شهدا نشان دادند هزینه مقاومت کمتر از تسلیم است - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 5034
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : ۰۹ تیر ۱۳۹۸ - ۸:۵۴ |
محمدباقر قالیباف در مراسم وداع و تدفین دو شهید در سبزوار:

شهدا نشان دادند هزینه مقاومت کمتر از تسلیم است

محمدباقر قاليباف که صبح روز شنبه در مراسم وداع و تدفين سردار شهيد غلامرضا پروانه و شهيد مصطفي بحرابادي در شهرستان سبزوار سخن مي گفت، با گرامي داشت ياد و خاطره شهدا گفت: زندگي من و شما امروز در هر کجاي اين سرزمين که هستيم در بعد مادي و معنوي مديون اين شهداست.
شهدا نشان دادند هزینه مقاومت کمتر از تسلیم است

محمدباقر قاليباف که صبح روز شنبه در مراسم وداع و تدفين سردار شهيد غلامرضا پروانه و شهيد مصطفي بحرابادي در شهرستان سبزوار سخن مي گفت، با گرامي داشت ياد و خاطره شهدا گفت: زندگي من و شما امروز در هر کجاي اين سرزمين که هستيم در بعد مادي و معنوي مديون اين شهداست. شک نکنيد که احياي مجدد اسلام در اين زمان و عزت مسلمين مديون شهدا و امام راحل است. بدون شک ما مديون خانواده هاي شهدا هستيم، مديون فرزندان عزيزي هستيم که چند ماه از عمرشان بيشتر نگذشته بود که پدر را از دست دادند و هرگز آغوش پدر را نتوانستند تجربه کنند و هيچ خاطره اي از پدر ندارند. شهداي ما براي هميشه تاريخ اين کشور افتخار آفرينند . آنها به ما ياد دادند که ما بايد درباورها و اعتقادات‌مان پافشاري كنيم. شهدا و جانبازان و آزادگان ما با تسليم نشدن در مقابل دشمن و در غريبي جنگيدن به ما آموختند که بايد براي باورها و اعتقادات مان مبارزه کنيم.شهدا نشان دادند هزينه مقاومت و مبارزه با دشمن کمتر از هزينه تسليم و پذيرفتن ذلت است.
به گزارش خبرنگار رسالت، وي افزود: امروز بعد از سي و اندي سال مي بينيم که اگر عزتي براي اسلام و مسلمين است به برکت خون شهدا و مجاهدت آنهاست. آنها به هويت اسلامي ما کمک کردند به هويت ايراني ما کمک کردند و به آنهايي که در گذشته دور و نزديک ادعاي دفاع از سرزمين اسلام را داشتند ولي وقتي خطري براي اين کشور رخ داد بخشي از اين کشور را به دشمن واگذار کردند، ثابت کردند که دفاع از ايران اسلامي را با تمام وجود انجام مي دهند. درواقع شهداي ما و فرهنگ جهاد و شهادت به فرماندهي امام راحل نشان دادند اينها مجاهدان واقعي هستند که از اين فرهنگ و آب و خاک صادقانه دفاع کردند و از همه چيزشان براي حفظ اين سرزمين گذشتند. انها به مستکبرين و آمريكاي ظالم نشان دادند که اين ملت ملتي مقاوم و مبارز است که هزينه مقاومتش را پرداخت مي کند و اعتقاد دارد اين هزينه مقاومت به مراتب کمتر از هزينه تسليم شدن در مقابل زياده خواهي آنهاست؛ چرا که در تسليم شدن هم بايد هزينه بدهيم و هم ذلت بپذيريم اما در مبارزه و مقاومت هزينه کمتري مي دهيم و عزت اين کشور را حفظ مي کنيم.
قاليباف با بيان اينکه اين فرهنگ را از قرآن و اهل بيت آموخته ايم که هميشه جان و مال مان را مي‌دهيم اما هرگز اجازه نمي دهيم کسي به استقلال و عزت ما خدشه اي وارد کند، گفت: از اين رو سر تعظيم در مقابل شهدا، امام شهدا و جانبازان فرود مي آوريم.
قاليباف با پرداختن به رجزخواني و تهديد آمريكا گفت: خداوند وعده داده است اگر ما بر سنت هاي الهي بايستيم و در مقابل قدرت دشمنان و کفار ايستادگي کنيم پيروزي از آن ما است.
در حوزه دفاعي جوانان را باور کرديم و موفق شديم پس بايد درحوزه اقتصادي هم چنين کنيم
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: در دوران دفاع مقدس رزمندگان جوان همانند شهيد پروانه افتخار آفريدند. امروز هم مي بينيد نسل چوان ما در مبارزه با تروريسم چه کردند و در مقابل آمريكا با همه تجهيزات پيشرفته‌اش چه کردند و چطور پهباد آمريكايي را سرنگون کردند که همه قدرت هاي تسليحاتي دنيا را متحير کردند. انها هم سامانه دفاع پيشرفته موشکي را ساختند و هم با جرات و شجاعت شليک کردند و به آمريكا نشان دادند که آمريكا هيچ غلطي نمي تواند بکند و اين کشور، کشور شهادت و مردمش دست پرورده مکتب قران و اهل بيت است و شهادت افتخار ماست. اين نصرت و اين باور فقط در حوزه دفاعي و امنيتي نيست بلکه در حوزه اقتصادي هم امکان‌پذير است. اگر امروز شرايط سخت اقتصادي را مي گذرانيم و متاسفانه پدر و مادران ما شرمنده فرزندان شان به لحاظ معيشتي هستند و فرزندان فارغ التحصيل ما شرمنده مادر و پدران شان هستند که نمي توانند کار پيدا کنند و کمک آنها که ناتوان شده اند، باشند، همه به دليل عدم باور به توانايي اين جوانان در عرصه اقتصاد است.
ضعف مديريت و کارآمدي و عدم باور به توانايي جوانان و ميدان ندادن به آنها باعث مشکلات اقتصادي امروز کشور شده است
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با تاکيد بر اينکه ما با استعدادترين جوانان را داريم و جزو کشورهاي جوان دنيا هستيم آن هم جوان تحصيل کرده و معتقد به فرهنگ اهل بيت، تصريح کرد: اما امروز دو مشکل باعث شده تا شاهد اين چالش ها
شويم؛ اولي مشکل مديريت و کاآامدي. ضعف مديريت از چالش هاي بزرگ جامعه ماست. چه آن روزي که درامد ۱۲۰ ميليارد دلاري داريم و چه روزي که درامد ۲۰ ميليارد دلاري داريم در اقتصاد کشور هيچ اتفاقي نمي افتد دليلش هم ضعف در مديريت است، ضعف در اعتماد به جوانان اين کشور است. ميدان ندادن به جوان و به روز نبودن در عرصه مديريتي نسبت به فهم و درک و توان و تلاش و کار است و نکته دوم باور نداشتن به مردم و ظرفيت هاي درون مملکت است.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.