سرکوب مسلمانان هند به بهانه شیوع کرونا - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 20356
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 01 اردیبهشت 1399 - 8:34 |
سکوت جامعه جهانی در برابر جنایات دولت مؤدی ادامه دارد؛

سرکوب مسلمانان هند به بهانه شیوع کرونا

آنچه امروز در هند می‌گذرد، یک تراژدی تمام‌عیار علیه مسلمانان مظلوم و بی‌دفاع این کشور محسوب می‌شود.
سرکوب مسلمانان هند به بهانه شیوع کرونا

آنچه امروز در هند می‌گذرد، یک تراژدی تمام‌عیار علیه مسلمانان مظلوم و بی‌دفاع این کشور محسوب می‌شود.اعمال فشارهای سخت دولت هند بر مسلمانان، با سکوت مجامع بین‌المللی همراه بوده است.  درحالی‌که جهان به‌شدت درگیر مبارزه با ویروس کووید ۱۹ و کنترل شیوع آن با استفاده از قوانین بازدارنده و سختگیرانه است، برخی کشور‌های دنیا درصدد سوءاستفاده از شرایط بحرانی موجود برای رسیدن به اهداف ضد حقوق بشری خود هستند.«نارندرا مؤدی» نخست‌وزیر هند که یکی از متحدان اصلی «دونالد ترامپ»رئیس‌جمهور آمریکا محسوب می‌شود، بازی خطرناک مشترکی را در این خصوص به حزب ملی‌گرای افراطی
 بهاراتیا جاناتا (BGP) آغاز کرده است. این حزب، اصلی‌ترین حزب مورد حمایت دولت ترامپ در آسیا محسوب می‌شود. حزب بهاراتیا جاناتا هم‌اکنون اکثریت کنگره را با حمایت‌های خارجی (خصوصا حمایت آمریکا) در دست گرفته است. نخستین تجربه مشترک این حزب و دولت نارندرا مؤدی تصویب و اجرایی ساختن لایحه جنجالی ضد اسلامی متمم شهروندی در هند و سرکوب گسترده مسلمانان بوده است.
درحالی‌که منابع بهداشتی و تخصصی در دنیا، بار‌ها در خصوص آمار ارائه‌شده از سوی هند در خصوص شیوع کرونا با تشکیک نگاه کرده اند و آن را با توجه به گستردگی جمعیت این کشور و همسایگی با چین غیرقابل باور تلقی نموده‌اند، رسانه‌های وابسته به حزب بهاراتیا جاناتا، مسلمانان را عامل اصلی شیوع کرونا در این کشور دانسته‌اند. متعاقبا، بیمارستان‌های دولتی در هند، مدعی دریافت دستورالعمل‌های محرمانه‌ای از سوی دولت این کشور شده‌اند که مطابق آن، از پذیرش مبتلایان مسلمان خودداری کرده یا آن‌ها را در بخش مجزایی از سایر مبتلایان نگهداری کنند.
در این خصوص خبرگزاری میزان می‌نویسد: درحالی‌که تبعیض سازمان‌یافته دولت هند علیه مسلمانان و تحریک گروه‌های متوحش و افراطی در این کشور علیه آن‌ها هر روز جدی‌تر می‌شود ، سازمان ملل متحد که اتفاقا در جریان تصویب لایحه ضد مسلمانان در این کشور نیز هست اما عملکردی غیرقابل‌دفاع داشته و  فعلا در این خصوص سکوت کرده تا از بابت این سازمان،مزاحمتی متوجه حزب بهاراتیا جاناتا و دولت مؤدی نشود!دولت هند به بهانه شیوع ویروس کرونا، درصدد تسویه نژادی و نسل کشی علیه مسلمانان است.مسلمانان حق مداوا در کنار هندو‌ها را ندارند!ضمن آنکه سازمان بهداشت جهانی (WHO) نیز که اتفاقا اخیرا بخشی از کمک‌های خود را از سوی دولت ترامپ از دست رفته دیده است، پاسخی به ادعای خطرناک رسانه‌های وابسته به حزب بهاراتیا جاناتا نداده و از کنار اخباری که حکایت از اعمال تبعیض مهندسی شده علیه مسلمانان در بیمارستان‌های هند  دارد، به سادگی گذشته است.
از سوی دیگر، «مولانا بدرالدین اجمل» نماینده پارلمان هند و از چهره‌های مطرح مذهبی این کشور اعلام کرد: شاهد شیطنت برخی رسانه‌های هندی هستیم که تلاش می‌کنند شیوع کرونا را به مرکز جماعت تبلیغی موجود در شهر دهلی گره بزنند.وی تصریح کرد: متأسفانه حتی از این بیماری نیز علیه مسلمانان سوءاستفاده می‌شود و مشخص است که می‌خواهند به اختلافات مذهبی در آن دامن بزنند.بدرالدین اجمل اظهار داشت: دولت هند به خوبی می‌داند که جماعت تبلیغی تنها به مسائل عمومی زندگی مردم می‌پردازد بااین‌حال دولت مانع نشر اخبار کذب علیه مسلمانان نمی‌شود.وی اظهار داشت: ما گزارش‌هایی منتشر کردیم که نشان می‌دهد پس از منع آمدوشد ناگهانی، افرادی که در مرکز جماعت تبلیغی حضور داشتند به پلیس معرفی شدند تا به خانه‌های خود بازگردند.این چهره مذهبی اضافه کرد: متأسفانه پلیس علی‌رغم دریافت درخواست ما هیچ توجهی به وضعیت این افراد نکرد و آن‌ها به دلیل وجود قوانین عدم تردد نتوانستند به منازل خود بازگردند.
وی گفت: در اصل ما باید از پلیس هند شکایت کنیم زیرا آن‌ها بدون توجه به وضعیت وخیم افراد موجود در مرکز هیچ تلاشی برای بازگرداندن آن‌ها به خانه‌هایشان نکردند.بدرالدین اجمل افزود: نخست وزیر دهلی نیز به‌جای حل مسئله از جملات نامناسبی علیه مسلمانان استفاده کرد که نشان می‌دهد تلاش برای تخریب مسلمانان و به حاشیه کشیدن آن‌ها در تمام سطوح دولتی برنامه‌ریزی‌شده است.گفتنی است پیش از شیوع کرونا در هند شهرهای این کشور صحنه تظاهرات ضد دولتی علیه تصویب قانون تبعیض مذهبی بود که طبق آن غیر هندی‌ها به‌شرط مسلمان نبودن تابعیت هندی دریافت می‌کردند.همزمان با سفر ترامپ به هند، هندوهای متعصب و نظامیان این کشور ضمن حمله به مسلمانان حداقل ۵۰ نفر را کشته و ۴۰۰ نفر را نیز به‌شدت زخمی کردند.
«امیرعلی» استاد مسلمان رشته علوم سیاسی در دانشگاه«جواهر نهرو» در دهلی‌نو در این خصوص معتقد است که اسلام هراسی همزمان با شیوع کرونا در حال ترویج در جامعه هند است.این در حالی است که کمتر از دو ماه از بروز فاجعه اخیر علیه مسلمانان در هند می‌گذرد؛ سرکوب اعتراضات مسلمانان در شهر‌های مختلف هند که مطابق آمار‌های غیر رسمی، به کشته شدن بیش از ۵۰ مسلمان و زخمی شدن صد‌ها نفر دیگر از سوی پلیس و نیرو‌های امنیتی منجر شد. مقامات هندی درصدد سرکوب، محدودسازی و حتی نسل‌کشی ۲۰۰ میلیون مسلمانی هستند که در این کشور ساکن هستند. آن‌ها معتقدند که این ۲۰۰ میلیون نفر باید در جامعه هند (که دارای بیش  از۳/۱ میلیارد نفر جمعیت می‌باشد) در اقلیت و انزوای مطلق قرار گرفته و هیچ‌گونه امکاناتی در اختیار آن‌ها قرار نگیرد.
«ظفر الاسلام»رئیس کمیسیون اقلیت‌های دهلی و «کرتار سینگ» در نامه‌ای به «امیت شاه» وزیر کشور هند، در خصوص رویکرد غیرانسانی و وقیحانه دولت این کشور در قبال مسلمانان هشدار داده و اعتراض کرده است. در بخشی از این نامه آمده است:
نباید به این شایعه بی‌اساس که مسلمانان عامل شیوع کرونا در هند هستند دامن زده شود و رسانه‌ها با تبلیغ آن عده‌ای افراط‌گرا را به خون مسلمانان تشنه کنند. نباید از یک بیماری علیه مسلمانان سوءاستفاده سیاسی و مغرضانه صورت بگیرد و  این کار نقض آشکار حقوق بشر است. متأسفانه رسانه‌ها فضا را به‌گونه‌ای ترسیم کرده‌اند که تصور می‌شد تمام مسلمانان به کرونا مبتلا شده‌اند و فضای جامعه را نیز آلوده می‌کنند.»

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای سرکوب مسلمانان هند به بهانه شیوع کرونا بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.