شـبکه می‌توانیـد در هـر نقطـه از کشـور بـدون نگرانـی وجـوه خـود را از مشـتریان دریافـت نماییـد.

کارتخوان اندرویدی قدرتمند بازار

دستگاه کارتخوان mf919 کارتخوان اندرویدی قدرتمند با امکانات عالی موجود در بازار ایران است که تولید برند معتبر مورفان است و توسط شرکت نام آشنا پارت ارتباط آوا که تنها نمایندگی فروش این برند را در ایران دارا می‌باشد، به فروش می‌رسد.

از امکانات این دستگاه باید به دارا بودن بالاترین نسخه اندروید، قابلیت نصب انواع اپلیکیشن موبایلی، اتصال پرسرعت و ۴G، دوربین با فوکوس خودکار و طراحی لوکس و منحصر به فرد اشاره نمود.

دســتگاه MF919 بــا بهره گیــری از اندرویــد ۷.۱، بــه روزتریــن اســتانداردهای امنیــت پرداخــت را دارا می‌باشد و عــلاوه بــرآن بســتری امــن بــرای پرداخــت ایجاد می‌کند. این کارتخوان نه تنهــا بــه عنــوان یــک دســتگاه کارتخــوان ســیار قابــل اســتفاده اســت بلکــه می‌توانـد در صـورت یکپارچگـی بـا اپلیکیشـن های صنـدوق فروشـگاهی موجـود در بـازار در نقـش یـک صنـدوق فروشـگاهی نیـز مـورد اسـتفاده قـرار گیـرد. همچنیـن بـا توجـه بـه پشـتیبانی از ۲ عـدد سـیم کارت می‌توانیـد در هـر نقطـه از کشـور بـا اسـتفاده از دو اپراتـور مختلـف و بـا توجـه بـه سـطح سـرویس دهی آنهـا، بـدون نگرانـی وجـوه خـود را از مشـتریان دریافـت نماییـد.

دستگاه کارتخوان ۱۰Q 

از همین برند دستگاه کارتخوان اندرویدی دیگر با نام کارتخوان q10 موجود می‌باشد که پردازنده پر قدرت، بدنه محکم و ضد ضربه، دوربین با قابلیت اسکن بارکد و رمزینهQR ، سیستم عامل اندروید ۸.۱، باتری با ظرفیت فوق العاده بالا و اتصال به شبکه WIFI و اینترنت G4  از ویژگی های این کارتخوان هوشمند می باشد.

از مشخصات فنی دیگر این دستگاه می‌توان با دارا بودن دو عدد باتری ۳.۷ ولت۲۵۰۰ میلی آمپر ساعت لیتیوم پلیمر قابل شارژ، پرینتر پر سرعت حرارتی پشتیبانی کننده از تصاویر گرافیکی، نمایشگر لمسی IPS، ۵ اینچی با رزولوشن HD 1280*720، ۱ عدد دوربین عقب ۵مگاپیکسلی با قابلیت فلش و فوکوس خودکار و حافظه داخلی (۱ گیگابایت رم DDR3)+(8 گیگابایت eMMC) اشاره نمود

دستگاه مینی پوز MP70

این دستگاه کارتخوان از سری دستگاه کارتخوان های مینی پوز می‌باشد که با اندازه کوچیک، وزن کم، قابلیت اتصال پر سرعت ۴G وWIFI، باتری۱۵۰۰  میلی آمپری با طول عمر بالا و قیمت بسیار مناسب می‌تواند به عنوان یک کارتخوان همراه در خدمت صاحبین کسب و کارها باشد.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.