فروغ دیده حق‌باوران - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 47699
  پرینتخانه » اسلایدر, ورزشی تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۰ |
سرود ملی ایران با رکوردشکنی جواد فروغی و کسب مدال طلای تیراندازی المپیک توکیو نواخته شد

فروغ دیده حق‌باوران

جواد فروغی تنها نماینده ایران در فینال ماده تپانچه بادی ۱۰ متر مردان بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو شگفتی‌ساز شد و با کسب مدال طلا، نخستین مدال تاریخ تیراندازی ایران دربازی‌های المپیک را به نام خود ثبت کرد.
فروغ دیده حق‌باوران

  گروه ورزشی 
جواد فروغی تنها نماینده ایران در فینال ماده تپانچه بادی ۱۰ متر مردان بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو شگفتی‌ساز شد و با کسب مدال طلا، نخستین مدال تاریخ تیراندازی ایران دربازی‌های المپیک را به نام خود ثبت کرد.  این نخستین مدال المپیک در تاریخ تیراندازی ایران است که توسط فروغی به دست آمد و با کسب این مدال در رشته تیراندازی، ورزش ایران صاحب یک‌رشته مدال‌آور دیگر در المپیک شد.فروغی همچنین توانست رکورد المپیک را نیز در این ماده به نام خود ثبت کند. او پیش‌ازاین در مرحله مقدماتی با امتیاز ۵۸۰/۲۵ و قرارگیری در رده پنجم به فینال این ماده راه پیداکرده بود. این ورزشکار در ماده تپانچه بادی آقایان در برابر ۳۶ ورزشکار از سراسر جهان به رقابت پرداخت که در نهایت  به‌عنوان نفر پنجم راهی فینال شد.
در این ماده ورزشکارانی از هند، چین، کره جنوبی، اوکراین، صربستان، ایران و آلمان در فینال رقابت کردند و با کسب رتبه نخست توسط فروغی نخستین مدال طلای کاروان کشورمان در المپیک به دست آمد. وی پیش‌ازاین با کسب دو مدال طلای جام جهانی هند و کرواسی در جایگاه نخست رنکینگ فدراسیون جهانی قرار داشت.ورزشکار طلایی کشورمان به‌دوراز هر حاشیه تنها بر روی المپیک تمرکز کرد و هدف خود را نهایی نمود و با مدال طلایی که به دست آورد مزد تمام تلاش‌های خود را گرفت.
 قهرمان المپیک در قامت مدافع سلامت
جواد فروغی، پرستار بیمارستان حضرت بقیه‌الله (عج) و به‌عنوان کادر درمان مشغول به خدمت است. پرستار کشورمان که حتی در بیمارستان و در حین انجام‌وظیفه خود به بیماری کرونا هم مبتلا شد، همه توان خود را برای رسیدن به هدف صرف کرد.
 تیرانداز المپیکی ایران پیش‌ازاین گفته بود: «تیراندازی را در طبقه منفی دو بیمارستان به‌صورت کاملا اتفاقی شروع کردم. برای اولین بار سال ۸۹ یا ۹۰ بود که تپانچه بادی را به من نشان دادند تا تیراندازی کنم، در همان تجربه اول حدود امتیاز ۸۵ زدم و کسی که مسئول بود از من خواست تا پیگیر باشم. تشویق او باعث شد تا سراغ تیراندازی بروم و با مربیگری آقای خدابنده لو کارم را شروع کردم.»
این تیرانداز ایلامی اهل دهلران در کنار رشادت‌هایی که به‌عنوان پرستار برای کمک به هم‌وطنان در بحران کرونا داشته، جزء مدافعان حرم نیز محسوب می‌شود. وی از سال ۹۲ تا ۹۴ در سوریه حضورداشته و در کنار شهید همدانی خدمت کرده است.
 پیام تبریک رئیسی و قالیباف
حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور منتخب در تماس تلفنی با جواد فروغی، کسب مدال طلای المپیک در رشته تیراندازی و شکستن رکورد المپیک را به وی تبریک گفت. رئیسی در این تماس ابراز امیدواری کرد سایر ورزشکاران ایرانی هم با افتخارآفرینی، دل مردم ایران را شاد کنند.
رئیس مجلس نیز در پیامی کسب مدال طلا و شکستن رکورد المپیک توسط فروغی را تبریک گفت و کسب مدال طلای المپیک توکیو در رشته تیراندازی برای اولین بار را در تاریخ حضور ایران در مسابقات المپیک، مسرت‌بخش و شادی‌آفرین عنوان کرد.علی دادگر رئیس فدراسیون تیراندازی نیز پس از کسب مدال طلای المپیک توسط جواد فروغی اظهار داشت: «مدال فروغی اولین طلای کاروان ایران و اولین مدال المپیک تیراندازی بود. با این مدال دل مردم شاد شد و خیلی خوشحالم که به دست آمد. ما خیلی تحت‌فشار بودیم و خوشحالم که با این مدال توانستیم دل‌ها را شاد کنیم.»
دادگر خبر از مدال میکس فروغی و رستمیان هم داد و اعلام کرد باید منتظر مدال‌های دیگر هم باشید.
علاوه بر این فدراسیون تیراندازی کشور اعلام کرده است عضو تیم ملی تیراندازی ایران پس از کسب مدال طلای المپیک به‌عنوان پاداش قهرمانی و شکستن رکورد جهان ۵ هزار یورو پاداش گرفت.صفحه رسمی بازی‌های المپیک هم با انتشار تصویری از جواد فروغی نوشت: «شروع طلایی. جواد فروغی در فینال مردان تپانچه بادی طلا گرفت و در اولین حضور در المپیک رکورد المپیک را شکست. آفرین!»
   مدال را به امام زمان (عج) و رهبرم تقدیم می‌کنم
فروغی بعد از کسب مدال  طلای رشته‌ تپانچه ۱۰ متر المپیک توکیو، سجده شکر به‌جا آورد و در گفت‌وگویی درباره پیش‌بینی کسب مدال طلا گفته است: «من عکس مدال طلا را در پروفایل خودم قرار داده بودم و حتی ساخت مدال را با دقت نگاه می‌کردم و می‌دانم که حتی وزن آن ۵۳۸ گرم و جنس آن از نقره باروکش طلاست و درنهایت هم به آن رسیدم.»
وی با اشاره به وجود آرامش زیاد در زمان بازی فینال عنوان کرده است: «مرحله مقدماتی را با آرامش شروع کردم، اما در راند پنجم نمره‌ام کاهش پیدا کرد و استرس شدیدی پیدا کردم. واقعا خدا در مرحله فینال به من آرامش داد. وقتی هم که با نفرات قبلی اختلاف امتیاز پیدا کردم آرامشم بیشتر شد. البته ناگفته نماند که درصدی از این آرام بودن هم به شخصیت خودم برمی‌گردد.»
فروغی گفته است: «من مدالی بالاتر از مدال المپیک نمی‌توانم به دست بیاورم و بالاتر از آن‌هم وجود ندارد. این مدالم را به امام زمان (عج) و رهبرم تقدیم می‌کنم».ایران در سوابق گذشته خود از حضور در المپیک، روزهای ابتدایی را همواره با عدم کسب نتیجه و شکست ورزشکاران روبه‌رو می‌شد، اما امسال ورق‌بازی‌های المپیک در آغاز بازی‌ها به نفع ایران برگشت و اولین طلای رقابت‌ها به کاروان ورزشی کشورمان اختصاص یافت که امیدواریم این روند در ادامه برگزاری مسابقات همچنان تداوم داشته باشد. 

|
برچسب ها
,
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.