مزایا و شرایط اجاره خودرو با راننده - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 56056
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲ |

مزایا و شرایط اجاره خودرو با راننده

شرکت‌های متعدد و متنوعی وجود دارند که ما می‌توانیم بر اساس سلیقه، بودجه اقتصادی و نیاز از ‌آن‌ها خودرو کرایه کنیم. گفتنی است که ماشین‌های تولید داخل، ماشین‌های خارجی، ماشین با راننده و ماشین بی‌راننده از جمله خدماتی هستند که شرکت‌های کرایه ماشین برای رفاه حال افراد ‌آن‌ها را ارائه می‌دهند.
مزایا و شرایط اجاره خودرو با راننده

شرکت‌های متعدد و متنوعی وجود دارند که ما می‌توانیم بر اساس سلیقه، بودجه اقتصادی و نیاز از ‌آن‌ها خودرو کرایه کنیم. گفتنی است که ماشین‌های تولید داخل، ماشین‌های خارجی، ماشین با راننده و ماشین بی‌راننده از جمله خدماتی هستند که شرکت‌های کرایه ماشین برای رفاه حال افراد ‌آن‌ها را ارائه می‌دهند. در این مقاله از اجاره خودرو با راننده و مزایا و شرایط آن بیشتر خواهیم گفت. همراه ما بمانید. ممکن است شما هم جزء آن دسته افرادی باشید که تمایل دارند خودرو لوکس سوار شوند، اما به‌دلیل محدودیت منابع مالی این فکر را از سرشان خارج می‌کنند. اما آیا می‌دانستید که می‌توانید خودرو مورد نظرتان را برای روزها، ماه‌ها و سال‌ها کرایه نموده و این رویا را به حقیقت تبدیل کنید؟ اجاره خودرو با راننده شما را در معرض تجربه فرصت‌های ناب قرار خواهد داد. اما آیا انجام این کار سودمند است؟

برای پاسخ به این سؤال در وهله اول بیایید ببینیم اجاره خودرو چه معنایی دارد؟

در اختیار قرار دادن خودرو به شخصی غیر از مالک و دریافت پول، مدارک و یا سند در قبال آن را اجاره دادن خودرو می‌گویند. این عمل در دو نوع اجاره خودرو با راننده و اجاره خودرو بدون راننده میسر است. گفتنی است که اجاره دادن و اجاره کردن برای چند روز، چند ماه و یا چند سال قابل اجرا است.

اجاره خودرو با راننده و بی‌راننده چه امتیازاتی دارد؟

غالباً اینگونه به نظر می‌رسد که اجاره خودرو هزینه زیادی را روی دست افراد می‌گذارد و به همین دلیل ممکن است برای بعضی از مردم خوشایند نباشد. اما اگر از یک زاویه دیگر به این موضوع نگاه کنیم اتفاقاً می‌بینیم که این موضوع نه تنها به ضرر نیست که به‌صرفه نیز است. به‌عنوان مثال در مناسبت‌های مهم زندگی که تشریفات می‌تواند آن را زیباتر و دلپذیر‌تر کند استفاده از این آیتم مقرون‌به‌صرفه خواهد بود. به‌عنوان مثال شاید هر کسی در شب عروسی دوست داشته باشد تا بهترین ماشین را گل‌کاری کند و با آن وارد مجلس شود.

بدیهی است که خرید یک ماشین لوکس مانند BMW، بنز، پورشه و… هزینه زیادی داشته و هر کس از پس پرداخت چنین هزینه‌ای بر نخواهد آمد و این در حالی است که شما می‌توانید اتومبیل رویایی‌تان را با صرف کمترین هزینه کرایه کرده و این چنین شیرینی خاطراتتان از شب عروسی را بیشتر کنید.

با اجاره خودرو با راننده از سوییچ ایران  و یا بدون راننده شما با یک تیر چند نشان را هدف گرفته‌اید. هم به مقصودتان رسیده‌اید و هم هزینه‌ی زیادی صرف نکرده‌اید. در حقیقت می‌توان اینگونه دریافت که بدون مد نظر قرار دادن حساب و کتاب منطقی، هر چیزی می‌تواند جلوه‌ای منفی داشته باشد و این در حالی است که با یک نگاه معقولانه‌تر اثرات مثبت آن بیشتر به چشم خواهند آمد.

کدام ماشین‌های لوکس را می‌توان اجاره کرد؟

در حال حاضر خیل کثیری از شرکت‌ها برندهای لوکس از جمله (بنز، پورشه، بی ام و، فراری و…) را ارائه می‌دهند. این ماشین‌ها علاوه‌بر اینکه در دسته اتومبیل‌های لوکس قرار گرفته و جلوه ممتاز و منحصربه‌فردی دارند، از نظر ایمنی، مسائل فنی و کیفیت نیز در سطح فوق‌العاده‌ای قرار می‌گیرند. قطعاً می‌دانید که اتومبیل‌های خارجی و از این میان اتومبیل‌های لوکس برای تولید در سطح انبوه بایستی آزمون‌ها و تست‌های متعدد و متنوعی که معمولا اعمال ‌آن‌ها سخت‌گیرانه نیز است را به انجام برسانند. پس از بابت امنیت و کیفیت می‌توانید مطمئن باشید که اجاره خودرو با راننده و بدون راننده در نهایت به نفع شماست.

بعد از اطمینان از فاکتور امنیت، می‌توانید مطمئن باشید که این ماشین‌ها آسایش و راحتی شما را نیز فراهم خواهند کرد. همچنین گفتنی است که در حال حاضر شما هر اتومبیل لوکسی که مدنظرتان باشد را می‌توانید در شرکت‌های اجاره خودرو با راننده و بدون راننده پیدا کنید. چراکه شرکت‌های گمرکی در این زمینه فعالیت‌های گسترده‌ای داشته‌اند و بدین واسطه اتومبیل‌های متعددی را به کشور وارد کرده‌اند. به‌عنوان مثال اتومبیل BMW 18 یکی از انواع خودرویی است که در آژانس‌های اجاره خودرو قابل کرایه است. گفتنی است که میانگین هزینه برای کرایه چنین اتومبیلی روزانه ۷ الی ۱۰ میلیون و ماهیانه ۱۰۰ الی ۱۵۰ میلیون برآورد می‌شود.

ماشین‌های لوکس چه آپشن‌هایی دارند؟

صحبت کردن در رابطه با آپشن اتومبیل‌های لوکس، حوزه گسترده‌ای دارد. چرا که هر اتومبیل ویژگی‌ها و شرایط خاص خودش را دارد. البته ناگفته نماند که هر چه به آپشن اتومبیل اضافه شود هزینه کرایه آن نیز به طبع بیشتر خواهد شد. در ادامه بعضی از این آپشن‌ها را مختصرا توضیح خواهیم داد:

  • پارک دوبل: این مورد یکی از سخت‌ترین کارهایی است که فقط رانندگان حرفه‌ای می‌توانند به خوبی از پس انجام آن برآیند. اگر اجاره خودرو با راننده مد نظر شما باشد. قطعا راننده به حدی حرفه‌ای است که خودش وظیفه انجام این کار خطیر را بر عهده خواهد گرفت. اما اگر خودرو را بدون راننده اجاره کرده‌اید اصلاً لازم نیست نگران پارک دوبل باشید. چون پارک اتوماتیک یا (Auto Park) یک گزینه است که بعضی از ماشین‌های لوکس خارجی وظیفه انجام آن را برعهده خواهند گرفت.
  • راهبری خودکار: این مورد در زمان اجاره ماشین بدون راننده کاربردی خواهد بود. با بهره از این آپشن شما می‌توانید مسیر را برای ماشین مشخص کرده و آن را در حالت اتو درایور (AUTO DRIVER) قرار دهید.  راهبری خودکار به قدری هوشمند است که می‌تواند علامت‌ها را خوانده و با کمک گرفتن از ‌آن‌ها و همچنین با رعایت سرعت مجاز به مقصد برسد.

گفتنی است که آپشن‌های معمولی‌تر دیگری چون سرمایش و گرمایش خودکار و ماساژور صندلی نیز در اکثر اتومبیل‌های لوکس خارجی قابل دستیابی هستند. شما با اجاره خودرو با راننده و بدون راننده می‌توانید از همه‌ی ‌آن‌ها بهره برده و تجربیات جالبی را در همین زمینه کسب نمایید. به‌عنوان مثال در زمان میزبانی از مهمان خارجی و یا در زمان برگزاری مراسم عروسی استفاده از چنین آیتمی بدیع و منحصربه‌فرد خواهد بود.

اجاره خودرو با راننده و یا اجاره خودرو بدون راننده

جدا از اینکه اتومبیل کرایه شده چه نامی داشته باشد و یا اصلاً توسط کدام شرکت و کمپانی ساخته شده باشد، مسأله‌ای که بیشتر حائز اهمیت است این است که آیا کرایه این اتومبیل با راننده مناسب‌تر است و یا بدون راننده؟ فارغ از هر چیز باید گفت که این موضوع به سلیقه، سبک زندگی، بودجه اقتصادی و نوع کاربری شخص کرایه‌کننده ارتباط دارد. این مهم است که شما بعد از کرایه ماشین به کجا خواهید رفت؟ با چه کسی خواهید رفت و اصلا هدف شما از انجام این کار چیست؟

بعضی از افراد دوست دارند ماشین را بدون راننده کرایه کنند. چرا که میخواهند تایمشان را با خانواده گذرانده و مایل نیستند تا خلوتشان توسط یک فرد غریبه به هم بخورد. و یا اینکه بعضی از افراد قصد دارند تا ۴ سرنشین را سوار یک ماشین با ظرفیت ۴ سرنشین کنند. در این صورت جای اضافه‌ای برای راننده موجود نخواهد بود. همچنین بعضی دیگر از افراد به رانندگی هیچ فردی جز خودشان اعتماد ندارند و ترجیح می‌دهند خودشان پشت فرمان بنشینند. و دلایلی از این قبیل…

اما در سوی دیگر نیز افرادی هستند که تمایل ندارند خودشان پشت فرمان باشند و یا میخواهند به مکان مهمی بروند و دوست دارند شخصی ‌آن‌ها را به آن مکان برساند. با این تفاسیر می‌توان نتیجه گرفت که اجاره خودرو با راننده و بی‌راننده به هدف و میل شخصی افراد ارتباط مستقیمی دارد.

اجاره خودرو با راننده به چه اسناد و مدارکی نیازمند است؟

  • اسناد شناسایی از جمله شناسنامه و یا کارت ملی معتبر
  • ارائه پاسپورت برای افراد غیر ایرانی الزامی است

در همین زمینه گفتنی است که شرکت‌ها، ادارات، مؤسسات و… که به اجاره ماشین با راننده و اجاره ماشین بدون راننده آن هم به‌صورت بلند مدت (ماهانه و سالانه) تمایل دارند می‌توانند از قیمت بهتری برای کرایه این آیتم بهره‌مند شوند. چرا که این شرکت‌ها برای جذب بیشتر مشتری به افرادی که ماشین را برای طولانی مدت می‌خواهند تخفیف می‌دهند. در این رپورتاژ آگهی از اجاره خودرو، مزایای آن، اجاره خودرو با راننده و بدون راننده گفتیم. امیدواریم مطالعه این رپورتاژ آگهی برای شما سودمند بوده باشد. به‌منظور کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به سایت سوئیچ ایران مراجعه کنید و از خدمات مشاوران این سایت بهره ببرید.

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.