عوارض نکشیدن دندان عقل نهفته + جراحی دندان عقل و مراجعه به دندانپزشک - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 72209
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹ |

عوارض نکشیدن دندان عقل نهفته + جراحی دندان عقل و مراجعه به دندانپزشک

امروزه سومین دندان آسیا و آخرین دندانی را که در دهان هر فردی رشد می‌کند، دندان عقل می‌نامند. این دندان ممکن است در دوران نوجوانی خودش را نشان دهد و یا نه، در دوران جوانی و بزرگسالی در دهان فرد پدیدار شود‌.
عوارض نکشیدن دندان عقل نهفته + جراحی دندان عقل و مراجعه به دندانپزشک

عوارض نکشیدن دندان عقل نهفته + جراحی دندان عقل و مراجعه به دندانپزشک

امروزه سومین دندان آسیا و آخرین دندانی را که در دهان هر فردی رشد می‌کند، دندان عقل می‌نامند. این دندان ممکن است در دوران نوجوانی خودش را نشان دهد و یا نه، در دوران جوانی و بزرگسالی در دهان فرد پدیدار شود‌. از انجایی که این دندان پس از مدت طولانی رشد می‌کند، ممکن است دیگر جایی در دهان برای رشد این دندان وجود نداشته باشد. به همین دلیل برخی از افراد با مشکل دندان عقل نهفته مواجه می‌شوند که در این شرایط باید با عقل جراحی دندان، به سلامت دندان‌های خود کمک کنند. در این شرایط راه درمانی جز کشیدن دندان عقل وجود ندارد. پس بهتر است که هر چه سریعتر نظر یک دندانپزشک بیماری خود را درمان کنیددر ادامه با عوارض نکشیدن دندان عقل نهفته، جراحی دندان عقل و راهنمای مراجعه به دندانپزشک آشنا می‌شوید.

دندان عقل نهفته چیست

به طور کلی به آخرین دندانی که در دهان هر فردی رشد می‌کند، دندان عقل گفته می‌شود. حال اگر برای رشد این دندان درون فرد جایی نباشد یا به عبارت دیگر فضای کافی برای خارج شدن این دندان در دهان وجود نداشته باشد، دندان عقل به صورت نهفته در فک بالا یا فک پایین در می‌آید که در چنین شرایطی باید توسط دندانپزشک درمان شود. اگر شما هم جزو افرادی باشید که به بیماری دندان عقل نهفته دچار شده باشید، حتما می‌دانید که عوارض نکشیدن دندان عقل نهفته، لثه باد می‌کند، درد می‌گیرد و ممکن است به صورت پی در پی خونریزی داشته باشد. علاوه بر این، سایر دندان‌ها هم دچار به هم ریختگی می‌شوند و غدد موجود در فک هم متورم می‌شوند. بنابراین باید هر چه سریعتر نسبت به کشیدن دندان عقل اقدام کنید.

یکی از نکات مهم که در زمینه‌ی رشد دندان عقلی که به صورت نهفته در فک وجود دارد حائز اهمیت است، ابعاد آن می‌باشد. این دندان گاه ممکن است در ابعاد بزرگ در بیاید که در این صورت دندانپزشک باید با خرد کردن این دندان، آن را از لثه خارج کند تا به ظاهر دیگر دندان‌ها آسیبی نرسد.

عوارض نکشیدن دندان عقل نهفته

زمانی که دندان عقل نهفته در دهان شما رشد می‌کند و شما نسبت به درمان و کشیدن این دندان اقدامات چندانی را انجام نمی‌دهید، مسلما به عوارض و بیماری‌های مختلف ناشی از رشد این دندان دچار خواهید شد. در ادامه عوارض نکشیدن دندان عقل را شرح می‌دهیم:

عوارض نکشیدن دندان عقل نهفته: عفونت لثه

تمیز کردن دندان نهفته‌ای که در دهان وجود دارد، بسیار دشوار یا گاهی غیر ممکن است‌. به همین دلیل ممکن است فرد در کوتاهترین زمان ممکن به عفونت‌های لثه دچار شود. لثه‌ای که متورم شده یا به عبارتی پیله کرده است، از نشانه‌هایی است که به هر فردی می‌گوید که باید به کمک یک دندانپزشک دندان خود را درمان کند.

عوارض نکشیدن دندان عقل نهفته: عفونت استخوان

زمانی که عفونت لثه در دهان افزایش پیدا می‌کند، ممکن است این عفونت به استخوان‌های موجود در فک برسد و آن‌ها را نیز درگیر سازد. علاوه بر این، این عفونت می‌تواند به دندان‌های دیگر هم سرایت کند و آن‌ها را نیز از بین ببرد. از این رو لازم است که شما برای درمان بیماری خود از یک دندانپزشک کمک بگیرید.

عوارض نکشیدن دندان عقل نهفته:کیست دندان

به طور کلی در اطراف دندان‌هایی که در دهان ما وجود دارد، کیسه‌ای تعبیه شده است که پس از در آمدن کامل دندان از بین می‌رود. حال اگر دندان عقل نهفته در دهان فردی وجود داشته باشد، این کیسه پر می‌شود و در همانجا باقی می‌ماند که ممکن است به صورت ناگهانی دچار ترکیدگی شود و دندان‌های هر فردی را با مشکلات جدی مواجه سازد.

جراحی دندان عقل نهفته

شاید شما هم جزو افرادی باشید که تصور می‌کنید کشیدن دندان درد مشقت‌های زیادی دارد اما باید بگوییم که کشیدن این دندان هم مانند سایر عمل‌های جراحی دندان، بسیار آسان است و با مهارت‌هایی که پزشک دارد، به صورت بی حس شده انجام می‌شود تا هیچ خطری سلامت بیمار را تهدید نکند و بیمار دردی را متحمل نشود. حال اگر این دندان نهفته باشد، باید به دست جراحی سپرده شود که شاید جراحی دندان عقل هم برای پزشک و هم برای بیمار کمی سخت باشد.

در عمل جراحی دندان عقل نهفته ابتدا بی‌حسی‌های موضعی بر روی منطقه‌ای که دندان در آن قرار دارد، اعمال می‌شود و پس از این که بی‌حسی‌ها اعمال شدند، دکتر با شکستن دندان اقدام به خارج کردن آن از لثه می‌کند. بعد از این که جراحی به پایان می‌رسد، دندانپزشک برای جلوگیری از عفونت دندان، آن را می‌شوید و سپس محل بریده شده را بخیه می‌زند. توجه داشته باشید که این کار باید توسط جراح دندانپزشک زبده انجام شود تا به سایر دندان‌های شما آسیبی نرسد.

هزینه جراحی دندان عقل نهفته

ممکن است برخی از افراد از رشد این دندان در دهان خود مطلع باشند اما با توجه به هزینه‌های ‌بالایی که جراحی دندان عقل نهفته دارد، از انجام این کار سر باز بزنند اما فراموش نکنید که به هر میزان که رشد این دندان در دهان شما پیشرفت پیدا کند، ممکن است هزینه‌های ناشی از خراب سایر دندان‌ها‌ هم برای شما به وجود بیایند. پس بهترین کار این است که در همان ابتدای مواجه شدن با علائم دندان عقلی که نهفته است، سریعا به دندانپزشک مراجعه کنید.

هزینه‌های جراحی این دندان به نوع جراحی بستگی دارد. گاهی اوقات ممکن است دندان عقل شما خیلی سریع از جای خود در بیاید که در این صورت نیاز نیست پزشک چندان وقتی را صرف جراحی دندان کند و هزینه‌های کمی را هم از بیمار درخواست می‌کند. در غیر این صورت، باید بدانید که جراحی دندان عقلی که نهفته است، نسبت به سایر عمل‌های جراحی از قیمت بیشتری برخوردار است.

چه موقع برای دندان عقل نهفته به دندانپزشک مراجعه کنیم

زمانی که دندان عقل نهفته در دهان به بیمار رو به رشد می‌رود، ممکن است بیمار با مشکلاتی که در بخش عوارض رشد این دندان بیان شد، مواجه شود. به همین دلیل لازم است که شما پس از مواجهه با دندان عقلی که به صورت نهفته رشد کرده است و مشاهده عوارضی مانند: ورم لثه، درد، عفونت، خونریزی ، سریعا خود را به مراکز درمانی برسانید و تحت نظر یک دندانپزشک مجرب، به انجام عمل جراحی بپردازید. پس مراجعه به پزشک پس از بروز علائم رشد دندان عقل انجام می‌شود.

نوبت دکتر دندانپزشک تهران برای دندان عقل نهفته

انتخاب بهترین دکتر دندانپزشک یا کلینیک دندانپزشکی در تهران برای همه‌ی مراجعه کنندگان بسیار با اهمیت است. شما می‌توانید لیست بهترین دندانپزشکان در شهر تهران را با استفاده از فیلترهای سایت دکتر تو پیدا کنید.

ملاک دکترتو از انتخاب بهترین دکتر دندانپزشک تهران، رای و نظرات کاربران به هر دندانپزشک است. برای ویزیت دکتر دندانپزشک خوب در تهران، با مراجعه به پروفایل هر دندانپزشک و بررسی نظرات کاربران، از دندانپزشک مورد نظر خود در تهران نوبت اینترنتی بگیرید.

در لیست دندانپزشکان تهران، از فیلتر منطقه، می‌توانید محله و منطقه مورد نظر خود را در تهران انتخاب کنید و با کلیک روی کارت پزشک مورد نظر، به پروفایل او در دکترتو دسترسی دارید. در پروفایل دکتر دندانپزشک تهران؛ رای و نظر مراجعه‌کنندگان، آدرس و شماره تماس مطب، کد نظام پزشکی هر دندانپزشک در دسترس شما است.

https://doctoreto.com/doctors/speciality/dentist/city/tehran

نوبت دکتر دندانپزشک کرج برای دندان عقل نهفته

دکتر دندانپزشک کرج در مطب‌ها و کلینیک‌های دندانپزشکی مشغول به فعالیت است و برای درمان مشکلاتی که دندان‌های شما با آن مواجه می‌شوند آماده‌ی خدمت‌رسانی است. شاید دندانپزشکی را زیاد جدی نگیرید و چندان به مشکلات و بیماری‌های دندان خود توجه نکنید، اما حقیقت این است که بیماری‌های دندان می‌توانند بسیار جدی باشند و مشکلات دیگری مانند بیماری‌های قلبی برای شما ایجاد کنند.

دکتر متخصص دندانپزشک کرج می‌تواند دندانپزشک عمومی باشد و یا در زمینه‌های مختلف تخصص و فوق تخصص گرفته‌باشد. اگر می‌خواهید نوبت دندانپزشک خوب کرج بگیرید می‌توانید از دکترتو کمک بگیرید. همچنین برای دسترسی به فوق تخصص دندانپزشکی در کرج هم سایت نوبت دهی آنلاین دکترتو در دسترس شماست.

https://doctoreto.com/doctors/speciality/dentist/city/karaj

نوبت دکتر دندانپزشک اصفهان برای دندان عقل نهفته

دیگر نیازی نیست برای گرفتن نوبت از متخصص دندانپزشک در اصفهان از خانه خارج شوید یا حتی زحمت تلفن زدن به خودتان بدهید. یکی از بهترین راه‌ها برای گرفتن نوبت اینترنتی دکتر دندانپزشکی در اصفهان از طریق دکترتو است. در دکترتو شما می‌توانید از بهترین دکتر دندانپزشک در اصفهان نوبت بگیرید و یا به‌صورت تلفنی، آنلاین و متنی از دکتر مشورت بگیرید.

https://doctoreto.com/doctors/speciality/dentist/city/esfahan

نوبت دکتر دندانپزشک مشهد برای دندان عقل نهفته

برای دریافت نوبت اینترنتی دکتر دندانپزشک مشهد، کافی است وارد سایت نوبت دهی آنلاین دکترتو شوید و تخصص دندانپزشک را جستجو کنید. در لیست شهرهای ایران، پزشکان مشهد را انتخاب کنید و سپس به لیست دکتر دندانپزشک مشهد دسترسی پیدا کنید. بر روی دریافت نوبت از دکتر مورد نظر کلیک کنید و نوبت‌های خالی را بررسی کنید.

https://doctoreto.com/doctors/speciality/dentist/city/mashhad

نوبت دکتر دندانپزشک شیراز برای دندان عقل نهفته

راحت‌ترین و بهترین راه برای پیدا کردن یک دکتر دندانپزشک خوب شیراز و گرفتن نوبت اینترنتی دکتر دندانپزشکی در شیراز استفاده از سرویس نوبت‌دهی آنلاین دکترتو است. به این صورت در وقت خود صرفه‌جویی می‌کنید و با کمترین دردسر نوبت خود را رزرو می‌کنید. برای گرفتن نوبت اینترنتی از بهترین دکتر دندانپزشک در شیراز کافیست وارد صفحه پزشک شوید و در روز و ساعتی که برایتان مناسب‌تر است، نوبت بگیرید.

https://doctoreto.com/doctors/speciality/dentist/city/shiraz

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.