عقب زدن دشمن در عرصه جنگ سياسی- امنيتی - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 12801
  پرینتخانه » یادداشت تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۸:۳۰ |
شرحی بر حديث ولايت

عقب زدن دشمن در عرصه جنگ سياسی- امنيتی

هم دوستان و هم دشمنان بدانند، ما در عرصه جنگ نظامي و سياسي و امنيتي دشمن را عقب زديم؛ همين کارهاي اين چند روز کارهاي امنيتي بود، مردمي که نبود.
عقب زدن دشمن در عرصه جنگ سياسی- امنيتی

| حميدرضا ترقي|
هم دوستان و هم دشمنان بدانند، ما در عرصه جنگ نظامي و سياسي و امنيتي دشمن را عقب زديم؛ همين کارهاي اين چند روز کارهاي امنيتي بود، مردمي که نبود. در عرصه‌هاي مختلف دشمن را عقب زديم و به توفيق الهي در عرصه‌ جنگ اقتصادي هم به‌طور قاطع دشمن را عقب خواهيم زد.(۲۸/۸/۹۸)
تصميم درست ولي ناپخته
افزايش قيمت سوخت به ويژه بنزين بيش از ۲۰ سال است که در سياست ها و برنامه هاي دولت ها در فراز و نشيب
دستگاه هاي اجرائي مورد توجه و گاه غفلت بوده است.
*اينکه قيمت بنزين در کشور از آب هم ارزان تر است
*اينکه بنزين مثل نفت از انفال است و متعلق به همه ملت ايران و همه بايد از آن بهرمند شوند
*اينکه قيمت ارزان آن موجب قاچاق به کشورهاي اطراف مي شود
*اينکه واردات بنزين نقطه ضعف اقتصادي ما دربرابر تحريم هاي دشمن است
*اينکه عدالت در توزيع بنزين از الزامات عدالت اقتصادي است
*اينکه کنترل مصرف سوخت در کشور ضرورت اجتناب ناپذير در اصلاح الگوي مصرف است
*اينکه حق اقشار استفاده نکرده از بنزين بايد به آنها داده شود
*اينکه خودکفائي در توليد بنزين از الزامات استقلال اقصادي است
*اينکه نرخ بنزين در تورم کالا و خدمات اجتناب ناپذير است
*اينکه اجراي طرح افزايش قيمت بنزين در دولت نهم و دهم با اقناع سازي افکار عمومي باموفقيت انجام شد
*اينکه اجراي اين طرح در دولت قبل کشور را ازتحريم بنزين نجات ومصرف را به ۶۰% کاهش داد
*اينکه لغو اشتباه سهميه بندي و کارت سوخت در دولت فعلي ميلياردها دلار خسارت به کشور وارد کرد
*اينکه دليل موفقيت طرح در دولت قبلي توجيه وهمراه سازي مردم قبل از اجرا بود
عدم توجيه و اقناع سازي افکار عمومي از زمان تصويب اصل طرح در جلسه سران قواي شهريور ماه تا کنون وعدم رعايت در توزيع عادلانه بنزين بين مصرف کنندگان وبي اطلاعي مجلس و مسئولان ديگر از زمان و نحوه ي اجراي اين تصميم دولت و فقدان پيوست امنيتي و اجتماعي و رسانه اي آن ناپختگي اين طرح را اثبات مي کند که اگر اين معايب وجود نداشت و مورد دقت قرار مي گرفت قطعا موجب بروز اعتراضات مردمي وآثار خسارت بار بعدي آن توسط عناصر خرابکار و ضد انقلاب نمي شد .
دشمن درکمين
رهبر معظم انقلاب در ۲۱/۹/۹۷ فرمودند:
ملت بيدار است. مسئولين هم مشغولند؛ کار مي کنند، تلاش مي کنند؛ البته بيشتر بايد تلاش کنند. من هم به ملت عزيزمان عرض مي کنم اين بيداري را حفظ کنيد؛ اينکه اين ها گفتند در سال ۹۷ ما چنين مي کنيم، چنان مي کنيم، و نقشه‌هايي را براي جمهوري اسلامي ابراز کردند -يعني در واقع نقشه‌شان لو رفت- اين ممکن است فريب باشد؛ ممکن است جنجال را براي سال ۹۷ بکنند، نقشه را براي سال ۹۸ بکشند؛ مِن‌باب مثال. همه بايد حواسشان جمع باشد؛ به همه‌ ملت عرض مي کنم. آمريکا دشمن خبيثي است، دشمن حيله‌گري است، دستش با صهيونيست‌ها و مرتجعين منطقه در يک کاسه است و همه آنها دشمن ايران اسلامي و دشمن ملت ايرانند؛ ما بايد بيدار باشيم. البته ما قوي‌تر از آنها هستيم؛ آنها با اين انگيزه‌ قوي عليه جمهوري اسلامي، تاکنون هيچ غلطي نتوانسته‌اند بکنند، بعد از اين هم نمي توانند بکنند؛ در اين ترديدي نيست. دشمن ضعيف است؛ «اِنَّ کَيدَ الشَّيط‌ـانِ کانَ ضَعيفا»
آيه قرآن است وليکن ما نبايد غافل بشويم، ما نبايد به خواب برويم.
توصيه‌ من به همه‌ جوانهايمان، به همه مجموعه‌هاي گوناگون کشور، به همه‌ اصناف کشور، به همه‌ جريانهاي سياسي کشور اين است که مراقب باشند به دشمن پهلو ندهند، مراقب باشند ميدان را براي دشمن آماده نکنند؛ بيدار باشند. اگر ما غافل بشويم، ما به خواب برويم، همان دشمن ضعيف زهر خودش را خواهد ريخت؛ بايد همه بيدار باشيم؛ همچنان که به حمدالله امروز همه‌ ملت بيدارند و در طول اين سال ها هم ملت بيدار بودند؛ اين بيداري را بايد حفظ کنيم.
معظم له در ۲۲/۵/۹۷ نيز فرموده بودند : طراحي جديد دشمن يک نقشه پيچيده و چند لايه است ، بافشاراقتصادي ناشي از تحريم ، سعي دارند نارضايتي اجتماعي ايجاد کنند بلکه بتوانند اين نارضايتي را به اغتشاش داخلي تبديل کنند.
علي ربيعي سخنگوي دولت گفته بود : فکر مي کنم اگر بر همين سياق سال ۹۸ را ادامه دهيم چشم انداز روشني درپيش نخواهيم داشت و براي حامعه امکان بروز تحرکات اجتماعي و انتقال نا آرامي هاي ذهني به نا آرامي هاي فيزيکي را کاملا متصورم.
تحريک افراطي هاي اصلاح طلب به شورش
علوي تبار درمقاله اي تحت عنوان ؛ اعتراض اصلاح طلبانه درواقع شيوه نامه اغتشاش را نوشته و ضمن بر شمردن ۴ سطح براي اعتراض ، به معرفي آنها پرداخته و گفته : محدوده سوم ، اين سطح از اعتراض دربر گيرنده «اقدام هاي غير قانوني » اما غير خشونت آميز در فعاليت هاي سياسي است ، اقدام هائي نظير اعتصاب هاي غير رسمي و اشغال مسالمت آميز يک مکان .
مطالبي در همين خط و جهت را از تاج زاده و ..مي توان نقل کرد که اثبات مي کند اين افراطي ها خود تحريک کننده اين حوادث بوده اند .
نامه ۷۷ نفر از اصلاح طلبان پس از اين حوادث و حمايت از اغتشاش گران و محکوم کردن مدافعان حفظ امنيت کشور به همراه پيشنهاد تن دادن نظام به مذاکره مجدد با آمريکا ؛ اين ادعا را اثبات مي کند که اين جريان بستر ساز حوادث است .
طرح استعفاي تعداري از نمايندگان مجلس هم شبيه اعتصاب مجلس ششم در همين رابطه قابل تحليل است
دولت به دشمن پهلو داد
اقدام ناپخته دولت ميدان را براي توطئه گراني که ماه ها منتظر چنين فرصتي براي بهم زدن ثبات و امنيت کشور بودند فراهم ساخت تا با تعداد معدودي اراذل و اوباش اجير شده و عناصر منافق و سلطنت طلب داخل و بعضا آموزش ديده در خارج از کشور به بهانه اعتراض به افزايش قيمت بنزين دست به جنايت و خرابکاري و خسارت زدن به اموال مردم و دولت بزنند . خسارتي که تا کنون حدود ۲۰ هزار ميليارد تومان بر آورد شده است .
درست چند روز قبل از اين حوادت و اعلام افزايش قيمت بنزين در نظرسنجي هاي انجام شده توسط مراجع موثق ؛ که دولت هم از آن مطلع گرديده بود : محبوبيت دولت به زير ۱۰% و احتمال تبديل شدن فشارهاي اقتصادي بر مردم به جنبش اجتماعي توسط ۴۱% از نظر دهندگان پيش بيني مي شده است ! درچنين موقعيتي هيچ دولت دورانديش و با تدبيري دست به چنين ريسکي نمي زند مگر اينکه يا محاسباتش اشتباه باشد يا اينکه از دشمن غافل باشد .
مقام معظم رهبري در ۱۴ خرداد سال گذشته نقشه دشمن را درسه محور خلاصه کردند ۱-فشار اقتصادي – ۲- فشار رواني ۳-فشار عملي .
حال در چنين شرايطي ، علي رغم هشدارهاي رهبري ؛چگونه دولت دست به اين اقدام بدون توجه به عواقب و آثارش زده و ميدان را براي سوء استفاده دشمن فراهم کرده و بعد از اين خسارات و حوادث حاضر به عذر خواهي هم نشده است جاي سوال جدي دارد؟
هدف دشمن
دشمن بر اساس سخنان مقامات آمريکائي و اسرائيلي و مرتجعين منطقه اين بود که نقشه نا آرامي هاي عراق و لبنان را درايران پياده و با سوار شدن بر موج نارضايتي مردم با ايجاد بي ثباتي و هرج و مرج وتخريب اموال عمومي و کشتار مردم بي گناه عرصه را بر دولت تنگ و زمينه استعفاي اورا فراهم و نظام را دربرابر شرايطي قرار دهند که مجبور به عبور از اصول و سياست هاي خود شود .
متاسفانه عدم توجيه و اقناع سازي از سوي دولت حتي مجلس و علما را به مخالفت و اقدام براي توقف طرح نمود و تصور مي کردند که رهبري هم دراثر واکنش جامعه و سوء استفاده ضد انقلاب همان موضع را اتخاذ و با مخالفت با افزايش قيمت؛ زمينه پديد آمدن خلأ قدرت را فراهم مي کنند!
رهبري توطئه را خنثي کردند
سخنان مهم و کوتاه رهبري معظم انقلاب در آغاز درس خارج فقه ايشان ،آبي بود که بر روي آتش فتنه جديد ريخته شد و اعتراض مردم را از اخلال گران و ضد انقلاب تفکيک و اهداف دشمن را افشا و نيروهاي انقلاب را به تقابل با اين توطئه بسيج کرد .
رهبري ضمن استحکام بخشيدن به ساختارهاي تصميم گيري کشور دولت را به انجام تعهدات و قول هايش نسبت به جلو گيري از وارد شدن فشار به اقشار ضعيف موظف نمودند
(يعني نگراني و دغدغه اقشار ضعيف را تأييدکردند) ولي با اهميت دانستن امنيت کشور مسئولين امنيتي و انتظامي را به انجام مقتدرانه وظائفشان براي جلوگيري از بي ثباتي وناامني توسط اراذل و اوباش و ضد انقلاب توصيه اکيد نمودند.
با نگاهي به عکس العمل رسانه هاي ضد انقلاب و دشمن کاملا مي توان پي برد که بستن اينترنت و کانال هاي ضد انقلاب پشتيباني بيگانگان از مزدوران داخلي شان را قطع و حرکت آنها را کور و ابتر ساخت .
تا آنجا که انديشکده بروکينگز اعلام کرد :
نيروهاي امنيتي ايران ا ز توانمندي هاي گسترده اي براي کنترل نا آرامي ها برخوردارند . دوام پذيري جمهوري اسلامي شايد مهم ترين ميراث انقلاب ۵۷ باشد .
هنوز عوامل بروز فتنه موجودند اينک علي رغم فروکش کردن فتنه و اغتشاشات ، هنوز سه ضلع اصلي علت بروز اين حوادث موجود است
۱- دشمن غدار و قسم خورده و در رأس آن آمريکا با پول هاي نفتي سعودي و امارات
۲- اراذل و اوباش و مزدوران وطني که از سال ۳۲ و سقوط دولت مصدق درخدمت آمريکا و بر ضد استقلال و آزادي ملت ايران بوده اند و امروز هم جيره خوار آمريکا و مزدوري آن را مي کنند .
۳-مسئولان بي تدبيري که تصميم هاي مهم و لازم را دربدترين شرايط و زمان و بدون محاسبات درست ميگيرند و هزينه هاي سنگيني را بر جامعه تحميل ميکنند .و بستر را براي سوء استفاده و توطئه دشمن فراهم مي سازند. بنابر اين به توصيه رهبر معظم انقلاب بايد هوشيار و بيدار و مراقب بود و نخوابيد و از توطئه دشمن غفلت نکرد.

نویسنده : حميدرضا ترقي |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.