مراحل کاشت مو چگونه است؟ - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 77928
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵ |

مراحل کاشت مو چگونه است؟

یکی از مواردی که تاثیر زیادی بر زیبایی چهره افراد و جذابیت آن دارد، داشتن موهای زیبا و با تراکم بالا می باشد. اما گاهی به دلایل مختلف، موها دچار ریزش شده و از زیبایی آنها کاسته می‌شود، افراد به دنبال راهکاری برای رفع ریزش و افزایش تراکم موها می باشند. یکی از راهکارهایی که باعث افزایش تراکم موها می شود روش کاشت مو می باشد. قبل از اینکه در مورد مراحل کاشت مو صحبت کنیم باید بدانید کاشت مو چیست.
مراحل کاشت مو چگونه است؟

یکی از مواردی که تاثیر زیادی بر زیبایی چهره افراد و جذابیت آن دارد، داشتن موهای زیبا و با تراکم بالا می باشد. اما گاهی به دلایل مختلف، موها دچار ریزش شده و از زیبایی آنها کاسته می‌شود، افراد به دنبال راهکاری برای رفع ریزش و افزایش تراکم موها می باشند. یکی از راهکارهایی که باعث افزایش تراکم موها می شود روش کاشت مو می باشد. قبل از اینکه در مورد مراحل کاشت مو صحبت کنیم باید بدانید کاشت مو چیست.

کاشت مو چیست؟

کاشت مو، یکی از روش های درمانی برای افزایش تراکم موها و ترمیم مو می باشد، که در آن از بانک موی خود فرد استفاده شده و در نواحی خالی از مو یا قسمت هایی که تراکم مو پایین است، پیوند زده می شود. در واقع بانک مو، به قسمتی گفته می شود که دارای تراکم بالایی از مو می باشد و موهای آن قسمت، مقاومت بالایی در برابر عوامل محیطی و هورمون ها دارد و کمتر دچار ریزش می شود.

مراحل کاشت مو

۱- انجام جلسه مشاوره

در این جلسه، انتخاب بهترین روش کاشت، متناسب با انتظاراتی که فرد از کاشت مو دارد، تعیین می شود و همچنین توضیحات مختصری در مورد چگونگی کاشت مو و مراقبت هایی که نیاز می باشد، ارائه می شود.

۲- بررسی سلامت عمومی و وضعیت جسمانی فرد

بعد از انتخاب روش مناسب برای کاشت، باید سلامت عمومی فرد بررسی شود و برای بررسی سلامت عمومی، نیاز به انجام آزمایشاتی می باشد و چنانچه فرد داروی خاصی مصرف می کند، باید این موضوع را به پزشک اطلاع دهد، در این جلسه میزان موی مورد نیاز و همچنین محل اهدا کننده آن نیز مشخص می شود.

۳- برداشت فولیکول از بانک مو

با توجه به روش انتخابی، برای انجام کاشت مو، فولیکول‌های مو از ناحیه موردنظر برداشت می شود. که این برداشت می تواند به صورت نواری یا به صورت واحدهای فولیکولی باشد.

۴- آماده سازی فولیکول

در این مرحله فولیکول های سالم جداسازی شده و در محلول مخصوص، نگهداری می شود تا آماده انتقال و کاشت باشند.

۵- کاشت فولیکول های مو

فولیکول های سالم در نواحی تعیین شده کاشت می شود، که برای کاشت این فولیکول ها، سوراخ هایی در ناحیه مورد نظر ایجاد شده و فولیکول در داخل این سوراخ ها قرار داده می شود.

انواع روش های کاشت مو

روش های مختلفی برای کاشت مو وجود دارد که انتخاب روش مناسب، با توجه به شرایط فرد، میزان تار مو هایی که برای افزایش تراکم موها نیاز می باشد و همچنین هزینه ای که برای کاشت مو در نظر گرفته شده است، تعیین می شود. از انواع روش های کاشت مو، می توان موارد زیر را نام برد

۱- کاشت مو به روش FUT

یکی از قدیمی ترین روش ها، برای انجام کاشت مو روش FUT می باشد، که در این روش برداشت فولیکول ها، به صورت نواری می باشد و سپس گرافت های مو، توسط متخصص از لایه نواری برداشته شده و به قسمت های مورد نظر پیوند زده می شود. برای برداشت فولیکول های مو، ناحیه اهدا کننده بعد از برداشت، باید بخیه زده شود و جای بخیه بر روی سر باقی می ماند و این مورد یکی از عیب های این روش درمانی می باشد. استفاده از این روش برای افرادی که وسعت طاسی سر آنها زیاد می باشد و افرادی که هزینه کمتری برای کاشت پرداخت می کنند، مناسب می باشد.

۲- کاشت مو به روش FIT

این روش کاشت مو، نیز یکی از قدیمی ترین روش ها می باشد، اما در این روش برداشت مو به صورت نواری نبوده، بلکه گرافت های مو به صورت مجزا برداشته می‌شوند، که این برداشت توسط دستگاه پانچ انجام می گیرد. مناسب ترین ناحیه برای برداشت مو، در این روش پشت سر و کناره های سر می باشد، موهای این قسمت نسبت به سایر قسمت ها، دارای مقاومت بالاتری می باشد. در این روش فولیکول ها بعد از استخراج، توسط متخصص بررسی شده و فولیکول های سالم برای جلوگیری از آسیب دیدن، در مایع مخصوص قرار می گیرد و سپس در ناحیه مورد نظر کاشته می شود.

۳- کاشت مو به روشSUT

یکی از مدرن ترین روش ها برای کاشت مو روش SUT می باشد، در این روش برداشت فولیکول های مو، توسط دستگاه های مخصوص، انجام می گیرد. که در این روش می توان بیش از ۱۴ هزار گرافت مو پیوند زد و سرعت عمل کاشت مو افزایش پیدا می کند، بدون اینکه جای زخم و اسکاری بر روی سر فرد باقی بماند. به همین دلیل افراد زیادی از این روش کاشت استقبال می کنند.

۴- کاشت مو به روشBHT

این روش کاشت بیشتر مناسب افرادی می باشد که بانک موی خوبی بر روی سر خود ندارند و برای انجام پیوند مو، از موهای سایر قسمت های بدن استفاده می شود. این روش کاشت مو، فقط مناسب آقایان می باشد و مکان هایی که برای بانک مو در نظر گرفته می شود، بانک موی موجود در سینه، ساق پا و محاسن آنها می باشد. بنابراین آقایانی که بانک موی مناسبی در اعضای بدن دارند، می توانند از این روش استفاده کنند، بدون اینکه بانک موی سر آنها تراکم خود را از دست دهد.

۵- کاشت مو به روش SUPER FUE

این روش کاشت مو مانند روش FIT است، اما در روش FIT برداشت مو، توسط دستگاه پانچ صورت گرفته و کاشت آن به صورت دستی می باشد، اما در این روش تمامی مراحل کاشت و برداشت مو توسط دستگاه های مخصوص انجام می شود و نسبت به روش FIT دارای دقت و کیفیت بالاتری می باشد.

۶-‌ کاشت مو به روشDHT

برداشت مو در این روش توسط میکروپانچ انجام می شود و گرافت های برداشت شده در محلولی مغذی قرار داده شده تا آسیبی به آنها وارد نشود و سپس کاشت این گرافت ها توسط قلم مخصوص انجام می‌شود که به همین دلیل با روش FIT متفاوت است.

۷- کاشت مو به روش میکرو FIT

در این روش کاشت، برای برداشت و کاشت موها از دستگاه‌های ظریفتری استفاده می‌شود و باعث می‌شود نسبت به روش FIT، میزان عوارض آن کاهش پیدا کرده و درد و خونریزی آن بسیار کم باشد و نیازی به ایجاد جراحت و بخیه بر روی سر نباشد.

۸- کاشت مو به روش میکروگرافت

این روش کاشت مو نیز یکی از جدیدترین روش های کاشت به حساب می‌آید و هیچگونه جای زخم و جراحتی بر روی سر باقی نمی ماند. زیرا برداشت گرافت ها توسط دستگاه های مخصوص انجام می گیرد، که این دستگاه ها با ظرافتی که دارند برداشت و کاشت گرافت ها به گونه‌ای انجام می گیرد، که میزان درد و خونریزی بسیار کاهش پیدا کرده و کیفیت کار افزایش پیدا کند.

۹- کاشت مو به روش ترکیبی

همانگونه که از نام این روش پیداست، در این روش از ترکیب دو روش FUT و FIT استفاده می شود که مزیت این روش، افزایش تراکم موها در یک جلسه درمانی می باشد، یعنی در یک جلسه می توان حدود ۱۴ هزار گرافت مو را پیوند زد و باعث می شود فرد در یک جلسه درمانی نتایج مثبتی دریافت کند و نیاز به انجام چند جلسه برای کاشت مو نباشد.

مراقبت های قبل از کاشت مو

۱- به مدت سه هفته قبل از انجام کاشت مو، از مصرف داروهای رقیق کننده و ضد انعقاد خون مانند آسپیرین، وارفارین و همچنین کپسول ویتامین e خودداری شود.

۲- در صورتی که به بیماری خاصی مبتلا هستید، حتما پزشک را در جریان قرار دهید.

۳- به مدت دو هفته قبل از کاشت مو، استعمال دخانیات و مشروبات الکلی ممنوع می باشد.

۴- با توجه به نوع روش انتخابی برای کاشت مو، مدت زمان اصلاح قبل از کاشت، متفاوت می باشد. به عنوان مثال در روش FUT باید سه هفته قبل از عمل، موهایتان را اصلاح نکنید.

۵- قبل از انجام کاشت مو وعده غذایی شما باید سبک و مختصر باشد.

۶- قبل از انجام کاشت مو، آزمایش هایی برای متقاضی در نظر گرفته می‌شود، که این آزمایش ها باید حتما انجام شود و فاصله آزمایشات تا روز کاشت مو، نباید بیشتر از یک ماه باشد.

۷- قبل از انجام کاشت مو، موهای سرتان را شستشو دهید و از نرم کننده استفاده کنید.

مراقبت های بعد از کاشت مو

۱- ممکن است بعد از کاشت مو، ناحیه مورد نظر دچار تورم شود، برای کاهش تورم می توانید از کمپرس یخ استفاده کنید، و آن را به مدت یک دقیقه بر روی پیشانی استفاده کنید.

۲- بهتر است به مدت یک هفته بعد از کاشت مو، استراحت کنید تا شرایط شما مساعد شود.

۳- یک روز بعد از کاشت مو، موها را نشوید و شانه نزنید و بعد از یک روز موها باید به آرامی و با آب ولرم با فشار معمولی شست و شو داده شود.

۴- برای خشک کردن موها، در روزهای اول بهتر است موها به صورت طبیعی خشک شود و بعد از چند روز می توان با حوله، موهای سر رابه آرامی خشک کنید و تا چند هفته نباید از سشوار استفاده کنید.

۵- از دست کاری زخم های ایجاد شده خودداری کنید، زیرا باعث ایجاد عفونت و تاثیرات منفی بر ماندگاری پیوند می شود.

۶- ممکن است در روزهای ابتدایی به همراه ریختن زخم های ایجاد شده، موها نیز دچار ریزش شود، این ریزش طبیعی بوده و موها مجدد رشد می کند.

۷- به مدت دو ماه بعد از کاشت مو، از رنگ کردن موها خودداری شود.

۸- در هنگام استراحت باید به صورت طاق باز بخوابید و سر بالاتر از بدن قرار داده شود.

۹- به مدت یک هفته بعد از کاشت مو، در معرض مستقیم تابش خورشید نباشید، زیر باعث ایجاد آسیب به گرافت های می شود.

۱۰- به مدت یک ماه بعد از کاشت مو، از انجام فعالیت های سنگین خودداری شود.

۱۱- به مدت دو هفته بعد از انجام کاشت، استعمال دخانیات ممنوع می باشد.

۱۲- گاهی افراد بعد از انجام کاشت مو دچار سردرد می شوند، برای کاهش درد می توان از داروهای مسکن استفاده کرد.

۱۳- چنانچه پزشک متخصص، برای شما دارویی تجویز کرده است، داروها باید به موقع و به طور منظم مصرف شود.

مزایای کاشت مو

۱- نتایج دائمی

نتایجی که از طریق کاشت مو، دریافت می شود به صورت دائمی می باشد و تا پایان عمر، نیازی به ترمیم موها و تکرار مجدد نمی باشد.

۲- امکان رشد موها

بعد از حدود چند ماه از انجام کاشت مو، موهای کاشته شده مانند سایر موها شروع به رشد می کنند و به صورت طبیعی جلوه می کند.

۳- امکان اصلاح مو

به دلیل اینکه موهای کاشته شده، بعد از چند ماه به مانند سایر موها رشد می‌کنند، بنابراین می توان آن ها را با هر مدلی اصلاح نمود و همچنین می توان موها را رنگ و دکلره کرد.

۴- داشتن ظاهری کاملاً طبیعی

نتایج کاشت مو به صورتی می باشد، که کاملاً طبیعی جلوه می کند و همین مورد باعث می شود، افراد زیادی از این روش درمانی استقبال کنند.

۵- عدم نیاز به بیهوشی کامل

کاشت مو را با استفاده از بی حس کننده های موضعی انجام می دهند و نیازی به بیهوشی کامل نمی باشد، زیرا بیهوشی کامل دارای عوارض زیادی می باشد.

۶- کاشت مو با افزایش تراکم مورد نظر

از مزیت های این روش درمانی، افزایش تراکم موها با توجه به میزانی که خود شخص خواهان آن است، می باشد.

عوارض کاشت مو

این روش درمانی دارای عوارضی می باشد که با انتخاب پزشک با مهارت و انجام مراقبت های قبل و بعد از انجام کاشت مو، میزان این عوارض کاهش پیدا می کند، البته باید این مطلب را خاطرنشان کرد که این عوارض به صورت موقت بوده و بعد از مدتی از بین خواهد رفت. از عوارضی که ممکن است بعد از کاشت مو به وجود بیاید، می توان موارد زیر را نام برد

۱- ایجاد تورم و سوزش در ناحیه سر

۲- احتمال ایجاد خونریزی در محل برداشت و کاشت مو ها

۳- امکان ایجاد عفونت

۴- بعضی از روش های کاشت باعث ایجاد اسکار بر روی سر می شود.

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.