فجایع يمن،‌لکه ننگی برای مدعیان حقوق‌بشر - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 7420
  پرینتخانه » یادداشت تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۸:۳۰ |

فجایع يمن،‌لکه ننگی برای مدعیان حقوق‌بشر

اتحاديه اروپا نسبت به درگيري مزدوران سعودي و اماراتي در عدن به شدت نگران شده است! گويا منازعه بن سلمان و بن زايد به مذاق تروئيکاي اروپايي ، خصوصا صادرکنندگان تسليحات مرگبار به رژيم هاي ديکتاتور عربي خوش نيامده است!
فجایع يمن،‌لکه ننگی برای مدعیان حقوق‌بشر

| حنيف غفاري |
اتحاديه اروپا نسبت به درگيري مزدوران سعودي و اماراتي در عدن به شدت نگران شده است! گويا منازعه بن سلمان و بن زايد به مذاق تروئيکاي اروپايي ، خصوصا صادرکنندگان تسليحات مرگبار به رژيم هاي ديکتاتور عربي خوش نيامده است! “مايا کوسيانيچ” سخنگوي مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا در بيانيه اي با انتقاد از درگيري‌ها بين نيروهاي مورد حمايت سعودي‌ها و نيروهاي تحت پشتيباني امارات در «عدن» يمن، توقف اين درگيري‌ها را خواستار شد.در بخشي از اين بيانيه آمده است :
“از زمان حملات وحشيانه هفته گذشته، خشونت در عدن تشديد شده و گزارش‌هايي درباره تحريک براي انجام حملات خشونت‌آميز عليه نهادهاي دولت يمن و حملات تلافي‌جويانه مخابره شده است. مردم يمن تا قبل از اين هم بيش از حد دچار آسيب‌ شده‌اند.اتحاديه اروپا بار ديگر تعهد خود را درباره يکپارچگي، حاکميت، استقلال و تماميت ارضي يمن اعلام مي‌دارد. “
واقعيت امر اين است که بروز منازعه اخير ميان امارات متحده عربي و عربستان سعودي در يمن، نقطه آشکارساز شکست ائتلاف متجاوز يمن و حاميان آمريکايي و اروپايي آن محسوب مي شود. صدور فوري بيانيه اخير از سوي اتحاديه اروپا به خوبي نشان مي دهد که سکوت قبلي سران اروپايي در قبال کشتار دسته جمعي کودکان يمني توسط بمب افکن هاي سعودي و اماراتي، کاملا محاسبه شده و عامدانه بوده است. سانسور جنايات آل سعود و متحدان آن در يمن، آن هم در طول ۴ سال اخير، خود جنايت بزرگي است که هرگز فراموش نخواهد شد.جنايتي که نمي توان آن را با استفاده از پول و تبليغات و سانسور لاپوشاني کرد!
موضوع اصلي اينجاست که فرانسه، انگليس و آلمان هر سه از ابتداي سال ۱۳۹۴
( زمان آغاز جنگ يمن ) تا کنون از صادر کنندگان عمده تسليحات نظامي به عربستان سعودي بوده اند.هيچ کس نمي تواند منکر شود که دستان سياستمداراني مانند آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان، امانوئل ماكرون رئيس جمهور فرانسه و کليه مقامات سابق و فعلي اين کشورها که در صادرات تسليحات به عربستان و امارات عربي متحده نقش داشته اند،به خون ملت يمن و خصوصا کودکان بي پناه آن آغشته است. فراتر از آن، همگان به ياد دارند که در طول ۴ سال اخير ، هر گاه اعضاي مستقل سازمان ملل متحد در صدد صدور قطعنامه اي در محکوميت جنايات عربستان و متحدانش در يمن بودند، چگونه دو کشور فرانسه و انگليس( به عنوان دو عضو دائم شوراي امنيت ) به کمک ايالات متحده آمريکا شتافته و مانع از محکوميت سعوديها از سوي شوراي امنيت مي شدند.
بدون شک همراهي اتحاديه اروپا و خصوصا سه کشور آلمان، انگليس و فرانسه با جنايات غير قابل تصور سعوديها در صنعا، عدن ، مارب و …. در صفحات تاريخ و به عنوان
لکه ننگي عليه مدعيان حقوق بشر به يادگار خواهد ماند. در اين معادله، کمترين تفاوتي ميان احزاب به اصطلاح راست ميانه ( محافظه کار ) و چپ ميانه ( سوسيال دموکرات )
در اروپا وجود ندارد. هم اکنون که نشانه هاي پايان جنگ يمن با خودزني مزدوران غرب در منطقه عجين و توامان شده است، مقامات اروپايي بيش از هر زمان ديگري نسبت به پايان اين نبرد وحشت‌زده هستند. ديري نخواهد پاييد که جزئيات اسناد جنايات مشترک غرب و ائتلاف متجاوز سعودي- اماراتي ( و همراهان آنها ) در طول بيش از ۴ سال اخير افشا شود. در اين صورت، ديگر کمترين آبرويي براي بازماندگان آدلف هيتلر و موسوليني باقي نخواهد ماند….

نویسنده : حنيف غفاري |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.