مردم علاقمند به استفاده از طب اسلامی– ایرانی هستند - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 8756
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۹:۰۲ |
حجت‌الاسلام محمد‌مهدی قاسمی:

مردم علاقمند به استفاده از طب اسلامی– ایرانی هستند

مدير موسسه طب اسلامي وپژوهشگر اين حوزه گفت: مردم در يک حرکت خودجوش، براي حفظ سلامت جامعه و جلوگيري از بحران رو به افزايش بيماري ها، به پيشگيري و درمان از طريق طب اسلامي – ايراني روي آورده اند
مردم علاقمند به استفاده از طب اسلامی– ایرانی هستند

مدير موسسه طب اسلامي وپژوهشگر اين حوزه گفت: مردم در يک حرکت خودجوش، براي حفظ سلامت جامعه و جلوگيري از بحران رو به افزايش بيماري ها، به پيشگيري و درمان از طريق طب اسلامي – ايراني روي آورده اند،در حالي که پافشاري وزارت بهداشت صرفا بر روش هاي طب نوين است.
برگزاري اولين کنفرانس بين المللي طب اسلامي – ايراني در اوايل شهريورماه در دانشگاه تهران، بازخوردهاي بسياري در سطح کارشناسان طب سنتي، جامعه پزشکي و برخي از رسانه‌ها داشت. اين کنفرانس با هدف هم افزايي، همکاري و معرفي يافته هاي نوين حوزه طب اسلامي – ايراني برگزار شد و صدها تن از کارشناسان و علاقمندان از ۳۰ کشور جهان در آن حضور داشتند. از جمله سخنرانان اين کنفرانس، حجت الاسلام محمد مهدي قاسمي بود که در حوزه طب اسلامي، پژوهش هاي فراواني منتشر کرده و مديريت موسسه طب اسلامي را برعهده دارد. با توجه به بازخوردهاي کنفرانس و نقدهايي که به آن صورت گرفت، گفت وگويي با وي ترتيب داده ايم که مشروح آن به اين شرح است.
• برگزاري اولين کنفرانس بين المللي طب اسلامي – ايراني را چگونه ارزيابي مي کنيد و استقبال از آن به چه صورت بود؟
برگزاري اولين کنفرانس بين المللي طب اسلامي – ايراني با تلاش دست اندرکاران و استقبال گسترده اقشار مختلف اين پيام را به جامعه داد که مردم علاقمند به بحث پيشگيري و درمان از اين طريق هستند. همچنين استقبال افراد غير پزشک يا کساني که به صورت مستقيم در حوزه سلامت دخالت ندارند از اين کنفرانس، بيانگر مطالبه مردم از متوليان حوزه سلامت و وزارت بهداشت در توجه هر چه بيشتر و بهتر به طب ايراني- اسلامي است. درحال حاضر متوليان بهداشت و درمان کشور همچنان بر درمان از طريق طب نوين تاکيد دارند، در حالي که مردم به اين مهم رسيده اند که بسياري از بيماري‌ها را بدون هزينه هاي سرسام آور و قرار دادن بدن در معرض آسيب هاي ديگر ، با طب سنتي مي توان درمان کرد. با آنکه سازمان بهداشت جهاني اعلام کرده که توان پيشگيري از بيماري هاي غير واگير دار را ندارد و در درمان بسياري از بيماري‌ها ناموفق است، متوليان درمان کشور همچنان بر درمان با داروهاي شيميايي تاکيد دارند.
• با وجود اينکه مسئله طب اسلامي- ايراني دغدغه رهبر انقلاب است و سياست هاي کلي سلامت کشور نيز بر اين مقوله تاکيد داشته اند، چرا اين مطالبات تا کنون جدي گرفته نشده و به صورت گسترده در پيشگيري و درمان جامعه دنبال نشده است؟
تاکيد مقام معظم رهبري بر استفاده از درما‌ن‌هاي سنتي و گياهي مويد دغدغه مندي ايشان در پيشگيري از بيماري ها و حفظ سلامت جامعه است. موضوع درمان و سلامت بايد همانند امنيت کشور جدي گرفته و از زاويه ديگري بدان نگاه شود چرا که متاسفانه کم کاري نهادهاي انقلابي و عدم دخالت در اين موضوع به ضرر سلامت جامعه تمام شده است.متاسفانه وزارت بهداشت ما کاملا تابع بهداشت جهاني است. شايد گفتن اين موضوع جالب باشد که بنيانگذار انقلاب اسلامي امام خميني (ره) در کتاب کشف الاسرار اين تعبير را دارند که طب علفي- گياهي همه بيماري ها را درمان کرده است. قطعا ما در اين خصوص کم کاري کرده ايم و محيط را براي شيطنت هاي دشمنان در به خطر انداختن سلامت جامعه باز کرده ايم. بي شک هيچ يک از طرفداران طب اسلامي – ايراني منکر توانايي جراحي طب نوين نيستند و اتفاقا آن را براي بخش مهمي از درمان لازم مي دانند اما در حوزه درمان، پيشگيري،دارو و… بر طب اسلامي- ايراني تأکيد مي شود تا درمان با کمترين خطر و آسيب انجام پذيرد.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.