طراحی و اجرا یک سازه مدرن موتورایز اقتصادی فقط در ۳۰ روز - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 56192
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۲ |

طراحی و اجرا یک سازه مدرن موتورایز اقتصادی فقط در ۳۰ روز

در زمان نگارش این متن (آذرماه سال ۱۴۰۰) بهای تمام شده یک متر آپارتمان اکونومیک در ایران از حدود متری ۱۱ میلیون تومان تا ۱۴ میلیون تومان را می‌توان تخمین زد .
طراحی و اجرا یک سازه مدرن موتورایز اقتصادی فقط در ۳۰ روز

در زمان نگارش این متن (آذرماه سال ۱۴۰۰) بهای تمام شده یک متر آپارتمان اکونومیک در ایران از حدود متری ۱۱ میلیون تومان تا ۱۴ میلیون تومان را می‌توان تخمین زد .

سازه های موتورایز آلومینیومی اعم از پنجره گیوتینی و سقف متحرک که عمده متریال آن از

  •  آلومینیوم (بعنوان یک فلز ماندگار و سرمایه ای)
  •  سقف از غشاء تاشونده PVCدارای طول عمری ۳۰ الی ۵۰ ساله
  •  بدنه های شیشه ای اتوماتیک با حداکثر بازشوندگی

تشکیل شده را می‌توان با قیمتی جذاب و قابل تامل – چیزی در حدود ده میلیون تومان به ازای هر متر مربع – طراحی و خریداری نمود .

اتاقک شیشه ای موتورایز

نور و روشنایی یکی از مهمترین ویژگی های معماری ایرانی و همینطور معماری روز دنیا می باشد.شیشه مهمترین عنصر در این زمینه می باشد. استفاده توامان شیشه این عنصر موثر در نور با فلز مستحکم آلومینیوم سبب ایجاد سازه ای ظریف مستحکم و زیبا می شود. ایجاد یک اتاق یا یک سالن با سقف و دیواره های تمام اتوماتیک و موتورایز با این قیمت مناسب و ایده آل هر دارنده تراس – روف گاردن و یا رستوران دار را تحریک به خرید یکی از آنها مینماید. بعد از احداث یک سقف متحرک و پنجره گیوتینی موتورایز در اطراف آن شما از یک فضای دلنشین در حیاط و محوطه منزل یا باغتان بهره مند خواهید شد. فضایی که دیگر دغدغه آسیب مبلمان از گرد و غبار و پوسیدگی آفتاب فضای بیرون را نخواهید داشت .فضایی که برای رفاه بیشتر شما را وسوسه به تهیه کولر گازی در تابستان و یا در فصول سرد سال سیستم گرمایشی و حتی یک سینمای خانگی می‌کند .

اجزای اصلی تشکیل دهنده اتاقک شیشه ای موتورایز

  1. غشاء سقف: متریال مورد استفاده جهت سقف این سازه ها از نوع غشاء پی وی سی می باشد.که این نوع غشاء از الیاف مقاوم پلی استر در لایه مرکزی پارچه تشکیل شده که یک لایه روکش پی وی سی از دو سمت این الیاف را پوشش می دهند. این نوع پارچه ها صد در صد ضد آب هستند.و دارای استانداردهای حریق می باشند،طول عمر مفید آنها بین ۲۵ تا ۴۰ سال می باشد.
  2. سازه تمام آلومینیوم: دومین جزء اصلی این سازه استراکچر تمام آلومینیوم آن می باشد. مقاومت آلومینیوم در برابر خوردگی و زنگ زدگی، وزن سبک آن نسبت به آهن و همچنین شکل پذیری و امکان استفاده از مقاطع متنوع و زیبایی از مهمترین دلایل استفاده از آلومینیوم به جای آهن در تولید این اتاقکها می باشد.
  3. نیروی محرکه سقف و جداره ها: باز و بسته شدن پارچه سطح سقف و پروفیل آلومینیومی آن و همچنین دیواره های شیشه ای اتاقک، تنها با فشردن یک دکمه بوسیله ریموت کنترل توسط یک سیستم محرک مهندسی شده قابل انجام می باشد.این امر توسط موتورهای توبولار انجام می شود.موتورهای مورد استفاده در این سیستمها محصول فرانسه و آلمان می باشد.

کاربرد این نوع اتاقکها در چه مکانهایی می باشد؟

بیشترین میزان کاربرد اتاقکهای شیشه ای متورایز مربوط به رستورانها و کافی شاپها میباشد. اغلب مالکین رستورانها ، خواهان ایجاد یک سالن بزرگ با حداقل ستون گذاری هستند و همچنین داشتن مکانی که به راحتی با فشردن یک دکمه سقف و جداره های آن با توجه به شرایط موجود جمع و باز شود از ایده آلهای یک رستوران دار می باشد.پس از آن بیشترین کاربری این اتاقکهای شیشه ای موتورایز مربوط به روف گاردن ساختمانهای مسکونی و اداری می باشد و در نهایت بهترین گزینه برای پوشش استخرها برای خلق فضایی محصور بدور از آلوده شدن استخرها می باشد.

تیم فنی ومهندسی سایه روشن با ویژگی  تنوع زیاد در طرح و مدلهای از پیش طراحی شده سقفهای متحرک  اجرای بیش از ۳۰۰ پروژه موفق در زمینه سقف متحرک و همچنین اجرای ترکیبی سقف جمع شونده هوابند با دیواره های شیشه ای موتورایز(پنجره گیوتینی) افتخار همراهی شما در پروژه هایتان را دارد.متخصصین ما به واسطه تجربه ۵۰ ساله شان در صنعت سازه های آلومینیومی بهترین مشاور برای شما در طراحی و اجرای انواع سقف متحرک با کاربری های متفاوت اعم از ،سقف متحرک استخر،سقف متحرک حیاط خلوت، سقف متحرک رستوران و کافی شاپ ،سقف متحرک روف گاردن می باشند.

نکته جذاب این صنعت بومی شدن اکثر بخش‌های آن است . طبعا تا کنون شاید بزرگ‌ترین مانع خریدن اینچنین سیستم هایی – نگرانی از سرویس و نگهداری و تامین قطعات یدکی آن از خارج کشور بوده . اما خوشبختانه امروز به همت و تلاش جوانان این مرزبوم تقریبا تمام قطعات یدکی این سیستمهای موتورایز بومی شده و در دسترس قرار دارد .

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.