مشاوره پایان نامه، رساله دکتری و مقاله پژوهشی - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 60197
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۹:۴۵ |

مشاوره پایان نامه، رساله دکتری و مقاله پژوهشی

 در این مطلب قصد داریم در مورد بحث مشاوره پایان نامه، رساله دکتری و مقاله پژوهشی و همچنین اطلاعات کلی در این زمینه ها را خدمت شما ارائه دهیم.
مشاوره پایان نامه، رساله دکتری و مقاله پژوهشی

 در این مطلب قصد داریم در مورد بحث مشاوره پایان نامه، رساله دکتری و مقاله پژوهشی و همچنین اطلاعات کلی در این زمینه ها را خدمت شما ارائه دهیم. این روزها با توجه به افزایش سطح دغدغه و افزایش مشغله و مشکلات مختلف زندگی دانشجویان، محققان، پژوهشگران و محصلان، این دست از عزیزان نیاز دارند تا برای نگارش مقاله، تکمیل پروپوزال، انجام پایان نامه و انجام رساله و تز دکتری خود از دیگران مشاوره و کمک های لازم را دریافت نمایند.

در این مقاله درباره نگارش مقالات، پروپوزال، پایان نامه و رساله و تز دکتری توضیحاتی ارائه خواهیم داد و تفاوت آنها را بیان خواهیم کرد و به شما میگوییم برای انجام آنها از چه کسانی می‌توانید مشاوره و کمک بگیرید.

در ابتدا تعریف کوتاهی از هر کدام از موارد فوق آورده‌ایم:

مقاله: همانطور که احتمالا می‌دانید مقالات در انواع مختلفی مانند داخلی، خارجی، کلاسی، مجازی و … تقسیم بندی می‌شوند. آنچه به عنوان مقالات مجازی شناخته می‌شود شامل محتوای آموزشی، خبری، پزشکی، صنعتی و … می‌باشند که بیشتر ماهیت اطلاع رسانی دارند تا علمی.

پروپوزال:

می‌توان گفت که پروپوزال به معنای پیشنهاد برای یک تحقیق علمی و یا پژوهشی است. نیاز است تا قبل از آنکه فرآیند نگارش و یا انجام مراحل عملی یک پروژه پژوهشی آغاز گردد، نگارش و تکمیل پروپوزال انجام شده و از غیر تکراری بودن عنوان در کنار محتوا اطمینان حاصل گردد.

پایان نامه :

دانشجویان در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد، در پایان دوران تحصیلی خود و پیش از آنکه بتوانند مدرک تحصیلی خود را دریافت نمایند، نیاز به انجام پایان نامه در آن مقطع تحصیلی دارند. در واقع خروجی پایان نامه نشان از آن دارد که یک دانشجو تا چه حد توانسته است در دوران تحصیل خود دانش کسب نموده، و این موضوع را باید بتواند به عنوان پایان نامه ارائه نماید.

رساله و تز دکتری:

دانشجویانی که در مقطع دکتری در حال تحصیل هستند، می‌بایست برای دریافت مدرک دکتری خود یک تحقیق و پژوهش جامع علمی را ارائه نمایند که به آن رساله دکتری یا تز دکتری گفته می‌شود.

نوشتن مقاله و پایان نامه

ساختار کلی و درونی مقالات، پروپوزال، پایان نامه، رساله یا تز دکتری مشابه و به نوعی مانند یکدیگر می‌باشند. مواردی از جمله چکیده، مقدمه، پیشینه پژوهش، نتایج، بحث و نتیجه گیری از موارد مشابه مابین موارد فوق است.

شما در حال مطالعه مشاوره پایان نامه، رساله دکتری و مقاله پژوهشی می باشید.

تفاوت های پایان نامه، رساله دکتری و مقاله پژوهشی

  • امکان دارد که موضوعی مشابه و مکمل با موضوعات و پژوهش‌های انجام شده در گذشته، برای پایان نامه انتخاب گردد اما نیاز است تا برای رساله دکتری یک موضوع جدید دارای چالش های متفاوت انتخاب گردد.
  • مقاله را می‌توان یک خلاصه از فعالیت پژوهشی در نظر گرفت که می‌توان آن را برای چاپ در مجلات علمی ارسال نمود که نتیجه آن کسب امتیاز و رتبه علمی می‌باشد، صرفا مقاله مانند پایان نامه و رساله برای اخذ مدرک تحصیلی نگارش نمی‌شود.
  • با توجه به ارزش مدرک دکتری، طبیعی است که رساله دکتری جامع تر نسبت به پایان نامه مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بوده و نیاز است تا زمان و تلاش بیشتر برای نگارش رساله دکتری صورت پذیرد.
  • مقالات پژوهشی درباره موارد اصلی و فرعی حول محور موضوعات پایان نامه و رساله دکتری صحبت می‌نماید. می‌توان نتایج نهایی بدست آمده در آنها را به عنوان یک مقاله استخراج و چاپ نمود.
  • به جهت آنکه فعالیت‌های پژوهشی و رسمی قبلا در دوره کارشناسی و یا کارشناسی ارشد توسط دانشجویان انجام شده است در دوره دکتری نیاز است تا بر روی تحلیل‌ نظریه ها و نظریه پردازی تمرکز وجود داشته باشد.
  • خلاصه ای از رساله دکتری و پایان نامه را می‌توان به عنوان مطالعه موردی و یا مقاله پژوهشی ارائه نمود.
  • فرضیه ها، پیشینه پژوهش و تحلیل‌ها نیاز است تا در انجام رساله دکتری نزدیک تر به واقعیت و جامع تر از پایان نامه باشد.
  • سایر افراد متخصص، محقق و پژوهشگر که در زمینه کاری شما فعالیت دارند می‌توانند با مطالعه مقاله پژوهشی شما با دستاوردهای شما آشنا بشوند.
  • تمرکز رساله دکتری بیشتر بر روی نظریات پژوهشگر و دیدگاه محقق است اما در پایان نامه تمرکز بیشتر بر روی پیشینه پژوهش است.
  • می توان پس از انجام رساله دکتری آن را یک کتاب علمی در نظر گرفت اما با اینکه امکان تبدیل پایان نامه به کتاب وجود دارد اما ارزش اولیه آن به آن حد نیست.
  • در نگارش تز دکتری، جمع‌آوری اطلاعات دقیق و تفکر انتقادی نیاز است، در نگارش پایان نامه پژوهش و تحقیق بر روی موضوع صورت پذیرفته و پس از تحلیل بر روی اطلاعات بدست آمده اظهار نظر می‌شود.
  • مقالات پژوهشی در انواع متفاوت کمی و توصیفی نگارش و منتشر می‌گردند و می‌توانند حکم تبادل اطلاعات مابین محقق و اساتید در رشته های علمی باشند.
  • برای انجام پایان نامه، می‌توان با مراجعه به مطالعات، تحقیقات و دستاوردهای قبلی از آنها استفاده نمود اما در انجام رساله دکتری تقریبا تمامی فرآیند پژوهش بر عهده دانشجو می‌باشد اما می‌توانید برای مشاوره انجام رساله دکتری از دیگران کمک بگیرید.

انواع مقالات علمی

مقالات علمی به انواع مطالعه موردی، مروری و پژوهشی تقسیم می‌شود. در صورتی که مقاله نوشته شده توسط شما تمامی فاکتورهای مرتبط با پژوهش علمی و اصیل را داشته باشد، می‌توانید بعد از آن برای چاپ در مجلات علمی داخلی و چاپ در ژورنال های بین المللی اقدام نمایید.

عامل ایجاد تفاوت در مقالات علمی، اهداف آنها است. مقالات پژوهشی دارای ساختاری نزدیک به پروپوزال هستند اما داده ها و یافته ها در آنها ثبت و تحلیل می‌گردند.

مقالات مروری به دنبال دسته بندی و بررسی آثار مطالعات پیشین می‌باشند. نیاز است تا برای نگارش مقالات مروری دانش و تسلط کافی در مورد موضوع مدنظر را داشته باشید.

مطالعات موردی به بررسی و تحلیل ژرفای یک مورد، یک اصل اثبات شده و یا سیاست کلی پرداخته و نگارش آن نیاز به تجربه و دانش کافی حول محور موضوع انتخاب شده را دارد. از این جهت فراوانی مطالعات مروری و موردی در مقابل مقالات پژوهشی کمتر می‌باشد.

تفاوت ISI و ISC

  • موسسه اطلاعات علمی یا Institute of Scientific Information یا همان ISI یک موسسه جهانی معتبر است که مجلات و ژورنال های علمی در سراسر جهان را لیست و رتبه بندی می‌نماید. پژوهشگران، محققان و دانشمندان به جهت کسب نمودن امتیاز و مرتبه علمی به جهت چاپ مقالات تمایل دارند تا از مجلات معتبر ISI استفاده نمایند.
  • مرکز استناد علمی جهان اسلام یا Islamic World Science Citation Center یا همان ISC با اهدافی چون بالا بردن همکاری بین دانشمندان و مراکز علمی اسلامی تاسیس گردیده است. موسسه ISC با معرفی و لیست نمودن بیشتر از ۸۰۰ مجله، در مدت زمان کوتاهی با هزینه پایین با توجه به داشتن رتبه علمی پایین تر نسبت به ISI، می‌تواند خدمات خود را به شما ارائه نماید.

در نهایت …

موسسه علمی و تحقیقاتی تزایران (ایران‌تز) می‌تواند در زمینه مشاوره و نگارش مقاله، پروپوزال، پایان نامه، رساله و تز دکتری شما عزیزان را یاری و همراهی نماید. موسسه تزایران با بیش از ۱۲ سال سابقه موفق با در دست داشتن تیمی متشکل از محققان، پژوهشگران، دانشمندان، اساتید و اعضاء هیئت های علمی دانشگاه‌ها همواره در کنار دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی می‌باشد.

برای کسب مشاوره رایگان و بررسی پروژه های خود با ما در تماس باشید.

از این که مطلب مشاوره پایان نامه، رساله دکتری و مقاله پژوهشی مطالعه کردید از شما سپاسگزاریم.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.