معاون اول رئیس جمهور: دولت ‌برای رفع همه مشکلات کشور برنامه‌ دارد/ نگاهمان به بیرون از مرزها نیست - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 72010
  پرینتخانه » اخبار, سیاسی تاریخ انتشار : ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲ |

معاون اول رئیس جمهور: دولت ‌برای رفع همه مشکلات کشور برنامه‌ دارد/ نگاهمان به بیرون از مرزها نیست

معاون اول رئیس جمهور گفت: دولت انقلابی سیزدهم ‌از لحظه روی کار آمدن با بهره گیری از رهنمود‌های رهبری برای رفع همه مشکلات کشور برنامه‌ریزی کرده است.
معاون اول رئیس جمهور: دولت ‌برای رفع همه مشکلات کشور برنامه‌ دارد/ نگاهمان به بیرون از مرزها نیست

محمد مخبر پیش از ظهر امروز ‌‌اجلاسیه جهادگران کشور‌ که همزمان با سیزدهم شهریور سالروز حضور جهادی مقام معظم رهبری در زلزله ۱۳۴۷  فردوس‌ در مصلای امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد با بیان اینکه ‌جهاد در تمامی آثار انسان‌ها از ابتدا تا الان به اشکال مختلف از جمله جهاد اکبر و جهاد اصغر تعریف شده است، اظهار داشت: جهاد اصغر، دفاعی و نظامی و جهاد اکبر جهاد با نفس است.

وی با بیان اینکه در گفتمان و اندیشه مقام معظم رهبری یک ارتقا در این تعریف دیده می‌شود و متفاوت از تعریف جهاد در کلام و مکتوبات افراد آمده که این مفهوم فراتر از وضعیت در دفاع و جهاد با نفس تعریف می‌شود، افزود: تعریف جهاد از دیدگاه رهبری تفاوت جدی با تعاریف مرسوم دارد و دارای جهت‌گیری خاصی است که در تمامی دوران زندگی ایشان، تبعید، مبارزه با طاغوت، جنگ تحمیلی، دوران ریاست جمهوری و رهبری و همه ابعاد، این مسیر و جهت‌گیری را در حرکت‌های ایشان می‌بینیم.

وی با بیان اینکه اگر فعالیت‌ها با آن رویکرد باشد، حرکت در مسائل اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جهاد می‌شود و یک نقشه راه است که تعیین می‌کند ما چه وضعیت، موضع و حرکتی را باید دنبال کنیم، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در ارتباط با جهاد اصغر و جهاد اکبر، یک جهاد کبیر را هم تعریف می‌کنند و جهاد کبیر یعنی نقشه دشمن را بشناسیم و در تقابل و خنثی‌سازی آن نقشه‌ها حرکت کنیم.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه براساس این جهت‌گیری و نقشه راه باید در فعالیت‌های اقتصادی سراغ اقتصاد مقاومتی رفتیم، خاطرنشان کرد: اگر در تقابل با دشمن، نقشه‌های او را بخوانیم و حرکت ما خنثی‌سازی آن نقشه‌ها باشد، جهاد می‌شود و در مسائل امنیتی و دیپلماسی نیز همین طور است.کسی که می‌خواهد در این جریان قرار بگیرد باید بداند چه ویژگی‌هایی داشته باشد و در جریان جهادی نیز این گونه است.

مخبر با بیان اینکه برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران مستندسازی یک حرکت بزرگ جهادی در ۵۴ سال قبل است، تاکید کرد:  باید امروز را روز آغاز یک حرکت جهادی اعلام و دنبال کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دولت انقلابی سیزدهم ‌از لحظه روی کار آمدن با بهره گیری از رهنمود‌های رهبری برای همه مشکلات کشور برنامه‌ریزی کرده است، ادامه داد:‌ توزیع عادلانه یارانه‌ها، اصلاح ساختار بودجه و توسعه بخش‌های مختلف از جمله سرمایه‌گذاری‌های خارجی و ترانزیت از جمله این برنامه‌هاست.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.