محرم امسال مثل همه سال‌ها عشق مان را به اهل بیت نشان می دهیم - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 27555
  پرینتخانه » اخبار, سیاسی تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲ |
روحانی در جلسه هیئت دولت:

محرم امسال مثل همه سال‌ها عشق مان را به اهل بیت نشان می دهیم

رئیس‌جمهور گفت: ما امسال در محرم مثل همه سال‌ها عشق مان را باید به اهل بیت نشان دهیم، البته شکل عزاداری ممکن است تغییر کند و اجتماعات را باید در حد مجاز انجام دهیم.
محرم امسال مثل همه سال‌ها عشق مان را به اهل بیت نشان می دهیم

حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح امروز (چهارشنبه) در جلسه هیئت دولت اظهار کرد: ماه محرم برای ما یک مدرسه گسترده و بزرگ در سطح جامعه و دنیای اسلام و تشیع و در سطح مناطق بزرگی از جهان است که همه از این مدرسه بزرگ درس آموزی می‌کنند.

روحانی گفت: امام حسین (ع) از آغاز حرکت خود به همه نشان داد که چه راهی انتخاب کرده است. آن شبی که فردا صبح آن عازم کربلا و عراق بود، فرمود هرکس که آماده است تا جانش را فدا کند و هرکس که مشتاق لقاء پروردگار است، می‌تواند فردا همراه ما حرکت کند.

وی افزود: امروز هم پیام کاروان حسینی به همه ما و نسل جوان ما همین است، هرکس آماده فداکاری است کاروان در حرکت است و مقصد آن روشن است. در همین کاروان، مسیر و راه وقتی خبرهایی به امام حسین (ع) رسید که برای برخی دلسردکننده بود آن خطبه معروف را ایراد کرد که در این دنیا خیلی‌ها هستند بنده قدرت، مقام و ثروت هستند و وقتی روز امتحان می‌رسد تعداد دینداران کاهش پیدا می‌کند.

رئیس‌جمهور گفت: امام حسین (ع) به ما می‌گوید خود را برای روز سختی و امتحان آماده کنید. هر ملتی و امتی روزهای سختی پیش رو دارد و در آن روزهای سخت است که جوهره انسان‌ها مشخص می‌شود

روحانی تاکید کرد: ما امسال در محرم مثل همه سال‌ها عشق مان را باید به اهل بیت نشان دهیم. البته شکل عزاداری ممکن است تغییر کند و اجتماعات را باید در حد مجاز انجام دهیم و دستورالعمل‌ها را باید مراعات کنیم.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.