شکست هیمنه فرهنگی آمریکا - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 11907
  پرینتخانه » فرهنگی تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰:۱۸ |
سردار حسين نجات، معاون فرهنگي سپاه در گفت و گو با «رسالت» عنوان کرد:

شکست هیمنه فرهنگی آمریکا

13 آبان 98 درحالي به پايان رسيد که حسب بيانات مقام معظم رهبري، دولت ايالات متحده آمريکا ضعيف تر از هر زمان ديگر اما متوحش از هميشه در برابر ملت هاي آزاديخواه رجزخواني مي کند و به فرموده ايشان «ما هم از اين طرف هر کار توانسته‌ايم، در مقابل آمريکا کرده‌ايم، در موارد زيادي هم طرف را گوشه‌ رينگ برده‌ايم؛ نتوانسته از خودش درست دفاع کند، اين هم کاملا واضح است.»
شکست هیمنه فرهنگی آمریکا

|حسن شجاعي|
۱۳ آبان ۹۸ درحالي به پايان رسيد که حسب بيانات مقام معظم رهبري، دولت ايالات متحده آمريکا ضعيف تر از هر زمان ديگر اما متوحش از هميشه در برابر ملت هاي آزاديخواه رجزخواني مي کند و به فرموده ايشان «ما هم از اين طرف هر کار توانسته‌ايم، در مقابل آمريکا کرده‌ايم، در موارد زيادي هم طرف را گوشه‌ رينگ برده‌ايم؛ نتوانسته از خودش درست دفاع کند، اين هم کاملا واضح است.»
نکته مهمي که در بيانات معظم له بيش از همه نمود دارد ضعف حکومت فعلي ايالات متحده آمريکا و نيز اقدامات و برنامه هايي است که از سوي جمهوري اسلامي ايران براي ضربه زدن به اين دولت صورت گرفته و به تعبير ايشان آمريکا را در گوشه رينگ قرار داده است. ايشان در سخنراني خود در جمع دانش آموزان بر نکته مهم ديگري نيز تأکيد کردند و آن عدم مذاکره با آمريکا به انگيزه بستن راه نفوذ دولت ايالات متحده است.
اين کلمات کليدي در سخنان ايشان در حوزه هاي مختلف قابل تسري است و توجه به آن مي تواند نقشه راه مقاومت در برابر زياده خواهي هاي اين دولت استکباري باشد.
سردار حسين نجات معاون فرهنگي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي د رگفت و گو با «رسالت» ضمن تأکيد بر اين نکته که قطعا پشت بيانات مقام معظم رهبري منطقي نهفته است که باب مذاکره با آمريکا را بسته مي داند، افزود: مذاکره وقتي معني پيدا مي کند که قائل به حل مسئله اي باشد اما دولت مستکبر آمريکا همواره در کنار اين مذاکرات از موضع قدرت حرف زده و به دنبال امتيازگيري است.
وي ادامه داد: رهبري در مثال هاي خود به کوبا و کره شمالي اشاره کردند که اشاره هاي درستي بود و تجربه اين کشورها نشان مي دهد اين کشور تنها به دنبال امتيازگيري و قدرت نمايي است.
معاون فرهنگي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي شکستن هيمنه آمريکا را سيره انقلاب اسلامي دانست و خاطرنشان کرد: در زمان اشغال لانه جاسوسي آمريکا، امام راحل از تعبير شکستن هيمنه آمريکا استفاده کردند و در طول ساليان پيروزي انقلاب اسلامي اين اتفاق به کرات افتاده است و به لطف خدا همچنان اين روند ادامه خواهد داشت. تنها شرط اين تداوم همراهي و همدلي بين مردم و ولايت است و با شناختي که از مردم هميشه در صحنه ايران اسلامي وجود دارد آمريکا همچنان در مقابل ملت ايران بازنده خواهد بود.
سردار نجات در پاسخ به اين سؤال که در حوزه فرهنگي شکست هيمنه آمريکا را چگونه ارزيابي مي‌کنيد، خاطرنشان کرد: انقلاب ما انقلاب فرهنگي است و قطعا بسياري از شکست هاي آمريکا در حوزه فرهنگي رقم خورده است. در زمينه کارهاي فرهنگي در مقابله با تهاجم فرهنگي آمريکا اقدامات خوبي طي سال‌هاي پس از پيروزي انقلاب صورت گرفته اما کارهاي زمين مانده زيادي هم وجود دارد که بايد صورت گيرد. يکي از دغدغه هاي مقام معظم رهبري در اين زمينه تبيين حادثه تسخير لانه جاسوسي آمريکا در کتاب هاي درسي است تا نسل هاي آينده نيز از خباثت هاي آمريکا در زمان حضور در ايران آگاهي يابند.
وي افزود: صرف شعار دادن براي تبيين و نهادينه کردن فرهنگ مبارزه و مقاومت کافي نيست و بايد حوزه احساسي با پشتوانه عقلي هماهنگ شده و با باور قلبي در جان ها رسوخ کند. آن زمان است که تهاجم و شبيخون فرهنگي دشمن نمي تواند در سد آهنين ملت خللي وارد کند و راه نفوذ بسته خواهد شد. اگر بتوانيم شعار را تبديل به شعور کنيم آنگاه پيام فرهنگي انقلاب به درستي تبيين شده است.معاون فرهنگي سپاه در تشريح نهادينه کردن فرهنگ مقاومت در بين نسل هاي جديد انقلاب خاطرنشان کرد: اگر اين اتفاق به درستي صورت بگيرد دنيا نيز شاهد تحولات مثبت زيادي در جهت مقابله با زياده خواهي هاي استکبار به ويژه آمريکا خواهد شد. وظيفه ماست تا براي نسل هاي تازه انقلاب خوراک فرهنگي مناسب با توجه به رويکرد امپرياليسم مهيا کنيم که متأسفانه در مقاطعي در اين زمينه دچار کاستي و کم کاري شده ايم.
سردار نجات در ادامه، رسانه ها را ابزار توسعه فرهنگي در جهان امروز عنوان کرد و با تأکيد بر اينکه شبکه هاي اجتماعي در اين زمانه نقش پيشران را در اين حوزه ايفا مي کنند گفت: امروزه شبکه هاي اجتماعي در نزد جوانان نقش بسزايي را در اطلاع رساني برعهده دارد و اگر به خوبي اين حوزه مورد توجه قرار گيرد شاهد تحولات خوبي در توسعه فرهنگي کشور خواهيم بود. متأسفانه در کشور براي توسعه فضاي شبکه هاي اجتماعي ملي اقدامات مناسب و درخوري صورت نگرفته و به نوعي رها شده است. به اعتقاد من يکي از راه‌هاي مقابله با تهاجم فرهنگي آمريکا و شکست هيمنه آن توجه به شبکه اطلاعات ملي است تا براساس آن سخت افزار و محتواي توليد شده در اختيار خودمان باشد و بتوانيم بر آن مديريت کنيم. امروزه کشورهاي بزرگي نظير روسيه و چين در اين زمينه اقدامات مهمي انجام داده اند و شبکه اطلاعات داخلي خود را براساس ارزش ها و فرهنگ خود راه اندازي کرده و آرام آرام از شبکه جهاني متعلق به آمريکا دور شده اند تا بتوانند از خود در برابر تهاجم فرهنگي آمريکا دفاع نمايند.

وي ادامه داد: در اين زمينه برخلاف صحبت هايي که مطرح مي شود ظرفيت هاي بالايي در کشور در بين جوانان و نيز حوزه فني وجود دارد که بايد به درستي به کار گرفته شود. در اين حوزه جوانان علاقه مند در بخش هوش مصنوعي مي توانند ظرفيت هاي خوبي را در کشور ايجاد کرده و ما را از شبکه هاي جهاني که در اختيار دشمنان قرار دارد بي نياز سازند. من اعتقاد دارم راهکار تهديد و بستن فضاي مجازي ديگر کاربرد ندارد و بايد با استفاده از ظرفيت هاي خود در برابر تهاجم فرهنگي دشمن ايستادگي کنيم.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.