محاسبات ترامپ چگونه بر هم می ریزد؟ - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 5906
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : ۲۴ تیر ۱۳۹۸ - ۹:۱۰ |

محاسبات ترامپ چگونه بر هم می ریزد؟

رئيس جمهور ايالات متحده آمريکا در سال 2016، زماني که در انتخابات رياست جمهوري اين کشور پيروز شد، هرگز تصور نمي کرد که براي حضور دوباره در راس معادلات سياسي و اجرايي کشورش با موانعي سخت رو به رو شود!
محاسبات ترامپ چگونه بر هم می ریزد؟

رئيس جمهور ايالات متحده آمريکا در سال ۲۰۱۶، زماني که در انتخابات رياست جمهوري اين کشور پيروز شد، هرگز تصور نمي کرد که براي حضور دوباره در راس معادلات سياسي و اجرايي کشورش با موانعي سخت رو به رو شود! ترامپ و اطرافيانش در صدد بودند با تقويت مؤلفه ها و شاخصه هاي اقتصادي در درون کشورشان، زمينه را براي پيروزي آرام و بي دردسر خود در انتخابات سال ۲۰۲۰ فراهم سازند.
با اين حال به نظر مي رسد محاسبات ترامپ در اين خصوص بر هم ريخته است. اتفاقاتي که اين روزها در فضاي داخلي آمريکا رخ
مي‌دهد اين موضوع را تشديد مي کند. به عنوان مثال در يک نظرسنجي، کاپيتان تيم ملي فوتبال زنان آمريکا آراي بيشتري نسبت به رئيس جمهور کنوني اين کشور براي انتخابات ۲۰۲۰ کسب کرد. محبوبيت مگان رپينو هر لحظه بيشتر مي‌شود. اظهارات کاپيتان تيم ملي فوتبال زنان آمريکا در نيويورک پس از فتح جام جهاني ۲۰۱۹ فرانسه ميليون‌ها بازديد در يوتيوب داشت. مخالفتش با رفتن به کاخ سفيد و مواجهه اش با دونالد ترامپ تبديل به يک مناظره در آمريکا شده است.
پابليک پاليسي پولينگ (شرکت آمريکايي که راي‌گيري دموکرات انجام مي‌دهد) يک نظرسنجي تلفني انجام داد و از بيش از ۶۰۰ نفر براي انتخابات رياست جمهوري نوامبر ۲۰۲۰ سوال‌هاي مختلفي پرسيد.نتايج نشان داد که رپينو ۴۲ درصد آرا را به دست آورده و ۴۱ درصد آرا به ترامپ اختصاص داشت. همچنين ۱۷ درصد آرا ممتنع بود.
فراتر از آنچه ذکر شد، ترامپ هم اکنون تمرکز زيادي بر روي جذب آراي لاتين تبارها در انتخابات رياست جمهوري پيش رو کرده است. وي به خوبي مي داند که اگر لاتين تبارها به صورتي گسترده و به ضرر وي در انتخابات شرکت کنند، اوضاع به سود نامزد نهايي دموکرات‌ها و حزب رقيب رقم خواهد خورد. آمريکايي‌هاي هيسپانيک و لاتين يک گروه قومي زباني از آمريکايي‌ها است که تبار آنان به کشورهاي آمريکاي لاتين و اسپانيا بر مي‌گردد.هيسپان‌ها در ۲۰۱۱ با ۵۲ ميليون جمعيت، ۱۶/۷ درصد از جمعيت آمريکا را تشکيل مي‌دادند. نرخ رشد آنها از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۷، ۲۸/۷ درصديعني سه برابر نرخ رشد کل جمعيت اين کشور بوده است. از اين رو هيسپان‌ها اقليتي تعيين کننده در انتخابات رياست جمهوري سال آينده در آمريکا خواهند بود.
اين تاثيرگذاري، به مراتب در ايالات خاکستري و پاندولي بيشتر خواهد بود؛ در ايالت فلوريدا، نزديک به ۶۰ درصد از هيسپان‌هايي که در انتخابات رياست جمهوري سال ۲۰۱۶ به ترامپ راي داده بودند، اين بار تاکيد دارند که آراي خود را به سود نامزد رقيب وي به گردش در آورند.اين موضوع به تنهايي زنگ خطر را براي رئيس جمهور آمريکا به صدا در آورده است، زيرا فلوريدا ايالتي است که طي ۶ دهه اخير، رئيس جمهور منتخب هر يک از انتخابات‌هاي رياست جمهوري در آن پيروز شده است، ترامپ اما سعي دارد سخني از کاهش محبوبيت خود نزد آمريکايي هاي هيسپانيک لاتين تبار به ميان نياورد.در هر حال، نبايد فراموش کرد که کمترين لغزش ترامپ در معادلات سياسي و اجرايي آمريکا و خصوصا در مناظره هاي انتخاباتي، معادله را به ضرر رئيس جمهور فعلي ايالات متحده و تيم همراه وي رقم خواهد زد. در اين صورت، اقداماتي مانند اخراج جان بولتون و پمپئو از کاخ سفيد نيز نمي تواند منجر به بهبود اوضاع دونالد ترامپ در نظرسنجي ها شود! موضوعي که رئيس جمهور آمريکا نيز نسبت به آن واقف است.
منبع پوليتيکو

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.