قیام یهودیان اتیوپی‌تبار چگونه بایکوت شد؟ - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 5376
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : ۱۵ تیر ۱۳۹۸ - ۹:۰۹ |
تحلیل رسالت از گزارش «راشاتودی»

قیام یهودیان اتیوپی‌تبار چگونه بایکوت شد؟

اگرچه شبکه هاي اجتماعي همواره مدعي گردش آزاد اطلاعات و اخبار در فضاي مجازي هستند، اما همراهي و هماهنگي اين شبکه هاي ظاهرا مستقل و آزاد با سياست‌هاي امنيتي بازيگراني مانند ايالات متحده آمريکا و رژيم صهيونيستي موضوعي نيست که بتوان آن را ناديده انگاشت.
قیام یهودیان اتیوپی‌تبار چگونه بایکوت شد؟

اگرچه شبکه هاي اجتماعي همواره مدعي گردش آزاد اطلاعات و اخبار در فضاي مجازي هستند، اما همراهي و هماهنگي اين شبکه هاي ظاهرا مستقل و آزاد با سياست‌هاي امنيتي بازيگراني مانند ايالات متحده آمريکا و رژيم صهيونيستي موضوعي نيست که بتوان آن را ناديده انگاشت. اين مسئله در جريان تظاهرات گسترده اخير يهوديان اتيوپي تبار در سرزمين‌هاي اشغالي خود را نشان داد. شبکه راشا تودي اخيرا گزارشي را در اين خصوص منتشر کرد.‌ تظاهرات گسترده يهوديان اتيوپي تبار عليه سياست‌هاي تبعيض آميز رژيم صهيونيستي، منجر به وحشت بنيامين نتانياهو نخست وزير اين رژيم شده است. روز سه شنبه، هزاران نفر از يهوديان اتيوپي تبار که در سرزمين‌هاي اشغالي سکونت دارند، در اعتراض به خشونت پليس و کشته شدن يک يهودي اتيوپي تبار به دست پليس اسرائيل در شهر حيفا ، دست به تظاهرات زدند. تظاهر کنندگان ، در تل آويو، حيفا، اشدود و اشکلون تظاهرات کردند و عليه خشونت پليس شعار سر دادند.
اين اعتراضات، منجر به مسدود شدن ۲۰ محور ارتباطي و ايجاد ترافيک سنگين در مناطق مختلف شد. پليس رژيم صهيونيستي ، ضمن سرکوب معترضين ۱۰ تن از آنها را زخمي و ۱۶ تن ديگر را بازداشت کرد. يهوديان اتيوپي تبار يا “فلاشا” در سرزمين‌هاي اشغالي، اقليتي بزرگ بوده و داراي جمعيتي ۱۳۵ هزار نفري هستند. اين افراد که فريب وعده هاي پوچ صهيونيست‌ها را خورده و به سرزمين‌هاي اشغالي مهاجرت کرده اند، با سخت ترين تبعيض ها از سوي گروه‌هاي سياسي حاکم بر سرزمين‌هاي اشغالي مواجه هستند.
نکته حائز اهميت در اين خصوص به هماهنگي مستقيم دستگاه امنيتي رژيم صهيونيستي ( موساد) با صاحبان شبکه هاي اجتماعي در فضاي مجازي باز مي گردد. در جريان برگزاري تظاهرات يهوديان اتيوپي تبار، به صورت ناگهاني ! شبکه هاي اجتماعي از جمله فيسبوک، توئيتر و واتس آپ دچار اختلال شده و امکان انتقال پيام و اخبار از طريق آنها بسيار مشکل و در مواردي ناممکن گرديد. اين روند تا روز چهارشنبه صبح ادامه داشت. هدف از اين اقدام، جلوگيري از انتشار اخبار دقيق از تظاهرات يهوديان اتيوپي تبار و متعاقبا، ممانعت از افشاي چهره واقعي رژيم صهيونيستي و مقامات آن بوده است. يکي از اهداف رژيم صهيونيستي از اين اقدام، جلوگيري از پيوستن ديگر يهوديان فلاشا به تظاهرات و گسترش بيشتر آن در مناطق محل درگيري ( جهت سرکوب معترضين ) بوده است. با اين حال هدف اصلي مقامات موساد و مديران شبکه هاي اجتماعي ( از جمله زاکربرگ مدير عامل يهودي تبار فيسبوک)، جلوگيري از خدشه دار شدن وجهه رژيم صهيونيستي در نزد يهوديان ساکن در ديگر مناطق جهان بوده است. در شرايطي که صهيونيست‌ها همچنان يهوديان ساکن در ديگر مناطق دنيار را تشويق به مهاجرت به سرزمين‌هاي اشغالي
مي کنند، انتشار اخبار و تصاوير مربوط به تظاهرات گسترده سياهپوستان اتيوپي تبار مي تواند ضربه سختي را به تل آويو وارد سازد.
بدون شک، اين واقعه بار ديگر پرده از ماهيت و هويت مديران شبکه هاي اجتماعي در جهان و عدم اعتقاد واقعي آنها در خصوص حمايت از گردش آزاد اطلاعات و اخبار در فضاي مجازي بر مي دارد. لازم به ذکر است که
بر اساس گزارش‌هاي موجود، يهوديان اتيوپي تبار قصد دارند اعتراضات خود را به دليل برخورد خشونت آميز و وحشيانه پليس رژيم صهيونيستي با تظاهرات اخير از سر بگيرند. موضوعي که نگراني شديد موساد و بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم اشغالگر قدس را در پي داشته است.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.