سومين شوک سياسي به ترامپ - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 7859
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۹:۱۹ |

سومين شوک سياسي به ترامپ

فاکس نيوز بر اين اساس، احتمال شکست ترامپ در انتخابات رياست جمهوري سال آينده به شدت افزايش يافته است. بدون شک در صورتي که اين روند ادامه پيدا کند، ترامپ ديگر نمي تواند در رأس معادلات سياسي و اجرايي آمريکا حضور داشته باشد.
سومين شوک سياسي به ترامپ

فاکس نيوز بر اين اساس، احتمال شکست ترامپ در انتخابات رياست جمهوري سال آينده به شدت افزايش يافته است. بدون شک در صورتي که اين روند ادامه پيدا کند، ترامپ ديگر نمي تواند در رأس معادلات سياسي و اجرايي آمريکا حضور داشته باشد. ترامپ تاکنون دو بار شبکه فاکس نيوز را به اعلام نظرسنجي هاي دروغ و غير واقعي متهم کرده است. با اين حال بسياري از تحليلگران مسائل آمريکا معتقدند که نظرسنجي هاي اخير فاکس نيوز، مبتني بر واقعيات جاري در آمريکاست. نارضايتي شهروندان آمريکايي در خصوص سياست خارجي ترامپ و همچنين برخي نارضايتي هاي اقتصادي در برخي ايالات‌،در کاهش محبوبيت ترامپ تأثير داشته است.
اعلام نارضايتي ۵۶ درصد از شهروندان آمريکايي در خصوص اقدامات دولت ترامپ، نگراني هاي موجود در کاخ سفيد را تشديد کرده است. دونالد ترامپ و همراهانش به خوبي مي دانند که در انتخابات رياست جمهوري سال ۲۰۱۶ و در برخي ايالات حساس و کليدي مانند پنسيلوانيا، ميشيگان و ويسکانسين، دموکرات‌ها و نامزد آنها هيلاري کلينتون با اختلاف بسيار اندکي شکست خوردند. هم اکنون به نظر مي رسد در اين ايالات و حتي برخي ايالات ديگر مانند فلوريدا و اوهايو، معادله برعکس شده است. حتي در ايالتي مانند تگزاس که آشيانه جمهوري‌خواهان محسوب مي شود نيز ترامپ حاشيه امن خود را از دست داده است.
بر اساس نتيجه نظرسنجي جديد «فاکس‌نيوز»، هر چهار نامزد پيشتاز دموکرات اين انتخابات مي توانند در برابر دونالد ترامپ رئيس جمهوري کنوني کشورشان به پيروزي برسند.بر اساس اعلام هيل، «جو بايدن» معاون رئيس‌جمهوري پيشين آمريکا به همراه «برني سندرز» سناتور دموکرات، «اليزابت وارن» و «کامالا هريس» در صورت پيروزي در رقابت‌هاي درون حزبي و راه‌ يابي به رقابت نهايي با ترامپ مي‌توانند او را شکست دهند.بر اساس اعلام اين شبکه، در صورت رقابت ترامپ با بايدن، ۵۰ درصد از شرکت‌کنندگان در اين نظرسنجي به معاون اوباما رأي‌ مي‌ دهند و سهم رئيس‌جمهوري کنوني تنها ۳۹ درصد خواهد بود.طبق داده‌هاي نظرسنجي فاکس نيوز، سهم ترامپ در رقابت با سندرز، وارن و هريس هم ۳۹ درصد آراست؛ اما او در رقابت با اين سه نفر هم بازنده خواهد بود.
اگرچه هنوز ترامپ در قبال نظرسنجي فاکس نيوز واکنشي نشان نداده است اما به نظر مي رسد در آينده اي نزديک، رئيس جمهور ايالات متحده آمريکا اين شبکه را در خصوص اعلام نتايج دروغين متهم کند! دونالد ترامپ نه تنها فاکس نيوز، بلکه ساير شبکه ها و مؤسسات نظرسنجي که شکست وي در انتخابات رياست جمهوري سال آينده را پيش بيني کنند، به انجام نظرسنجي هاي دروغين متهم مي کند.
از سوي ديگر، رقابت در ميان جو بايدن، برني سندرز، اليزابت وارن و کامالا هريس به شدت جدي شده است. در صورتي که هر يک از اين نامزدها به مرحله نهايي رقابت‌هاي انتخابات رياست جمهوري سال آينده راه پيدا کنند، شانس زيادي براي غلبه بر ترامپ خواهد داشت. با اين حال
هنوز زمان زيادي تا برگزاري انتخابات مقدماتي حزب دموکرات باقي مانده است. اين انتخابات، نخست در ايالت مهم و سرنوشت ساز آيووا برگزار مي شود. در صورتي که هر يک از نامزدهاي حزب دموکرات بتواند در اين ايالت کوچک و مهم پيروز شود، مي تواند در ديگر رقابت‌هاي انتخابات درون حزبي دموکراتها نيز پيروز شود.

| منبع خبر : فاکس نيوز
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.