عمان، مقصد جدی گردشگری در خاورمیانه - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 57578
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳ |

عمان، مقصد جدی گردشگری در خاورمیانه

عمان از لحاظ جغرافیایی در جنوب غربی ایران واقع شده است. ممکن است در نگاه اول، اینطور به نظر نرسد اما به یقین تور عمان می‌تواند سفری خاطره انگیزی را برای شما رقم بزند
عمان، مقصد جدی گردشگری در خاورمیانه

عمان از لحاظ جغرافیایی در جنوب غربی ایران واقع شده است. ممکن است در نگاه اول، اینطور به نظر نرسد اما به یقین تور عمان می‌تواند سفری خاطره انگیزی را برای شما رقم بزند.سفر به عمان معمولا بصورت هوایی انجام می‌شود اما در بعضی از مواقع سفرهای دریایی نیز برنامه ریزی و اجرا می‌گردد.

سفرهای دریایی بسمت عمان معمولا با کشتی ‌های لوکس تفریحی که در حاشیه خلیج فارس پهلو گرفته‌اند انجام می‌شود.بهترین زمان سفر به عمان، معمولا در فصول پاییز و زمستان است گرچه در تابستان هم سفر به  این کشور طرفداران خاص خورد را دارد.

معمولا برنامه ریزی سفر به عمان در قالب تور۴ روزه عمان انجام می‌شود و هرچه زمان بیشتری صرف دیدار از این کشور شود به طور حتم از جاذبه‌های گردشگری و دیدنی‌های  بسیاری به غیر از مسقط را می‌توان بازدید نمود.

در نگاه بسیاری شاید سفر به عمان چندان جذاب نباشد، زیرا که بسیاری بر این باورند که عمان کشوری است خشک و فاقد امکانات و جاذبه‌های گردشگری، ولی با سرمایه گزاری هایی که اخیرا سلطنت عمان در مورد صنعت گردشگری انجام داده، شاهد پیشرفت فراوانی در صنعت توریسم این کشور هستیم.

یکی از مواردی که مورد توجه مدیران گردشگری عمان قرار گرفته است، بحث تبلیغات و برندینگ است که شاهد پیشرفت‌های بسیاری در نشان دادن زیبایی‌های طبیعی عمان،امکانات رفاهی، هتل‌ها و اقامت‌گاههای این کشور به جهانیان هستیم.

مسقط و صلاله، دو شهر توریستی هستند که سرمایه‌گزاری‌های مناسبی جهت هرچه بهتر شناساندن آن‌ها صورت گرفته است.بازدید از شهر مسقط معمولا در تور‌های ۴ یا ۵ روزه عمان برنامه‌ریزی می‌شود.اگر صلاله هم در پکیج  تورعمان گنجاده شود،معمولا تور بصورت مدت زمان بیشتری،انجام می‌شود.

نمایی زیبا از مسجد سلطان قابوس و بازدید آن در تور عمان

برنامه سفر در تور عمان

همانطور که اشاره شد تورعمان از لحاظ مدت زمان برگزاری آن می‌تواند از ۴ روز کامل تا ۷ روز باشد.مسافرین که این کشور را جهت سفر انتخاب می‌کنند همیشه سوالاتی در مورد ویزای عمان و چگونگی اخذ ان را دارند.لازم به ذکر است که ویزای کشور عمان جهت مسافرین ایرانی در فرودگاه صادر می‌شود و مدت اعتبار ان ۱۴ روز است.

 ازسایر موارد پکیج‌های ثبت نامی در تور عمان، می‌توان به رزرو بلیط رفت و برگشت همراه با راهنمای فارسی زبان، اقامت درهتل‌های این  کشورو بیمه مسافرتی و ترانسفر فرودگاهی اشاره کرد.

مسافرینی که با تور سفر می‌کنند  در صورت داشتن جواب منفی تست پی سی آر PCR  از قرنطینه معاف هستند.گرچه جهت اطمینان در فرودگاه مسقط، تست دوباره از آن‌ها گرفته می‌شود.

سفر به عمان و دیدن زیبایی‌های غروب این کشور

سفر به عمان و اقامت در هتل‌های لوکس

با توجه به تعداد متنوع هتل و اقامتگاه در این کشور شاهد نرخ‌های مختلفی در پکیج تور‌های‌ عمان هستیم.طراحی این پکیج‌ها متناسب با قیمت اقامت درهتل‌ها می‌باشد.هتل‌های ارزان و اقتصادی در مسقط و دیگر شهرهای عمان بسیار زیاد است که متناسب با مسافرینی است که می‌خواهند سفر ارزانی به عمان داشته باشند.

قیمت هتل در مسقط و دیگر شهرهای عمان براساس درجه هتل از نظر کیفی تعیین می‌گردد.با توجه به پیشرفت توریسم در کشور عمان،صنعت هتلداری در این کشور در سال‌های اخیر رشد قابل ملاحظه‌ایی داشته است.بر اساس آمار سال ۲۰۱۹ تعداد بیش از ۴۰۰ هتل و واحد اقامتی در عمان به ثبت رسیده است.تعداد هتل‌های لوکس در عمان بسیار است و در این میان شهر مسقط در میان دیگر شهرهای عمان رکورد دار است.

در مقابل هتل‌های لوکس  و ۵ ستاره بسیاری در مسقط  و شهرهایی چون صلاله، نیزوا و جبل الاخضر ساخته شده‌اند که در نوع  خود از بهترین‌ها در خاورمیانه به شمار می‌روند.هتل‌های ساحلی عمان بخصوص در مسقط و صلاله زبانزد مسافرینی است که در ان‌ها اقامت داشته اند.

هتل‌های لوکس عمان و اقامت در انها در تور عمان

تور عمان و تجربه خرید سوغات عمانی

یکی از دغدغه‌های اصلی مسافرین تور‌های خارجی، همیشه پیدا کردن بازار مناسب و ارزان قیمت جهت تهیه سوغات است.خوشبختانه عمان با تنوع محصولات  مختلف چون صنایع دستی و انواع لباس‌های سنتی،طلا و جواهرات،انواع ادویه‌ها شهرت بسیاری دارد.

بازار مطرح مسقط، یکی از بازارها و مراکز خریدی است که گردشگران در آن با انواع  گوناگون سوغات عمانی مواجه می‌شوند.در این بازار نقره‌جات و انواع بدیجات و کالاهای تزیینی جهت خرید سوغات وعمانی جود دارد.

فروش ویژه انواع پارچه‌های هندی و عربی با رنگ‌های مختلف و تزیینات بسیار، چشم هر گردشگری را بخود خیره میکند.

با گشت و گذار در بازارهای عمان به قهوه‌خانه های سنتی برمی‌خوریم که در حال سرو قهوه مخصوص عمانی همراه با شیرنیجات سنتی به مشتریان خود هستند.یکی از سوغاتی‌های معروف عمان همین قهوه سنتی است که خرید آن به عنوان سوغات به مسافرین پیشنهاد می‌شود.

تصویری زیبا از بازارها و مناطق زیبای شهر مسقط

یکی دیگر از مواردی که می‌توان از آن به عنوان سوغات عمان یاد کرد خنجر معروف این کشور است.خنجر عمانی به عنوان نماد این کشور شناخته می‌شود و در بسیاری از مناسبت‌های رسمی کشور عمان توسط سران و مقامات به کمر بسته می‌شود.

کلاه سنتی مردان عمان که از آن به نام کوما یاد می‌شود هم یکی دیگر از سوغات این کشور است.این کلاه که معمولا توسط مردان با لباس بلند پوشیده می‌شود مورد استقبال گردشگران خارجی به عنوان سوغات عمانی قرار گرفته است.

در مورد بازار مطرح مسقط، باید بگوییم که از خود این بازار به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری کشورعمان یاد می‌شود.در تورعمان بازدید از این بازار قدیمی به عنوان سمبل ونماد شهر مسقط در اولویت برنامه سفر قرار گرفته است.

فروش عطر و عود عربی در بازار مطرح از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. در این بازار کسبه با مهارت اجناس خود را به خریداران معرفی می‌نمایند. رسم چانه زنی در این بازار بین خریدار و فروشنده وجود دارد. پیشنهاد ما به شما این است که برای خرید حتماً سری به این بازار بزنید. بجز گردشگران، بسیاری از مردم عمان نیز این بازار را برای خرید مایحتاج خود انتخاب می‌کنند. در برخی از مغازه‌های این بازار فروش صنایع دستی که برگرفته از فرهنگ و سنن مردم کشور عمان است، وجود دارد.

از دیگر مراکز خرید عمان می‌توان به بازار الخوض اشاره کرد که در این مرکز انواع کیف و کفش و موبایل بفروش می‌رسد.بازار سیب هم از دیگر مراکز خریدی است که در آن اجناس با قیمت مناسب عرضه می‌شود.کیف و کفش و انواع پوشاک در این بازار بفروش می‌رسد.

با توجه به روند سرعت گرفتن برگزاری تورهای مسافرتی در دوران پسا کرونا،شاهد افزایش ورود گردشگر به کشورعمان هستیم.مسافرین عازم عمان، قبل از سفر به این کشورمی‌‌توانند کلیه اخبار گردشگری و دانستنی‌های سفر به عمان،مراکز خرید و رستوران‌های ایرانی در عمان را از مجله گردشگری عمان۷۷۷ کسب نمایند.

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.