فقط ۳ هزار پرونده از ۳۰ هزار پرونده سیلزدگان خوزستانی ثبت شده - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 6791
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶ |

فقط ۳ هزار پرونده از ۳۰ هزار پرونده سیلزدگان خوزستانی ثبت شده

نماینده اهواز در مجلس با اشاره به بروکراسی پیچیده دولت در پرداخت خسارات و خدمات دهی به سیلزدگان گفت: از 30 هزار پرونده خسارت‌های سیل استان خوزستان فقط 3 هزار پرونده در سامانه ویژه این کار ثبت شده که نشانه کند بودن روند است.
فقط ۳ هزار پرونده از ۳۰ هزار پرونده سیلزدگان خوزستانی ثبت شده

علی ساری نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی ، درباره آخرین وضعیت بازسازی مناطق سیل زده استان خوزستان گفت: در بخش‌های مسکن، کشاورزی و عمومی (جاده و خانه بهداشت) شاهد حجم زیادی خسارت‌ها بوده‌ایم که البته پرداخت خسارت‌های حوزه کشاورزی آغاز شده اما بروکراسی پیچیده داشته و روند را کند کرده و مردم را به ستوه آورده است.

وی افزود: پرونده‌های خسارت‌های سیل در استان خوزستان از طریق سامانه‌ای در نظر گرفته‌آند در حال ثبت اطلاعات است بر همین اساس هم خسارت‌ها اعطا می‌شود.

نماینده هواز در مجلس گفت: از ۳۰ هزار پرونده خسارت‌های سیل استان خوزستان فقط ۳ هزار پرونده در این سامانه ثبت شده که خود نشاندهنده کند بودن روند است. 

ساری خاطرنشان کرد: بازسازی برخی منازل در برخی مناطق آغاز شده و هزینه برخی افراد داده شده و به برخی هم هزینه‌ای تاکنون تعلق نگرفته است.

وی درباره نحوه پرداخت کمک هزینه به سیل زدگان استان خوزستان گفت: این کمک هزینه به برخی سیل زدگان داده شده و متاسفانه برخی سیل زدگان هم تاکنون کمک هزینه‌ای دریافت نکرده‌اند که جای انتقاد دارد.

نماینده اهواز در مجلس خاطرنشان کرد: وزارت راه و شهرسازی هم در مورد بازسازی راه‌های شهری  روستایی و محورهای مواصلاتی اعلام کرده که دستورات لازم را صادر کرده‌اند اما این موضوع اجرایی نشده و گویا منتظر ابلاغ اعتبارات هستند.

ساری گفت:‌وقتی روند پرداخت خسارت سیل زدگان را بررسی می‌کنیم متوجه می‌شویم که دولت می‌گوید اعتبارات از سوی سازمان برنامه بودجه اعلام شده ولی وجود بروکراسی شدید باعث کندی اقدامات اجرایی در این باره شده است.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.