مزایای باشگاه مشتریان چیست؟ - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 57172
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : 05 دی 1400 - 15:05 |

مزایای باشگاه مشتریان چیست؟

با گسترش و توسعه کسب و کارهای آنلاین، نیاز به استفاده از روش­های آنلاین حفظ و بازگشت مشتری بیش­ از پیش احساس می­شود. در این بین استفاده از باشگاه مشتریان روز به ­روز کاربردی­تر می­شود، چرا که باشگاه­های مشتریان کمک قابل توجهی به رشد کسب و کارها می­کنند.
مزایای باشگاه مشتریان چیست؟

با گسترش و توسعه کسب و کارهای آنلاین، نیاز به استفاده از روش­های آنلاین حفظ و بازگشت مشتری بیش­ از پیش احساس می­شود. در این بین استفاده از باشگاه مشتریان روز به ­روز کاربردی­تر می­شود، چرا که باشگاه­های مشتریان کمک قابل توجهی به رشد کسب و کارها می­کنند. در واقع این باشگاه و مزایای آن، محیطی را فراهم می­کند که در آن از خرید مشتری قدردانی می­شود و در نتیجه با برقراری ارتباط دو طرفه با مشتری، به کسب­ و­ کار وفادار می­ماند.

در این مقاله قصد داریم شما را با مزیت باشگاه­های مشتریان و نقش آن در وفاداری مشتریان به یک شرکت یا برند خاص بیشتر آشنا کنیم. درک مزایا و فواید باشگاه­های مشتریان به شما کمک می­کند تا بهترین استراتژی و سناریو را برای کسب­ و کار خود طراحی کنید.

حفظ مشتری

اولین و مهم‌ترین مزیتی که یک باشگاه مشتریان برای کسب­ و کارها دارد این است که باعث می­شود مشتریان آن­ها احساس ارزشمندی کنند و این باعث می­شود آنها تمایل به خرید و ارتباط بیشتر با شما را داشته باشند. حفظ مشتریان از طریق تشویق و پاداش دادن به آن­ها دلیل اصلی استفاده کسب و کارها از این باشگاه­ها و کلوپ­ها است.

 آمارها و تحقیقات زیادی وجود دارد که نشان می­دهد این مشوق­ها بر مشتریان تأثیر مثبت داشته است. طبق گزارش Inc.com، مشتریان عادی که با استفاده از این روش­ها به مشتریان وفادار تبدیل شده­اند، معمولاً ۶۷ درصد بیشتر از سایر مشتریان خرید می­کنند. آمار همچنین نشان می­دهد که افزایش تنها ۵ درصد از آمار حفظ مشتری می­تواند سود و بازدهی شما را بین ۲۵ تا ۹۵ درصد افزایش دهد.

تمایز برند شما

یکی دیگراز مزایای باشگاه­های مشتریان این است که به شما کمک می­کند کسب و کار خود را از رقبای خود متمایز نمایید. مردم معمولاً گزینه­های زیادی برای خرید فقط یک محصول یا خدمات دارند. استفاده از یک برنامه تشویقی می­تواند به مشتریان کمک کند تا کسب ­و کار شما را به­ عنوان گزینه برجسته ­تری ببینند و شما را از کسب و کاری انتخاب کنند که هیچ گزینه اضافی برای خرید آنها ارائه نمی­دهد.

کاهش هزینه ها و افزایش درآمد

از دیگر مزایای باشگاه مشتریان می­توان به کاهش هزینه­ها و افزایش درآمد اشاره کرد، چرا که با افزایش وفاداری مشتری نیاز شما به تبلیغات و بازاریابی نیز افزایش می­یابد. تحقیقات نشان می­دهد که به دست آوردن مشتریان جدید برای یک کسب و کار ۲۵ درصد گران­تر از حفظ مشتریان فعلی است.

 وقتی مشتری به یک تجارت اعتماد می­کند و برای مدت طولانی به آن وفادار می­ماند، ناخودآگاه حاضر است بیشتر هزینه کند، اما از خدمات و کالاهای شما استفاده کند. با نگاهی به تحقیقات، متوجه می­شویم که اگر تنها ۵ درصد از وفاداری مشتریان به شرکت افزایش یابد درآمد شما بین ۲۰ تا ۹۰ درصد افزایش خواهد یافت. پس این مزیت باشگاه­های مشتریان را نباید نادیده گرفت.

کسب اطلاعات مفید

امروزه بسیاری از مردم هنگام خرید یا استفاده از خدمات یک کسب و کار می­خواهند تجربه­ای منحصر به­ فرد متناسب با علایق، نیازها و توانایی­های مالی خود داشته باشند؛ بنابراین ایجاد چنین احساسی در مشتری به یکی از اولویت­های مهم بسیاری از کسب و کارهای مطرح دنیا تبدیل شده است که مزیت مهمی برای باشگاه مشتریان محسوب می­شود.

شما مشتریان را تشویق می­کنید که بخش­های مختلف پنل کاربری را در باشگاه­های مشتریان پر کنند و در نتیجه اطلاعات مفید و مهمی را از آنها دریافت کنند. شما می­توانید از این اطلاعات برای ایجاد یک تجربه شخصی و افزایش روابط با مشتری، ایجاد کمپین­های بازاریابی مختلف استفاده کنید یا حتی می­توانید از آنها برای اجرای بازاریابی ارجاعی خود استفاده کنید؛ بنابراین کسب چنین اطلاعات مفیدی از دیگر مزایای باشگاه مشتریان است.

ارتباط مستقیم با مشتریان

استفاده از باشگاه مشتریان به کسب و کارها این امکان را می­دهد که مستقیماً با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند. این امر باعث افزایش آگاهی از برند شما و افزایش وفاداری مشتری نسبت به شما با ارائه اطلاعات ارزشمند می­شود. مطمئن شوید که اطلاعات جدید در مورد محصولات، خدمات و رویدادهای جدید و همچنین به روزرسانی­ها با تبلیغات و جوایز را با اعضای باشگاه به اشتراک بگذارید. هرچه مشتریان شما اطلاعات بیشتری درمورد آنچه کسب و کار شما ارائه می­دهد داشته باشند، احتمال بیشتری دارد که به شما پایبند باشند و آن اطلاعات را با دیگران به اشتراک بگذارند.

مثالی برایتان می­زنیم؛ فرض کنید تصمیم دارید سه کار زیر را برای ایجاد وفاداری مشتری انجام دهید: نام، نام خانوادگی و تاریخ تولد مشتری را در زمان مراجعه ثبت کنید. سپس در مناسبت­های خاص تبریک تولد و پیام ارسال کنید یا می­توانید با مشتریان جهت ثبت پیشنهادات و انتقادات آن­ها ارتباط برقرار کنید. این تنها گوشه­ای از خدماتی است که یک باشگاه مشتریان به صورت خودکار برای شما انجام می­دهد! توجه فرمایید که برای انجام صحیح و دقیق این کارها، بهتر است از تجربه نیروهای متخصص هم استفاده کنید.

اندازه گیری وفاداری مشتری

یکی از ابزارهای مهم و کارآمد در باشگاه این است که شما می­توانید اطلاعات و شاخص­های مهمی مانند میزان و تعداد خرید و تعداد مراجعه مشتریان به سایت را از این طریق و در نتیجه میزان وفاداری و پایبندی مشتریان را تجزیه و تحلیل کنید و تاثیر آن بر بازدهی کسب و کار خود را بررسی کنید.

رضایت مشتری

ایجاد رضایت مشتری یکی از مهم‌ترین مزایای باشگاه مشتریان است. با ایجاد باشگاهی که خدمات آن برای مشتری قابل درک و مفید باشد، نوعی ارتباط صنفی و عاطفی بین مشتری و کسب و کار شما ایجاد می­شود که باعث افزایش علاقه مشتری به کسب و کارتان می­شود. در این شرایط حتی در صورت بروز مشکل، مشتریان صبر بسیار بیشتری به خرج می­دهند.

 این حس قدردانی و یکپارچگی که یکی دیگر از مزایای باشگاه­های مشتریان است، می­تواند از طریق باشگاه با استفاده از روش­های مختلف مانند هدیه دادن در مناسبت­های مختلف مانند تولد و … ایجاد یا تقویت شود و در نتیجه موجب تقویت قدردانی مشتری شود.

کاهش هزینه های تبلیغاتی

طبق بررسی­های صورت گرفته، هزینه جذب مشتری جدید ۵ تا ۱۱ برابر بیشتر از هزینه حفظ مشتری قدیمی است؛ بنابراین اگر فرض کنید برای جذب ۱۰ مشتری جدید به یک میلیون تومان نیاز دارید، دقیقاً با همین مبلغ می­توانید حداقل ۵۰ مشتری قدیمی را تشویق کنید که دوباره بیایند و دوباره خرید کنند، با تقویت حس وفاداری مشتری و خرید دوباره آن­ها، می­توانید امیدوار باشید که این مشتری از شما بارها و بارها خرید کند. درحالی که هیچ تضمینی برای بازگشت مشتری جدید وجود ندارد (منظوز مشتری­ است که برای اولین بار از شما خرید می­کند) مگر اینکه سیاستی برای وفادار کردن مشتریان جدید داشته باشید!

باشگاه مشتریان، ضامن موفقیت و سود بیشتر شما

امروزه اگر یک مشتری قدیمی به کافی شاپ مراجعه کند، انتظار دارد کافی شاپ بدون اینکه از او چیزی بپرسد با سلیقه او آشنا باشد و با توجه به حال­ و هوا و خریدهای قبلی وی، یا حتی زمان مراجعه او پیشنهادات مناسبی ارائه دهد. این انتظار کاملاً منطقی است، زیرا فروشنده سوابق خرید و سفارش مشتری و زمان مراجعه را در اختیار دارد.

 این فقط برای کافی شاپ­ها و یا رستوران­ها صدق نمی­کند، چراکه درحال حاضر رقابت بین مشاغل برای ارائه خدمات و محصولات خاص به مشتریان روز به ­روز درحال افزایش است و برای ارائه خدمات ویژه و ایجاد مزیت رقابتی نسبت به رقبا، جمع آوری، تحلیل، طبقه بندی و استفاده از اطلاعات مشتریان ضروری می­باشد. راه حل افزایش سود و تمایز شما از رقبای­ خود، چیزی جز راه اندازی باشگاه مشتریان و استفاده از مزایای باشگاه­های مشتریان نیست!

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای مزایای باشگاه مشتریان چیست؟ بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.