مجلس هماهنگ با دولت ناکارآمد در رأس امور نیست - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 14880
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۰ |
بوربور عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی:

مجلس هماهنگ با دولت ناکارآمد در رأس امور نیست

حبيب‌الله بوربور مجلس هماهنگ با دولت ناکارآمد را در رأس امور ندانست و افزود: نمايندگان داراي اختيارات زيادي هستند به طوري‌که مي‌توانند وزيري را استيضاح کرده و يا برکنار کنند، اما به دليل داشتن ضعف از اين قدرت خود استفاده نکردند.
مجلس هماهنگ با دولت ناکارآمد در رأس امور نیست

حبيب‌الله بوربور مجلس هماهنگ با دولت ناکارآمد را در رأس امور ندانست و افزود: نمايندگان داراي اختيارات زيادي هستند به طوري‌که مي‌توانند وزيري را استيضاح کرده و يا برکنار کنند، اما به دليل داشتن ضعف از اين قدرت خود استفاده نکردند.
حبيب‌الله بوربور عضو شوراي ائتلاف نيروهاي انقلاب اسلامي در گفت‌وگو با «رسالت» به کاهش اقتدار مجلس فعلي اشاره کرد و  گفت: اقتدار هر ارگان و سازماني به افرادي که در آن فعال هستند، بازمي‌گردد. وقتي نمايندگاني در مسند قدرت قرار گرفتند که صلاحيت قرار گرفتن در آنجا را ندارند و کساني که به آن‌ها رأي دادند، اين افراد را نمي‌شناختند و فقط به دليل قرار گرفتن در ليستي خاص به آن‌ها رأي داده‌شده، اقتدار مجلس تنزل پيدا مي‌کند. 
وي افزود: نمايندگان فعلي مجلس هيچ برنامه‌اي براي خود نداشتند و به تعهداتي که به مردم دادند، عمل نکردند. مجلس زماني در رأس امور است که افراد شاخص و امتحان پس داده‌اي به آن وارد شوند. اگر امروز ما دچار نارسايي در بيکاري و معيشت مردم شده‌ايم به دليل عملکرد دولت و مجلس است. دولتي که ناکارآمد باشد و مجلس هم با آن همراهي کند نشان‌دهنده ناکارآمدي مجلس است، در حالي‌که دولتمردان هم با صراحت اعلام مي‌کنند مجلس با دولت کاملا همراه بود.  
بوربور با بيان اينکه مجلس هماهنگ با دولت ناکارآمد در رأس امور نخواهد بود، افزود: نمايندگان داراي اختيارات زيادي هستند به‌طوري‌که مي‌توانند وزيري را استيضاح کرده و يا برکنار کنند، اما به دليل داشتن ضعف از اين قدرت خود استفاده نکردند. اکنون که مجلس فعلي موفق نبوده، فرار رو به جلو را مطرح و ادعاي نداشتن اختيارات لازم را بيان مي‌کند. 
عضو شوراي ائتلاف نيروهاي انقلاب اسلامي اضافه کرد: اگر رئيس‌جمهور اختيار براي انجام امور را ندارد چرا بعد از گذشت چهار سال دوباره کانديد رياست جمهوري شد. دولت بايد به ملت بدهکار باشد و نه طلبکار. چهل سال از انقلاب مي‌گذرد و افرادي که امروز صحبت از عدم داشتن اختيار مي‌کنند، قانون اساسي و قوانين اجرايي کشور را تنظيم و به تصويب رسانده‌اند.  
بوربور تصريح کرد: اين افراد روابط با ديگر کشورها را دچار مشکل کرده‌اند و شرايطي را به وجود آوردند که تحريم‌ها جهت‌دار شوند. اگر دولت و نمايندگان مجلس در حال حاضر پشيمان شده‌اند، ضرر آن را افراد ديگري متحمل مي‌شوند؛ ديگراني که اعتقاد داشتند با اقدامات نسنجيده و غيرکارشناسي اين افراد، ايرادات مختلفي به قوانين مصوب و اجرايي وارد شد. 

وي با انتقاد از طرح بهانه عدم داشتن اختيارات کامل توسط نمايندگان مجلس، گفت: اميدواريم افرادي که ناکارآمدي خود را در عدم داشتن اختيار مي‌دانند، ديگر مسئوليت را به عهده نگيرند و شرايط کشور را از وضعيت فعلي بدتر نکنند. مردم بايد رأي به افراد شناخته‌شده و متعهد و متخصص بدهند زيرا مجلس داراي دو وظيفه قانون‌گذاري و نظارت است. متأسفانه اين دوره مجلس برنامه‌اي را براي تصويب قوانين مترقي و يا نظارت لازم بر امور نداشت. 
بوربور اظهار کرد: طبق قانون هر سال قيمت سوخت و انرژي‌ها بايد بر اساس نرخ تورم افزايش پيدا کند، اما نمايندگان مجلس هيچ نظارتي بر اجراي قانون نکردند و حالا که اين قانون اجرانشده به‌جاي پاسخگويي و پيگيري لازم، از مصوبه‌اي که قيمت‌ها را افزايش داده، ايراد مي‌گيرند. به دليل وجود چنين مشکلاتي مردم در انتخابات آتي مجلس با ديد آگاهانه و مسئولانه کانديداي اصلح را انتخاب کنند و به مجلس بفرستند.  

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.