مجلس به وزرای مردمی و جهادی رأی اعتماد می‌دهد - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 48841
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۶:۴۳ |
محبی نجم‌آبادی، عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی:

مجلس به وزرای مردمی و جهادی رأی اعتماد می‌دهد

بهروز محبی نجم‌آبادی در گفت‌‎وگو با خبرنگار «رسالت» درباره وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم اظهار داشت: یکی از مسائل جدی که در مجلس مورد بحث قرار گرفته، این است که یک وزیر باید از چه شاخص  برای تصدی امور وزارتخانه برخوردار باشد.
مجلس به وزرای مردمی و جهادی رأی اعتماد می‌دهد

بهروز محبی نجم‌آبادی در گفت‌‎وگو با خبرنگار «رسالت» درباره وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم اظهار داشت: یکی از مسائل جدی که در مجلس مورد بحث قرار گرفته، این است که یک وزیر باید از چه شاخص  برای تصدی امور وزارتخانه برخوردار باشد. یکی از معیارهای ما نمایندگان برای دادن رأی اعتماد به وزرا، آشنا بودن آن فرد به امور جاری و وظایف وزارتخانه و از همه مهم‌تر از خانواده وزارتخانه‌ای باید که برای اداره آن پیشنهاد شده است.
وی گفت: تسلط کافی، برنامه‌محوری، جهادی، مردمی و انقلابی بودن از دیگر مؤلفه‌هایی است که نمایندگان مجلس در رأی اعتماد مدنظر قرار خواهند داد. ما معتقدیم که شرایط کشور، شرایط پیچیده و دشواری است و یک وزیر نباید وقت وزارتخانه خود را به روزمرگی بگذراند، بلکه تغییر در کارکرد وزارتخانه و کارآمدسازی از اولویت‎ها و مؤلفه‌های مهمی است که یک وزیر باید از آن برخوردار باشد.
عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس خاطرنشان کرد: یک وزیر باید اهل پژوهش باشد و از پژوهش‌ها آگاهی داشته باشد تا محققانه مشکلات کشور را رفع کند. 
محبی نجم‌آبادی بابیان این‌که لیست وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم تلفیقی از انسان‌های باتجربه، در کنار نیروهای دانش‌محور و دارای استعداد در حوزه‌های مختلف هستند، افزود: به‌جز دو سه وزارتخانه  آموزشی که محل بحث واقع‌شده، مابقی وزرای پیشنهادی مورد اجماع و تأیید نمایندگان قرار دارند. در خصوص این دو سه وزارتخانه هم توقع ما این بود که نیروهای قوی‌تر و باتجربه‌تری معرفی شوند، البته اینکه دولت بخواهد تمام نظرات را عملی سازد، امکان‌پذیر نیست. قطعا آنچه‌که برای ما مهم بوده، کسب حداقل نمره قبولی از مجلس است.
او تأکید کرد: از شنبه، وزرا در کمیسیون‌ها حاضر می‌شوند و باید به سؤالات نمایندگان پاسخ دهند. امیدواریم اتفاقات خوبی رخ دهد تا تغییرات محسوس و مثبتی را در وزارتخانه‌ها شاهد باشیم.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی معتقد است که وزرای پیشنهادی دارای سوابق پژوهشی خوبی هستند، اما نقدی که به آن‌ها وارد است، عدم برخورداری برخی چهره‌ها از تجربه کافی است؛ لذا امیدواریم که موضوع کادرسازی در وزارتخانه‌ها با آمدن وزیران جدید جدی انگاشته شود.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.