معرفی انواع دستگاه گرمایش تابشی گرماتاب - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 60722
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵ |

معرفی انواع دستگاه گرمایش تابشی گرماتاب

امروزه سیستم گرمایش تابشی یک از متداول ترین دستگاه ها در جهت گرمایش مکان های مختلف با کاربری های گوناگون می باشد.
معرفی انواع دستگاه گرمایش تابشی گرماتاب

این فناوری که غالبا با نام گرماتاب در ایران شناخته می شود با توجه به مزیت های فراوانی که دارد، همیشه انتخاب اول بزرگ ترین کارخانجات، رستوران ها، گلخانه و سایر مشاغل برای تامین گرمایش محیط خود بوده است. در این مقاله قصد داریم شما را بیشتر با مدل های دستگاه گرماتاب و کاربرد های آن آشنا کنیم.

سیستم گرمایش تابشی چیست؟

عمده اجسام در زمانی که در دمای بالاتر از صفر مطلق قرار دارند مقداری از انرژی خود را به شکل تابش حرارتی در محیط اطراف پخش می کنند.

برای درک و مشاهده عینی این موضوع می توانید یک تست ساده انجام دهید. کافیست دستان خود را نزدیک یک جسم سرد قرار دهید که در این لحظه متوجه احساس سرما خواهید شد که دلیل آن از دست دادن انرژی گرمایی دست بصورت تابش می باشد که انرژی منعکس شده از دست ما توسط جسم سرد جذب می شود.

سازکار سیستم گرمایش تابشی نیز همین موضوع است. جسمی که دارای دمای زیادتری است گرمایی را بصورت تابش به سوی محیط پخش می کند.

استفاده از انواع مدل سامانه های گرمایش تابشی از زمان باستان رایج بوده است . گرایش دوباره بشر به این سامانه از ابتدای قرن بیستم با گسترش و توسعه فناوری های مرتبط، شکل گرفت.

طی سالیان گذشته استفاده از سامانه های گرمایش تابشی در کشورمان تنوع بسیاری به خود گرفت. گرماتاب دستگاهی است که در این زمینه بیشترین رواج را داشته است.

دستگاه گرمایش تابشی گرماتاب در بین عموم با اسم های همچون هیتر تابشی و بخاری تابشی نیز شناخته می شود.

در ادامه این مقاله شما را با انواع مدل دستگاه گرماتاب بیشتر آشنا خواهیم کرد همچنین می توانید با مراجعه به وب سایت ما به آدرس Garmataaban.com مطالعات بیشتری در مورد انواع مدل دستگاه ها داشته باشید.

گرماتاب مدل UT

اجزایی کلی تشکیل دهنده دستگاه بخاری صنعتی گرماتاب شامل، مشعل، لوله آتش خوار، صفحه منعکس کننده و یک فن مکنده است. گرماتاب مدل u شکل در ابعاد مختلف به طول ۳ الی ۹.۳۱متر تولید میگردد. وزن این دستگاه بین ۴۹ تا ۶۷ کیلوگرم متغیر است.

گرماتاب مدل UT نسبت به سایر مدل های دستگاه گرماتاب رایج تر می باشد که در آن لوله های دستگاه بصورتU شکل می باشد.

بسیاری از صنایع کشور از این دستگاه برای تامین گرمایش سالن های خود بهره می برند. شایان ذکر است کاربری این دستگاه مختص صنایع نبوده و در بسیاری از مکان ها امکان نصب وجود دارد.

گرماتاب مدل SL

گرماتاب مدل SL که به مدل خطی نیز معروف است بیشتر در گلخانه ها استفاده می گردد. تامین گرمایش در بسیاری از گلخانه ها با استفاده از دستگاه گرماتاب میباشد. همانطور که مستحضر هستید دما در رشد گیاه بسیار مهم و حیاطی است. از اینرو باید یک سیستم گرمایشی مناسب برای گلخانه ها انتخاب گردد. دستگاه های SL در گلخانه ها دارای مزایای بسیاری هستند که با مراجعه به وب سایت ما به آدرس GARMATAABAN.COM اطلاعات بسیاری در این زمینه می توانید کسب کنید.

گرماتاب های سرامیکی

گرماتاب سرامیکی کوچکترین دستگاه از مدلهای هیتر تابشی گرماتاب می باشد. دستگاه سرامیکی از نظر بصری جلوه زیبایی داشته و قابلیت نصب بر روی دیوار، سقف و یا پایه متحرک را دارد.

بسیاری از رستوران ها و کافه های سرتاسر کشور برای تامین گرمایش فضای باز خود همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید از این دستگاه استفاده می کنند. ضمناً این دستگاه ها برای فضای باز ویلا و در حیاط منزل نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

گرماتاب های دکوراتیو

گرماتاب دکوراتیو از نظر فناوری بسیار شبیه به دستگاه های مدلUT بوده و بیشتر از نظر ظاهری با مدلهای مختلف گرماتاب متفاوت است. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید اجزای تشکیل دهنده دستگاه گرماتاب دکوراتیو در درون باکسی قرار گرفته است که به زیبایی این دستگاه می افزاید و برای مشتریانی که جلوه بصری برای آنان اهمیت زیادی دارد این مدل دستگاه بیشتر پیشنهاد می شود.

گرماتاب دکوراتیو در دو رنگ مشکی و سفید موجود می باشد که هرکدام زیبای خاص خود را دارند در تصویر زیر گرماتاب دکوراتیو مشکی رنگی را مشاهده می کنید که در فضای باز یک ویلا نصب گردیده است.

استاندارد ها در دستگاه گرماتاب

همانطور که می دانید ایمنی در دستگاه های گرمایش گاز سوز از مهمترین فاکتور ها می باشد زیرا دستگاه غیر استاندارد و نامطمئن می تواند آسیب های جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

گرماتاب دارای نشان استاندارد دستگاه های گرمایش تابشی گاز سوز از سازمان استاندارد ملی ایران است و با توجه به کیفیت بالایی که دارد همیشه به عنوان انتخاب اول صنایع بزرگ برای سیستم گرمایش بوده است.

برای مشاوره و استعلام قیمت دستگاه های گرمایشی گرماتاب می توانید از طریق شماره تماس ۰۹۱۲۳۰۲۱۷۹۱ با ما در ارتباط باشید. در وب سایت ما به آدرس GARMATAABAN.COM میتوانید نسبت به اخذ اطلاعات جامع و همچنین تصاویر دستگاه و پروژه های نصب شده گرماتاب اقدام نمایید.

 

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.