قریب به ۵۰۰۰ واحد مسکونی در سی‌سخت بازسازی و تعمیر می‌شود - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 40832
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار تاریخ انتشار : ۰۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴ |
جهانگیری در یاسوج:

قریب به ۵۰۰۰ واحد مسکونی در سی‌سخت بازسازی و تعمیر می‌شود

معاون اول رئیس جمهور گفت: قریب ۵۰۰۰ واحد مسکونی در سی‌سخت بازسازی و تعمیر می‌شود.
قریب به ۵۰۰۰ واحد مسکونی در سی‌سخت بازسازی و تعمیر می‌شود

اسحاق جهانگیری ظهر دوشنبه در نشست ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد، افزود: ملت ایران سال سختی را پشت سر گذاشت و انتظار همه است که خدمتگزاران مردم تلاش کنند که این دشواری‌ها کاهش پیدا کند.

وی با بیان اینکه در سال ۹۸ و ۹۹ وقوع سیل و زلزله در کشور را شاهد بودیم، گفت: تحریم‌ها نیز باعث شد معیشت مردم سخت شود.

جهانگیری با اشاره به زمین لرزه سی سخت، گفت: بسیار شاکریم که این حادثه تلفات انسانی نداشت.

جهانگیری با بیان اینکه در حوادث طبیعی با پای کار بودن و همبستگی و صبوری و نوع دوستی بالای مردم رو به رو بودیم، گفت: در سر پل ذهاب حضور گسترده مردم را شاهد بودیم و در سیل ۹۷ و سیل سراسری سال ۹۸ که چندین استان را در بر گرفت، همبستگی اجتماعی در جریان سیل شکل گرفت.

معاون اول رئیس جمهور ابراز داشت: بحران‌های طبیعی برای مردم ایران به یک واقعیت جدی تبدیل شده و هنر ما به عنوان دولت و ملت مدیریت بوده تا از بحران‌ها با مدیریت مناسب عبور کنیم.

وی با اشاره به اینکه قریب ۵۰۰۰ واحد تعمیری و احداثی در کهگیلویه و بویراحمد خواهیم داشت، ابراز کرد: در حادثه سی سخت، موفق تر از سایر بحران‌ها عمل کردیم.

جهانگیری خاطرنشان کرد: در مرحله اسکان موقت اقدامات انجام و باید سایر هدفگذاری‌ها در قالب یک سیاست هماهنگ برنامه‌ریزی شود.

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۵۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی شهر سی سخت در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: با پیگیری و توافق بنیاد مسکن و استانداری، با اعلام نیاز، افزایش تسهیلات بازسازی مناطق زلزله زده هدفگذاری خواهد شد.

جهانگیری تصریح کرد: توانمندی نیروی مدیریتی ما به این شکل است که پاییز مردم سی‌سخت، سخت نخواهد بود و بازسازی انجام می‌شود.

وی گفت‌: باید به شکلی اقدام شود که با شروع فصل سرما مشکلاتی در اسکان مردم ایجاد نشود.

معاون اول رئیس جمهور ابراز داشت: دستگاه‌ها نیز باید نسبت به رفع مشکلات زیرساختی و بناهای خود در سی سخت اقدامات لازم را انجام دهند.

جهانگیری افزود: باید شهرداری سی سخت نسبت به فضا سازی و حفظ زیبایی پس از آوار برداری اقدام کند مصمم هستیم که در اسرع وقت خانه‌های سی سخت بازسازی شده و تحویل مردم شود.

وی افزود: دغدغه‌های تسهیلاتی نیز پیگیری و رفع خواهد شد.

جهانگیری گفت: دستگاه‌ها به شکلی عمل کنند که مردم سی سخت روز به روز احساس آرامش بیشتری کنند.

جهانگیری گفت: افتخار نیست که بگوییم استان کهگیلویه و بویراحمد محروم است و باید با توجه به ظرفیت‌ها همت کرده و مدیران نیز تلاش کنند تا توسعه و رشد همه جانبه عملیاتی شود.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.