سنگ تمام ایران برای سرداران مقاومت - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 15127
  پرینتخانه » استان ها, سیاسی, ویژه تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱:۲۶ |
گزارشی از مراسم تشییع پیکر پاک سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس در اهواز و مشهد؛

سنگ تمام ایران برای سرداران مقاومت

مراسم تشييع پيکر مطهر سردار سپهبد قاسم سليماني و ابو مهدي المهندس به همراه تعدادي از شهداي مقاومت در شهرهاي اهواز و مشهد برگزار شد و مردم قدرشناس ايران اسلامي با برپايي مراسمي درخور نام اين عزيزان نشان دادند که براي پاسداشت سرداران بزرگ خود ارج‌وقربي والا قائل‌اند
سنگ تمام ایران برای سرداران مقاومت

مراسم تشييع پيکر مطهر سردار سپهبد قاسم سليماني و ابو مهدي المهندس به همراه تعدادي از شهداي مقاومت در شهرهاي اهواز و مشهد برگزار شد و مردم قدرشناس ايران اسلامي با برپايي مراسمي درخور نام اين عزيزان نشان دادند که براي پاسداشت سرداران بزرگ خود ارج‌وقربي والا قائل‌اند و در ميدان عمل با فريادهاي رسا خونخواهي آنان را طلب مي‌کنند.

​​​​​​​در ادامه گزارش برگزاري اين مراسم در اهواز و مشهد را مي‌خوانيد.
*سردار براي هميشه خوزستان را ترک کرد
در پي درخواست مردم خوزستان براي ميزباني از پيکر پاک شهيد سردار حاج قاسم سليماني، مراسم تشييع وي و همراهان شهيدش از ساعت ۷ صبح ديروز در ميدان مولوي اهواز با نوحه‌سرايي آغاز شد. ضمن اين‌که همه ادارات، مدارس و دانشگاه‌هاي سراسر خوزستان در اين روز تعطيل اعلام‌شده بودند. پيکر مطهر شهدا با شعارهاي «مي‌کشم آنکه برادرم کُشت، سردار سرفراز خوش‌آمدي به اهواز، اين گل پرپر ز کجا آمده؟/از سفر کرب و بلا آمده، سردار باصلابت شهادتت مبارک» تشييع‌کنندگان، وارد مصلاي اهوازند و به سمت خيابان سلمان فارسي و سپس مصلاي مهديه امام خميني(ره) تشييع شدند. جمعيت با شعار الله‌اکبر از مولوي به سمت سلمان فارسي حرکت کردند و تمامي خيابان‌هاي منتهي به  خیابان سلمان فارسي مملو از جمعيت بود. در اين مراسم تمام اقشار از مرد و زن گرفته تا جوان و پير، همه براي وداع با «سردار دل‌ها»، شهيد حاج قاسم سليماني در ميدان مولوي اهواز حاضر شدند. پس از پايان اين مراسم ، هواپيماي حامل پيکر پاک سردار شهيد سليماني پس از تشييع باشکوه در اهواز، به‌سوي شهر مشهد مقدس پرواز کرد.  مراسم تشييع سپهبد شهيد حاج قاسم سليماني در اهواز بازتاب کم‌سابقه‌اي در رسانه‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي داشت به‌طوري‌که بسياري از رسانه‌هاي معتبر جهاني اين رويداد تاريخي را زنده و مستقيم به نمايش گذاشتند. خبرگزاري «فرانس ۲۴» در گزارشي به پوشش اين مراسم پرداخته و مي‌نويسد، «پيکر سردار سليماني به ايران بازگشت.» شبکه خبري «CNN» نيز در گزارشي به حضور مردم ايران در مراسم تشييع سردار سليماني پرداخت و با انتشار تصاويري از اين حضور مي‌نويسد: پيش از آغاز مراسم تشييع در شهر «اهواز» تعداد زيادي از مردم براي شرکت در اين مراسم در خيابان‌ها حضور پيداکرده بودند. «مکس بلومنتال»، روزنامه‌نگار آمريکايي با انتشار ويدئويي از حضور گسترده مردم ايران در مراسم تشييع سردار سليماني، با لحني کنايي خطاب به ترامپ نوشته است: «دو روز پيش دولت ترامپ گفته بود که اشکي براي سردار سليماني در ايران ريخته نخواهد شد. »رويترز هم تصاويري از مراسم تشييع پيکر سردار شهيد سليماني در اهواز را پخش کرد. شبکه تلويزيوني الجزيره مباشر مستقيم تصاوير حضور ميليوني مردم اهواز را در مراسم تشييع پيکر سردار شهيد قاسم سليماني و همراهانش پخش کرد. خبرنگار شبکه الميادين نيز در اين مراسم گفت: حضور گسترده مردم در مراسم تشييع پيکر شهيد قاسم سليماني، بي‌سابقه‌ است. اين حضور گسترده مردمي در اهواز، نشان‌دهنده حمايت مردم از نظام ايران است.
*سنگ تمام خراساني‌ها براي مالک‌ اشتر زمان
با ورود هواپيماي حامل شهداي مقاومت به مشهد، مراسم تشييع سردار شهيد حاج قاسم سليماني در مشهد آغاز شد. مردم قدرشناس مشهد که از ساعات ابتدايي صبح ديروز، از نقاط مختلف اين کلانشهر خود را به ميدان ۱۵ خرداد رسانده‌ بودند تا به استقبال سردار دل‌ها برسند، با پرچم‌ها و پلاکاردهايي با شعار «مرگ بر آمريکا»، «مرگ بر اسرائيل» و
 «لبيک يا حسين(ع)» حضور پرشور خود را به نمايش گذاشتند. ازدحام جمعيت به‌قدري بود که راه رفتن را سخت کرده و مسيرهاي ميدان ۱۵ خرداد تا ميدان بسيج و ازآنجا تا حرم مطهر ثامن‌الحجج (ع)، مملو از جمعيتي بود که براي وداع با مردي آمدند که جان و امنيت و حيثيت خود را به او مديون‌اند. درحالي‌که مراجع، روحانيون، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و مسئولان استاني و نظامي در کنار مردم اين کاروان عشق را مشايعت مي‌کنند، عده‌اي از مردم کفن بر تن و شعارنوشته‌هايي که بر روي آن نوشته «انتقام سخت» حمايت خود را از تصميم مسئولان نظام براي انتقام و خونخواهي سردار مقاومت اعلام مي‌کردند. هوا رفته‌رفته تاريک مي‌شود؛ حالا همانطور که کاروان عشق به حرم مطهر نزديک و نزديک‌تر مي‌شود، مردم با شعار «يا امام رضا، قاسم رسيد از کربلا» سردار دل‌ها را به سمت حرم مشايعت مي‌کنند. کاروان شهداي مقاومت با مشايعت مردم قدرشناس مشهد، پس از حدود سه ساعت، در ميان غريو فريادهاي «يا حسين» و استقبال زائران و خادمان حريم رضوي به حرم مطهر رضوي رسيد و پس از طواف حرم به سمت فرودگاه براي اعزام به تهران رهسپار شد. مشهدي‌ها روز گذشته سنگ تمام گذاشتند، پير و جوان، دختر و پسر، چادري و بي چادر، کودک و نوزاد، اصلاح‌طلب و اصولگرا همه آمدند تا به ترامپ بگويند بزرگ‌ترين غلط قرن را انجام داد و بااينکه يک قمارباز حرفه‌اي است اما بزرگ‌ترين باخت تاريخ را به نام خود ثبت کرد و با حمله در تاريکي به مردي بزرگ، نشان داد نامردتر از هر قماربازي است.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.