سرقت خودرو در کمتر از چند دقیقه انجام میشود! نصب ردیاب خودرو فراموش نشود - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 67981
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵ |

سرقت خودرو در کمتر از چند دقیقه انجام میشود! نصب ردیاب خودرو فراموش نشود

به دنبال افزایش آمار سرقت خودرو و انتشار اخبار مربوطه در رسانه ها, افزایش امنیت وسایل نقلیه در برابر سرقت به دغدغه همه مردم تبدیل شده است. از طرفی راهکارهای مختلفی همچون نصب دزدگیر, ردیاب خودرو و... برای افزایش امنیت در برابر سرقت در بازار لوازم جانبی خودرو و آپشن پیشنهاد می‌شود که انتخاب بهترین و کارامدترین گزینه نیاز به اطلاعات کافی دارد.
سرقت خودرو در کمتر از چند دقیقه انجام میشود! نصب ردیاب خودرو فراموش نشود

به دنبال افزایش آمار سرقت خودرو و انتشار اخبار مربوطه در رسانه ها, افزایش امنیت وسایل نقلیه در برابر سرقت به دغدغه همه مردم تبدیل شده است. از طرفی راهکارهای مختلفی همچون نصب دزدگیر, ردیاب خودرو و… برای افزایش امنیت در برابر سرقت در بازار لوازم جانبی خودرو و آپشن پیشنهاد می‌شود که انتخاب بهترین و کارامدترین گزینه نیاز به اطلاعات کافی دارد.

همانطور که در مصاحبه های انجام شده توسط پلیس با سارقین خودرو مشخص است درحال حاظر سرقت خودرو در کمتر از چند دقیقه انجام می‌شود و ظاهرا خودروهای مدل بالا نیز ازاین امر مستثنی نیستند. از طرفی عدم برخورد قاطعانه مراجع قضایی با سارقین باعث شده بعد از سپری کردن دوران محکومیتشان مجدد به سرقت اموال مردم بپردازند.

به گزارش گسترش نیوز, معاون قضایی دادگستری استان فارس با اشاره به نصب ردیاب خودرو به عنوان یکی از ابزارهای الکترونیکی مؤثر در پیشگیری از سرقت خودرو بیان کرد که بسیاری از خودروهای تولید داخل دارای استانداردهای حفاظتی بسیار ضعیفی بوده و سرقت آنها برای سارقان حرفه‌ای فقط چند ثانیه زمان می‌برد. بر اساس آمار ۷۰درصد خودروهای سرقتی فاقد ردیابند و با استفاده از ردیاب جی پی اس در این خودروها شاهد کاهش قابل توجه‌ای از آمار سرقت آنها و همچنین شناسایی و دستگیری سارقان شده است. استفاده از ابزار حفاظتی پیشرفته، کاهش جرم را به دنبال دارد که منجر به کاهش هزینه‌های اقتصادی، اجتماعی، امنیتی ناشی از جرم می‌شود.

اهمیت استفاده از تجهیزات امنیتی در خودرو مشهود است اما جهت بررسی کارامدی این ابزارها نیاز به اخذ مشاوره از کارشناسان آشنا با این تجهیزات می‌باشد. در ادامه با مصاحبه با یکی از کارشناسان حوزه خودرو در مجموعه اول آپشن به این مساله و راهکارهای پیش رو میپردازیم.

ردیاب خودرو , کارامدترین ابزار افزایش امنیت

بهترین و جدیدترین ابزار موجود در برابر سرقت چیست؟

این کارشناس حوزه خودرو دراین باره گفت: در حال حاظر تجهیزات مختلفی برای افزایش امنیت در بازار لوازم جانبی خودرو وجود دارد, از قفل پدال گرفته تا تجهیزات الکترونیکی پیشرفته همچون انواع ردیاب خودرو و موتور سیکلت. استفاده از انواع قفل‌ها بی تاثیر نیستند اما متاسفانه سارقین آمادگی کامل برای مقابله با این تجهیزات را دارند بنابراین می‌بایست در کنار استفاده از قفل فرمان و پدال از تجهیزات الکترونیکی جدید برای حفاظت از خودرو خود استفاده نمود.

وی در ادامه افزود:  نمی‌توان با قطعیت گفت نصب هرمدل از دستگاه‌های جی‌پی‌اس موجود در بازار می‌تواند از سرقت خودرو جلوگیری کند چراکه کارامدی دستگاه به کیفیت ساخت و نحوه نصب دستگاه کاملا بستگی دارد. اگر دستگاه مناسب و با کیفیتی انتخاب نشود ممکن است در مواقع اضطرار که نیاز به پیدا کردن خودرو می‌باشد ردیاب به درستی کار نکند بنابراین لازم است کیفیت و خدمات شرکت وارد کننده یا سازنده دستگاه مورد ارزیابی قرار گیرد که همکاران فنی ما پیش از ارائه انواع ردیاب خودرو در اول آپشن, این بررسی را انجام میدهند.

با توجه به توضیحات داده شده بهتر است پیش از خرید ردیاب ماشین به معرفی دستگاه ردیاب و انواع مدل های موجود در بازار پرداخته شود.

ردیاب خودرو چیست ؟

ردیاب خودرو که به جی پی اس خودرو نیز شناخته می‌شود یک دستگاه پیشرفته الکترونیکی است که میتواند موقعیت خود را با اتصال به ماهواره های موقعیت یاب جهانی همچون GPS,Galileo  و.. تشخیص دهد. سپس از طریق سیم کارت داخل دستگاه به شبکه تلفن همراه متصل می‌شود و اطلاعات دریافت شده از ماهواره‌ها را به تلفن همراه مالک ردیاب ارسال می‌کند.

درنتیجه می‌توان گفت وظیفه ردیاب ماشین ارسال اطلاعاتی همچون موقعیت دقیق خودرو, سرعت و… بر روی تلفن همراه یا مرورگر کامپیوتر مالک خودرو می‌باشد.

 برای آشنایی بیشتر با روش های افزایش امنیت اتومبیل خود در برابر سرقت توصیه میشود عبارت  ” افزایش امنیت خودرو در سال ۲۰۲۲ ” را در گوگل جستجو و برروی لینک اول کلیک نمایید.

ردیاب خودرو چیست

نکات مهم در خرید ردیاب خودرو چیست؟

 کارشناس فروشگاه آنلاین اول آپشن در این‌باره توضیح داد: انتخاب و خرید برخی از مدل‌های جی پی اس خودرو همچون مدل هایی که به سوکت دیاگ خودرو یا سوکت فندکی خودرو وصل می‌شوند, توصیه نمی‌شود چراکه انواع ردیاب دیاگ (ردیاب OBD) یا ردیاب فندکی به سادگی توسط سارق شناسایی و جدا می‌شوند بنابراین به کسانی که قصد خرید ردیاب خودرو دارند توصیه می‌کنیم از مدل‌هایی استفاده شود که توسط سارق قابل شناسایی نباشند. اگر بهترین ردیاب خودرو موجود در بازار خریداری شود اما در جای مناسب نصب نشده باشد امکان لو رفتن جای دستگاه توسط سارق و جداسازی آن از خودرو وجود دارد. دستگاه ردیاب باید در محلی نصب شود که علاوه بر رعایت محدود نشدن آنتن دهی دستگاه, قابل شناسایی نباشد. بنابراین نصب دستگاه باید توسط تکنیسین متخصص انجام شود.

وی افزود: در حال حاظر قابلیت و امکانات اکثر دستگاه‌های موجود در بازار مشابه هم می‌باشند اما حداقل‌ امکانات لازم برای یک ردیاب شامل موارد ذیل است :

  • داشتن اپلیکیشن اختصاصی موبایل, هم اندروید و هم ios
  • قابلیت ارسال پیام های هشدار مثل هشدار ضربه, روشن شدن خودرو و …
  • داشتن باتری بکاپ داخلی با ظرفیت بالا
  • داشتن قابلیت خاموش کردن خودرو از راه دور

 آنچه که بیشتر از امکانات ردیاب جی پی اس اهمیت دارد, کیفیت ساخت دستگاه و خدمات پشتیبانی شرکت ارائه دهنده ردیاب می‌باشد که تشخیص آن برای خریداران دشوار و زمانبر است. بهترین راه اطلاع از آن اخذ مشاوره از مراکز معتبر همچون اول آپشن میباشد. باتوجه به توضیحات این مطلب اگر تا کنون برای افزایش امنیت خودرو خود در برابر سرقت کاری نکرده‌اید بهتر است هرچه زودتر اقدامات لازم را انجام دهید.

| منبع خبر : محتوا این متن تبلیغاتی بوده و توسط رسالت رد یا تایید نمی شود
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.